huis verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij zitten al jaren te twijfelen of we ons huis moeten verkopen.
    Op zich zitten we in een mooie wijk, maar kwa huis willen we wel eens wat anders.Ik woonde hier vroeger met m'n ouders (vanaf 1986) en m'n man en ik hebben het in 2001 gekocht van m'n vader.
    Onze slaapkamers zijn erg klein.
    Als we besluiten om weg te gaan, gaan we eerst het huis verkopen en dan op zoek naar wat anders, wij willen geen dubbele hypotheek.
    Wie heeft er tips, om evt de knoop door te hakken.
    We hebben het er vaak over, maar ik vind het zelf een eng idee, je kunt namelijk nooit meer terug.

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
  3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik lees ff mee in het topic.

ons huis is voor ons drietjes groot zat ,maar mocht er een tweede kindje bij ons komen dan wordt het echt te klein.
    wij zitten met de vraag gaan we verbouwen, dus verdieping erboven op of gaan we verhuizen?
    moeilijk he!

ben benieuwd naar de reacties, joyce

4. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Tips om de knoop door te hakken... ehmz, lastig, want net wat je zegt , je kunt nooit meer terug... Daar heb ik nu zelf ervaring mee helaas... mijn vriend en ik woonden in een supertof huurhuis op de Veluwe, maar we wilden graag een huis kopen. Nu vonden we dat op de Veluwe veel te duur en zijn in Zwolle rond gaan kijken. Het willen kopen was niet de enige reden, hoor, maar een van de redenen. Vorig jaar hebben we hier dus een huis gekocht en toen de verhuiswagen voor de deur stond, kon ik eigenlijk wel janken! Ik wilde helemaal niet weg uit dat fijne huis en leuke buurt! Goed, nu een jaar verder hebben we ons huis weer verkocht en komen we met hangende pootjes terug op de Veluwe. We hebben vlak bij ons oude huis een huis gekocht, dus we zitten in dezelfde buurt.
    Ik heb altijd de stelregel gehad, bij twijfel, iets niet doen. Deze keer heb ik mijn eigen regel overtreden en dit was het resultaat. Maar goed, het kan voor jou natuurlijk heel anders zijn. Blijf je bijvoorbeeld wel in dezelfde woonplaats, want dat maakt ook verschil.
    Hebben jullie ook al aan verbouwen gedacht? Want dan kan een huis ook heel anders worden en je hoeft dan in ieder geval niet weg uit je buurt.
    Je zou ook vrijblijvend huizen kunnen gaan bekijken om te zien hoe dat aanvoelt.
    Ik zou de plus- en minpunten op papier zetten (of hebben jullie dat al gedaan?) en bekijken wat het zwaarst weegt voor jullie.
    In ieder geval wil ik jullie veel succes wensen met het nemen van een besluit.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dank je Fantasy. Idd eerst ook even kijken wat we nu per maand uitgeven, we willen in geen geval groter gaan wonen want we willen niet meer maandlasten hebben als nu.
    Op zich bevalt het prima, maar sosm wil je eens wat anders, maar dat kan altijd anders uitpakken dan dat je wou.
    Jij ook succes!

6. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
    hoi mensi,

Tja, lastig. Ik zou zeggen; laat div. makelaars uit de omgeving een (gratis) waardebepaling van je huis maken, zodat je weet waar je financieel aan toe bent (let wel op hoge prijszetters, stellen alleen hoge prijs om je huis te mogen aanbieden). Hou t gemiddelde aan. En kijk wat je daarvoor terug kunt kopen! Geld is aan de andere kant ook niet alles, woonplezier, de buurt etc. telt ook allemaal mee.

Veel succes ermee!

7. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Wel een tip om je huis voordelig in de verkoop te doen; zet em op marktplaats, en timmer zelf een bord voor in de tuin. Dat bespaart je de kosten van een makelaar. Wij verkochten ons huis op deze manier binnen 4 weken!

Deel Deze Pagina