Hey meiden, wij willen graag een nieuwe auto kopen en daarvoor hebben we geen spaargeld op dit moment. Wie weet waar we goedkoop kunnen lenen?
Ik zou je aanraden om het helemaal niet te doen. We hebben ook een lening, en het is maar moeilijk om er snel af te komen. We betalen nog meer rente dan dat we aflossen Maar goed dat wil je niet horen waarschijnlijk! Volgens mij heb je van die vergelijksites op internet. Misschien ff googlen op 'lening vergelijken'.
Lenen is nooit goedkoop, je betaald je scheel aan rente. Helemaal lenen voor een auto is de slechste uitgave die je kunt doen, beter is om genoegen te nemen met een auto waar je wel het budget voor hebt. Stel je hebt een nieuwe auto en in januari raak je met gladheid van de weg en is je wagen total loss, je krijgt dan alleen nog de dagwaarde van de auto terug en dat is niet je aanschafwaarde waar je wel je lening voor betaald.
wij hebben ooit geld geleend van mijn schoonvader voor een nieuwe auto want dan hoefte we geen rente te betalen. Scheelde een hoop geld want ik schrok me rot wat je zou moeten betalen bij gewone kredietverstrekkers. We zorgden trouwens wel dat we het binnen een jaar terug konden betalen. Maar misschien is dat een optie voor jullie? Anders zou ik het niet doen...
Ehm ik weet wel dat we dan veel rente moeten betalen enzo maar wij moeten gewoon heel nodig een andere auto omdat mijn man dagelijks met de auto naar zijn werk moet , dagelijks 80 km. En deze auto die we hebben kan het op elk moment begeven , en hebben ook niet veel spaargeld achter de hand om gelijk een nieuwe te kopen.
sja ik denk altijd als je niet veel spaargeld hebt, heb je dan wel geld over om de lening te betalen? Ik denk dat je dat eerst goed moet berekenen.
Al onze spaargeld hebben we uitgegeven tijdens het verhuizen , we hebben echt alles waar je op kunt komen nieuw gekocht. Van keuken spul tot witgoed. Vandaar dat we nu niet veel hebben, wat we al hebben willen we dit jaar op vakantie want we zijn al 3 jaar niet geweest.
ik zou toch echt voor een andere auto gaan ipv vakantie. Veiligheid en baan boven alles. Heb je indien mogelijk geen familie van wie je het kunt lenen?
In jullie geval dat spaargeld van de vakantie toch maar in een auto steken? Dan volgend jaar met een goede auto lekker op vakantie
Is er bijv. een mogelijkheid dat je voor een bepaald bedrag rood kunt staan en daarmee je auto koopt? Misschien is deze rente beter dan een rente van een lening? Had je al gedacht aan doorlopend krediet?
ik ben zelf ook niet zo van het lenen dus heb geen goeie tip voor je. maar ik zou indd wel goed zoeken en vergelijken, maar neem iig geen doorlopend krediet, want dat is gewoon een doodlopend krediet
Bedankt meiden voor het meedenken Het is zo dat we eigenlijk op vakantie' moeten ' . Want de ouders van mijn man wonen daar en we hebben ze al 3 jaar niet gezien, dus nu zitten ze al te wachten tot de zomervakantie omdat we ze beloofd hebben dit jaar zeker te komen.Want ieder jaar hadden we wel iets waardoor we niet konden, dit jaar was het de verhuizing. Maar mocht ik zwanger raken, dan gaan we niet. We willen als we een nieuwe auto hebben misschien met de auto op vakantie dat scheelt ook tickets. Maar idd lenen lijkt me niet zo' n goed idee vanwege de hoge rentes. Misschien ga ik toch ff mijn moeder lief aankijken mischien dat ik van haar wat kan lenen. Maar mocht er nog iemand zijn met een goede tip dan hoor ik het wel We willen graag tegen lage rente lenen. Anders betaal je je scheel aan de rentes idd.
Er bestaat niet zoiets als een "goedkoop" krediet, het zijn altijd torenhoge rentes bij dit soort leningen. Dus ik zou het absoluut niet doen als ik jullie was, je komt van de regen in de drup. Niet lullig bedoeld, maar ik zou toch wat andere keuzes maken/gemaakt hebben in jullie situatie. Gewoon geld opzij hebben gelegd voor als de auto het zou begeven en niet al het spaargeld hebben uitgegeven aan nieuwe spullen zoals witgoed e.d. En dan desnoods nog maar een keer drie jaar niet op vakantie gaan, is natuurlijk geen eerste levensbehoefte. Alles is beter dan je onnodig in de schulden steken, maar dat is mijn bescheiden mening.
Dit is waarschijnlijk al helemaal een rot antwoord, maar als je zo weinig te besteden hebt zou je dat dan niet eerst op orde krijgen voor je een kindje krijgt?
Ik vind dat dit misschien wat ver gezocht is. Ik krijg de indruk van TS dat ze hun zaken verder wel goed voor elkaar hebben en ze nu alleen niet in 1-2-3 een bepaald bedrag kunnen ophoesten.
Het enige wat je nog zou kunnen bekijken .... ook al ben ik daar ook geen voorstander van, maar dat is je vraag niet..... is dat sommige autobedrijven nieuwe autos verkopen tegen nu bijvoorbeeld de helft betalen en over 2-3 jaar rentevrij de rest.... doe dit alleen als je 100% zeker bent dat je aan het eind van de termijn het geld bij elkaar hebt want anders lopen die rentes helemaal de spuigaten uit.
Mijn buuf kocht een leuk wagentje voor 450 euro! Beter dat dan een dikke lening waar je na een paar maanden helemaal klaar mee bent want dan is de auto gewoon en baal je van die kosten die elke maand genadeloos van je rekening worden afgeschreven (spreek uit ervaring.... geen lening meer hier!!)
Lenen voor een auto is het stomste wat je kan doen.Als je een auto dan vervolgens total loss rijdt betaal je nog jaren af aan een lening voor iets wat je niet meer hebt. En dat scheelt tickets? Enig idee wat je aan tolwegen en brandstof kwijt bent + afschrijving? Wij zijn toen naar zuidspanje gegaan met de auto. 2300 kilometer heen, en 2300 kilometer terug, 10 keer tanken = 700 euro brandstof alleen voor de reis, 240 euro tolwegen, + benzine die je op vakantie gebruikt., zo'n 1000 euro aan kosten voor de auto. Met de auto is niet altijd goedkoop.