Help: Moe van opmerkingen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fem, Jun 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey lieve meiden,

Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien ben ik morgen 20 weken zwanger (yahoo!). We zijn er ontzettend blij mee, laat ik dat voorop stellen. Vanaf het begin van mijn zwangerschap ben ik ca. 4 à 5 kilo aangekomen en allemaal op mijn buik en borsten, op mijn benen en armen ben ik zelfs afgevallen (even voor het idee)!

maar nu komt het, bijna iedere dag krijg ik de opmerking te horen: "Meid, wat heb je al een grote buik! Weet je zeker dat het er geen twee zijn? Haha....."

En vooral dat lachje erachteraan, dan kan ik ze wel wat aandoen. Afgelopen vrijdag naar een verjaardag geweest, deze mensen had ik zeker 1,5 maand niet gezien maar ze zeiden het eigenlijk allemaal.... dan baal ik zo ontzettend, zeker als ik op internet naar foto's kijk van andere meiden die net zover zijn waarvan de buik zelfs dikker is als die van mij.....

Ik vind het geweldig om zwanger te zijn, maar dit soort opmerkingen vind ik echt niet leuk....

Weet één van jullie DE tegenopmerking hiervoor?

In ieder geval bedankt voor het lezen, lucht al een beetje op! :)

Liefs van mij

2. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Eh een shirt kopen met nee het zijn er geen 2?

Maar serieus, zou zo geen tegenopmerking weten, maar weet wel hoe frustrerend het is hoor al die opmerkingen. Hoewel het bij mij iedere keer andersom was. Mijn buik was volgens sommigen veels te klein en of ik dan wel zeker zoveel weken zwanger was.....

3. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Een tegenopmerking weet ik niet en is volgens mij toch niet nodig. Ik zou juist hartstikke trots zijn op je buik! Fijn toch dat je ziet dat je zwanger bent?!

Sterkte met alle opmerkingen!

4. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik weet er alles van, ik hoor dit al die maanden van mijn zwangerschap al aan.
    Ik ben erg dik, maar ik draag veel vruchtwater bij me.
    Ik word ook zo moe van al die opmerkingen maar ook de blikken van bepaalde mensen.

5. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    pff.. heel herkenbaar.. Terwijl je zelf gewoon zeker weet dat je echt geen gigantische buik hebt ofzo. Mensen (vooral mannen) weten vaak niet zo goed wat ze moeten zeggen en dan maken ze dit grapje. Gewoon (nep)meelachen, want als je een scherpe opmerking maakt krijg je; "zozo, en ook last van de hormoontjes!" En dat is helemaaaaal verschrikkelijk! :x

Gelukkig komt er een tijd, (over ca 12 weken) dat mensen ook zeggen: "nog maar 8 weken? goh, wat heb je dan een mooi buikJE". :D

Geniet maar lekker van je mooie zwangere buik. Heerlijk toch!

6. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, jullie hebben ook gelijk en ik ben ook hartstikke trots op mijn buikje, maar dan denk ik weleens; "Goh, kun je nu niet eens iets LEUKS zeggen?". Maarja, in de ogen van anderen is het ook nooit goed, de één heeft dan volgens hen een klein buikje en de ander een supergrote.... Ik zeg vaak: "Ach, wij zijn ook niet klein, dus dat is maar goed ook he dat we een groot kind krijgen" (manlief is 1.93 en ik 1.76)

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Mijn oom zei tegen me dat ik nu tenminste geen mannen van me af hoefde te slaan want zo zwanger als ik nu was zou ik met geen mogelijkheid aanttrekkelijk kunnen zijn.
    Heb hem toen duidelijk gemaakt dat mijn buik met een week of drie weer weg is en dat hij aan die van hem de rest van zijn leven vast zal ziten.......

8. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    hahahahahahahaha :)

9. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Haha Femke, dat is wel een hele goeie van jou, ga ik zeker onthouden, dank je wel ;).

P.s. ik wil trouwens niet overkomen als een zeikerd, ik ben hartstikke blij met het feit zwanger te zijn, maar die "grappig" bedoelde opmerkingen zijn echt niet altijd leuk.... sorry dat ik zo geklaagd heb...

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ja hier ook al heel vaak de opmerking gehad
    "zo ben jij dik"
    "hoeveel zijn het er?"
    "eet je niet teveel"
    enz enz

Ach ik kijk ze schaapachtig aan lach een beetje en zeg dat ik trots ben op me buik! Loop dan ook gewoon weg.

Lekker genieten van je buik, en show er maar lekker mee

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Je bent echt geen zeikerd hoor. Het probleem ligt bij al die mensen die met dezelfde opmerking nog steeds de illusie hebben origineel te zijn.
    Ik kreeg 3 weken terug I(was toen dus 34 weken zwanger) de vraag: Goh, ben je zwanger? Nee! Heb dit weekend wat te zwaar getafeld, nou goed?
    Schoudersophalen en verder gaan. Ik lach er maar om.

12. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, ik lach er ook gewoon om, of ik reageer gewoon door te zeggen; nou, ik ben al op de helft hoor, maargoed dat de baby goed groeit he? En dan lach ik lief en loop ik verder, maar diep van binnen baal ik echt wel.... maarja, zo heeft iedereen wat he? ;)

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Hihi, zo'n lief lachje met daaronder een hormonenbom. Zie en hoor het helemaal voor me.
    (collega's van vriend vroegen zich af of de explosieven opruimingsdienst ook bij ons langs moest komen om die hormonenbom onschadelijk te maken. Heb ze gezegd dat ze daar toch echt al een maand of zes/zeven te laat voor waren....)

14. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Whahahahaha Femke, nou idd, en die bom ontploft als ik thuis kom ;), mannetje blij... :( Haha

15. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Nee hoor, het zijn er 3.

16. Shelly

Shelly Actief lid

Nov 23, 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    of op je werk:
    goh, ben je nu NOG niet met zwangerschapsverlof?
    als je net 26 weken zwanger bent..... :evil:

of last hebben van je bekken, en daardoor bijna niet kunnen lopen, maar tóch vol willen houden, en dan te horen krijgen; tsja, dat kon je van te voren weten hé? dat het wat zwaarder word aan het einde van je zwangerschap.
    grrrr....

17. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hmpf, nou, vooral de mannen kunnen er wat van, ik merk nu dat ik weleens uitgeput ben als ik de trap oploop, niet dat ik hard aan het hijgen ben, maar adem gewoon wat sneller, dan zeggen ze: "Is er wat?" en dan zeg ik: "Ja, ik ben nu eenmaal wat sneller moe he?" en dan draaien ze met hun ogen en dan zeggen ze: "ja, dat heb je nu eenmaal he als je zwanger bent". Hmpf, ja, als man weet je PRECIES hoe ik me voel ja.. :confused:

18. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Op mijn werk heb ik een mannelijke collega, waar ik nu echt een bloedhekel aan heb gekregen.
    Die zei: " Nu word je dikker enzo he, nu heb je zeker ook wel een lubberkut".
    Ik wist niet wat ik hoorde :confused:
    Dat zeg je toch niet :evil: :evil:
    Of als ik langsloop, dan roept hij telkens "mama".
    Pfff wat een idioot :evil:

19. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    OHHHH :confused:, dat vind ik echt te ver gaan, dat zeg je toch niet? Bij mij zeggen ze ook weleens dingen als: Nou, wilt je man er nu nog wel op?

Dan zeg ik: Nee, ik ben net als Maria onbevlekt zwanger geworden omdat mijn man er nooit op heeft gewild... :(

20. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Chelsea, nou ja zeg! Ik zou een aanklacht indienen wegens sexuele intimidatie!

Share This Page