@ Chelsea, Ik geef Jopie gelijk, je moet een aanklacht indienen of op zijn minst je baas hierover informeren... Die viezerik spoort niet, maar ik vind het wel zo´n type waar het van kwaad tot erger kan worden en dat kan en wil je er niet bij hebben toch! succes en sterkte! gr, Manuela
sommige zijn echt gek! ik kreeg van me neef de opmerking: zo dan scheur je lekker helemaal uit, van voor tot achter bij de bevalling hahahaha....en leuk dat hij zichzelf vond. of als mensen me zien: jezus wat een reet heb jij al zeg! ik zeg meestal maar dat ik blij ben dat mensen zo solidair met me zijn. en die opmerking van: zijn het er geen 2....die is zeker herkenbaar! en ja als je dan zegt dat ze is op moeten houden met zeiken tegen me, dan krijg je inderdaad het antwoord: die hormonen he! ik kan ze dan wel slaan.... oja en op m'n werk. we hadden het over misselijk zijn. ik zei toen dat ik al 16 weken aan 1 stuk door misselijk ben. krijg ik van m'n collega te horen: ja maar ja je wou het zelf. ik wou het zelf? ik wil het kind zeker maar niet constant ziek zijn. heb haar ook duidelijk gemaakt dat ik het zo'n domme opmerking vond. zo hehe dat lucht op...eventjes m'n gal gespuugd hihi
Dat zijn idd leuke collega's. Off topic: Mijn mannetje zit bij defensie. Ik zou het heel erg vinden als hij naar Afghanistan zou moeten (als het zo is, is het zo maar als ik kan kiezen....). Krijg je te horen dat ik niet moet zeuren omdat ik hier zelf voor gekozen heb. Hoort er immers bij. Leg dan toch maar uit dat ik voor hèm heb gekozen en zijn werk er helaas bij cadeau heb gekregen....
Ja, die opmerking: "je hebt er zelf voor gekozen he?", dat is ook helemaal waar, maar ze verwachten op mijn werk dat ik wel gewoon doorwerk en i.v.m. een evenement binnenkort dat ik 6 avonden gezellig kom opdagen tot ca. 11.00 's avonds... , ze begrijpen niet echt dat ik daar heel moe van kan zijn.... natuurlijk kies ik er zelf voor, maar als je zwanger bent moet je af en toe wel een stapje terug nemen, jammer dat het begrip dan ver te zoeken is....
Kijk ook even op de site van de arbo. Je hebt namelijk recht op meer pauzes (1/8 deel van de werkdag) en er staat ook iets overoverwerken.
Hier krijg ik ook al de opmerking van; Zooo zijn het er echt geen 2? Het gebeurd wel eens hoor dat er toch echt 1tje verstopt zit...(als ik zeg dat het er echt maar 1tje is volgens 3 echo's) Het eerste best wat ik dan een beetje nijdig zeg; Luister goed, mijn hormonen vinden deze opmerkingen niet echt leuk meer na 500x gehoord te hebben... Dus als ze op gaan spelen is het niet mijn probleem!
Ja klopt, ik zag al dat je als zwangere niet verplicht mag worden tot overwerk, maarja, dat zou mijn directeur dus echt niet kunnen schelen he.... NATUURLIJk is het balen als je mannetje naar Afghanistan moet, jeetje, ik baal al als mijn neef weer moet, dus moet je nagaan hoe jij je dan voelt, ik hoop het niet voor je meid....
Die opmerking word idd ook erg vervelend, krijg ik hier ook regelmatig te horen (man ook bij defensie werkzaam)
Ik had dat ook tot ik het volgende bedacht! Want 9 van de 10 x zijn het vrouwen die die opmerkingen plaatsen! Iedere keer dat ik naar mijn hoofd kreeg : Jeey weet je zeker dat het er geen 2 zijn of Jezus wat heb jij al een giga buik! antwoorde ik: tja ik ben 25 wkn zwanger! Maarreh wat is jouw excuus?!?!? Dan dimde ze meteen in en de eerst volgende keer dat ik ze zag of sprak waren ze aan de Sonja Bakker gegaan! hahahaha! Nu overigens geen opmerkingen meer! Liefs,
Ben je lid van een bond?Daar zou ik toch echt eens informeren, want volgens mijmogen ze je tot niets verplichten! Mannetje hoeft zoals het er nu voorstaat niet heen. Zijn club staat gepland voor april volgend jaar (5 maanden zonder verlof) maar zoals het er nu naar uitziet blijft zijn functie op de kazerne achter. Ik vond het mn belangrijk dat hij straks met de eerste kerst en oud&nieuw thuis zou zijn. Zijn toch vier bijzondere familiedagen. En zoals het er nu naar uitziet is 'ie dan dus lekker thuis. Geldt dat ook voor Schijndelsvolk?
hihi ja die doet het ook altijd goed, ik ben zwanger, wat is jouw excuus hihi geweldig dat je ze daar meteen mee aan de sonja kreeg lol
Ja mijn man is afgelopen november thuis gekomen, maar heeft wel de pech een functie te hebben die nog maar weinig mensen doen. dus de kans dat ze m in september weer gaan vragen is wel aanwezig... (heeft dan 2 x de duur van de uitzending in nederland geweest dus dan "mag" ie weer he... )
[quote="kvptje] Want 9 van de 10 x zijn het vrouwen die die opmerkingen plaatsen! [/quote] Werk zelf idd met veel vrouwen (basisonderwijs). De mannen zijn vooral erg zorgzaam en lief voor me geweest. Een aantal dames projecteerden hun eigen zwangerschapmop mijmet fijne opmerkingen. Hadden ze commenteer op me omdat ik iets langer pauze nam. En dat terwijl ze zelf tot twee keer toe zeven weken te vroeg van een ukje was bevallen. e wist dus helemaal niet hoe die laatste loodjes waren!
Tja, ik ga het zeker proberen, volgende week functioneringsgesprek en dan ga ik er zeker iets van zeggen, alleen al om te voorkomen dat k me anders ziek ga melden.... ik heb nu al last van mijn rug, laat staan dadelijk als ik 7 maanden zwanger ben en me 6 avonden moet melden Wel fijn als jullie mannetjes thuis zijn met de feestdagen hoor!
oja, ik herken het precies! Mensen lijken altijd te moeten bepalen hoe zwanger ik hoor te zijn. Gisteren hoorde ik nog een vrouw zeggen: "jeetje, ben je nú al 30 weken? Dat zou je écht niet zeggen! Ben je nog helemaal niets aangekomen dan?" Nou, euh.... ik heb er inmiddels 11 kilo aanzitten..... Vorige week op mijn werk kreeg ik juist te horen dat ik toch wel een erg grote buik heb en dat het vast een mega-baby gaat worden. Volgens de VK wordt de baby mooi gemiddeld; ongeveer 7 pond. "Nou, maar dat is nog flink hoor!" roepen ze dan. Pffffffffffffff het is ook nooit goed! Een andere collega zat mij de hele tijd te bestuderen en zei toen uiteindelijk: "heb jij je 20 kilo er al aan zitten?" Ik antwoordde toen: "hoezo? Wou je zeggen dat ik dan al 20 kilo dikker lijk?" Ze begon wat te stamelen en hield haar mond. Grrrrrrrrrrrrr.......... laat mij toch gewoon lekker zwanger zijn mensen!
Van die lubberkut-opmerking zou ik inderdaad een klacht indienen. Wat is dat voor een debiel? En inderdaad, het is om moe van te worden al die buik-opmerkingen en ook altijd die vergelijkingen met 'mijn nichtje is zwanger en haar buik...blablabla'. Ja, geweldig hoor, maar geen buik is hetzelfde. Mijn schoon-oma vraagt werkelijk elke keer standaard 'en hoeveel ben je al aangekomen'. En steeds kun je weer zeggen dat ik dat niet weet, dat ik niet op de weegschaal ga en dat het niets over de grootte van het kind zegt. Kan net zo goed tegen een muur praten geloof ik. De rest van de schoonfamilie is er van overtuigd dat ik het geslacht van de baby stiekem wel weet, maar niet zeg, ook zoiets! Ik heb er bewust voor gekozen om het niet te weten, maar zij zanniken er maar over door. Oooh, je hebt het over HIJ, je hebt je versproken, het wordt een jongen! Hee, er staat een F achter de naam op de echo, het wordt zeker een meisje. Volgens de buurvrouw wordt het echt een jongen, die zag toch duidelijk op de echo wat zitten tussen de beentjes...etc. Heb gezegd dat ik die opmerkingen doodzat ben, maar dat schijnt ze weinig te deren.