Help: Moe van opmerkingen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fem, Jun 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Heb je al eens nagedacht over zwangerschapszwemmen? Ik vond het heerlijk ontspannend en het is perfect voor je rug. Even niet zwaar zijn.

2. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    *Ik was mij er niet van bewust dat mijn buik veel te groot is voor 20 weken, vind jij dat ik me zorgen moet gaan maken?

*Dus mijn buik is 2 keer zo groot als hij zou mogen zijn? :confused: volgens mn verloskundige is alles goed, zou ze stiekum niet alles vertellen denk je?

Vergeet niet hierbij heel ernstig en bang te kijken ;) :evil:

3. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    jahahahahaha, die tips zijn idd geweldig.

Ik wordt ook zo gek van die mensen die zeggen: "Ja hoor, ik zie het aan je, je krijgt een jongen", en dan zeg ik: "Hoe zie je dat dan?" dan zeggen ze: 'ja, aan de manier waarop je het draagt" waarop ik steevast terug zegt dat dit nergens op slaat dat het eenbakerpraatje is, krijg ik weer te horen; "Nee hoor, ik heb altijd gelijk, let maar op, ik zie het aan je"

Hm, hadden ze beter geen echo uit kunnen vinden geloof ik :confused:

@Femke: Ja, ik wil ook wel gaan zwangerschapszwemmen, maar ik kan er zo weinig over vinden in omgeving Rotterdam....

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
  5. Nomen

Nomen Lid

Aug 28, 2006
    56
    0
    0
    haha Hii meiden hier ook nog wat leuke opmerkingen die ik regelmatig naar mijn hoofd krijg:

1) goh vergeten? ja dat heb je he super dement maar ja dat wist je van te voren / hoezo, niet iedereen overkomt dat!
    2) loop je wat stram... / ja dat heb je als je je eerste krijgt op jou leeftijd ( ik ben 38)
    3) goh waar begin je aan wij zijn dadelijk uit de kinderen/ mijn antwoord .... ja en ik heb gelukkig al een heel leven achter de rug en heb nu alle tijd voor mijn meisje!
    4) heb je al leven? he? vreemde manier van vragen of ik mijn meisje al voel bewegen
    5) ben je moe? " nou ik zat met 2 cm ontsluiting nog op de fiets" /nou en!
    6) nu verkoop je je paard zeker/ Hoezo ? mag ik geen hobby hebben als mijn dochter geboren is? Mijn paard gaat dus NIET in de verkoop.
    7) ga je 4 dagen werken? wat veel.. / hoezo veel mijn vriend pakt ook een papa dag !
    8) krijgen jullie een meisje? nou ze kunnen ernaast zitten hoor / ik heb al 1000x moeten vertellen dat wij een Vp hebben gehad, daaruit kwam een meisje en met de 20 weken echo was het ook een meisje, hoeveel bewijs willen ze nog hebben?

ik kan zo nog wel doorgaan, het ergste vind ik de opmerkingen van vrouwen die jaren geleden een bevalling hebben gehad en daar dan heel makkelijk en stoer over doen in gezelschap maar als je dan samen bent heel eerlijk zeggen dat het toch wel pijn heeft gedaan!

6. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

hahaha, die is echt goed.

7. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ik zeg meestal iets in de trant van: ,,tja, het jammere is dat ik geen excuus heb om zoiets eens terug te kunnen zeggen...".
    Haha, of (vooral tegen mensen die een kleine zwangere buik hebben) dat het wel heeeel errug leuk is dat je zo optimaal van die maanden zwanger zijn kunt genieten. Je ziet snel dat je zwanger bent. Het zou jammer zijn als je pas met 6 maanden een klein buikje begint te krijgen. Dan kun je er maar 3 maanden van genieten!~

Maar wat het beste werkt is ene oor in andere oor uit. Daar ben ik na 2 zwangerschappen met een kingsize buik achter!
    Nee het zijn er geen 2, nee (de vorige iig) is geen jongen, ja het is gewoon een grote buik.

8. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
  9. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    In mijn verlof ga ik ander werk zoeken.
    Ik sta ervan te kijken hoe oncollegiaal sommige van mijn collega's zich gedragen.
    Een collega (die zelf een zoon heeft van 16 jaar) die zegt dat ze de standaard 16 weken zwangerschapsverlof teveel vind.
    Ikzelf blijf een half jaar thuis, en dat vind ze onzin :(
    En ook dat er verschillende gewoon weg geen rekening met je houden qua werkzaamheden.

10. RedRose

RedRose Actief lid

Sep 14, 2006
    235
    0
    0
    Ik heb ook een grote buik. Mijn vk zegt dat dat heel simpel te verklaren is; ik ben een grote vrouw. duidelijk lijkt mij. Maar idd ik word GEK GEKKER GEKST van die mensen die maar blijven zeuren over die buik.

Nr 1 is mijn schoonmoeder. Na 1000x vragen of het er geen 2 waren heb ik gezegd; eh, moet je luisteren, als het er 2 waren was jij de 1e die het hoorde want dan kwam je een half jaar bij me inwonen. Nooit heeft ze het meer gevraagd.

En wat ikhelemaal GENANT vind zijn de wild vreemde mensen die in bv de etos even komen vragen hoe lang ik nog moet. En als ik dan zeg .. weken dat is het OHHHH meid wat een buik zeg! bla bla bla bla. Dan denk ik echt, A IK ZOU NOOIT EEN WILD VREEMD IEMAND OVER ZIJN ZWANGERSCHAP AANSPREKEN en B HOU JE KOP! hahahaha.

Laatst had ik de klap op de vuurpijl. Een wild vreemde mevrouw kwam in een winkel naar me toe. Goh hoelang nog? Ik zei of nog een week of 8. Oh wat een buik, is dat kind wel gezond? Ik dacht werkelijk dat ik haar een knal voor haar kop ging geven. Ik ben direct weggelopen. Hoe halen mensen het in hun hoofd he?

Of laatst op een feestje. Ik schepte 2 x op van het buffet. Komt een tante van een vriendin van mij naar me toe; eh, t moet er strax ook allemaal weer af he! Oh... ik kan die mensen dan wel. Dan denk ik, waar bemoei je je mee?

Ik vind de meiden die zich er nix van aantrekken echt super stoer. Ik zou willen dat ik dat kon. Ik kan dingen moeilijk van me af zetten.

Ben blij met dit topic kan je een beetje gal spuwen! hahahaa...

Succes meiden...

11. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik herken het wel Redrose, ik ben zelf ook best lang (nouja 1.76) en had maat 40 voordat ik zwanger werd, is toch niet zo overdreven?

Maar idd, de brutaliteit van sommige mensen, echt ongelooflijk, spui het hier maar lekker hoor!

12. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Ik heb ook een grote buik. Moest van mijn verloskundige ook 2 keer over een extra groeiecho laten maken. (dan weet je het dus wel als de vk zelfs twijfelt).
    Dus je kan wel raden dat ik die opmerking ook iedere dag te horen krijg. Ik zeg gewoon dat er wel 6 inzitten. Dat zijn ze ook tevreden..

13. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Leuke comeback op de dikke-buik-opmerking: nee ik doe aan Sonja Banketbakker... Daar kreeg ik erg leuke reacties op

14. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Het klinkt allemaal heel herkenbaar!
    Op een gegeven moment was ik het zo beu dat ik vrijwel dagelijks te horen kreeg dat ik toch wel erg dik was, toen heb ik op een vergadering van ons team gezegd toen een collega vertelde dat zij ook zwanger is:
    " Ik zal straks niet tegen je zeggen: jij wordt wel dik! Want ik krijg dat zo vaak te horen, en dat is echt niet leuk. Ik hoor veel liever: Jij ziet er goed uit, of: Hoe gaat het met je?". Daarna hebben de collega's nooit meer iets negatiefs over mijn buik gezegd.

15. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Goeie Cookie, en ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die dit hoort.... wel een goeie van jou, moet ik misschien ook maar gaan doen.

Nee, wat denken jullie dan van de opmerking; "Goh, neem je nu een extra boterham? Ja, je moet eten voor twee he?" terwijl je juist helemaal niet dubbel zoveel moet eten, maarja, anderen weten het altijd beter he? ;)

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Wat vind je van deze:

En......weet je al wat het wordt?

Jahoor, een nest jonge hondjes.

Alsof het een ander wat aangaat!

17. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

Nov 30, 2006
    2,450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    ja idd die is ook zo verschrikkelijk idd... mensen: om gek van te worden!

18. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ohja "Weet je al wat het wordt" hoor ik ook dagelijks, om gek van te worden. Ik weet wel dat het lief bedoeld is, maar als je het 100 keer per dag hoort is eht echt niet leuk. Ik had hem van de site hier gejat, maar dan zeg ik: "ja, een baby!".

hahahahaa, die vond ik zo goed!

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Deze vind ik echt bespottelijk je zou maar 6 jaar of nog langer bezig geweest zijn om zover te komen en dan zo afgebrand worden. IK zit in die situatie en ik zou ze af willen maken denk ik met zo'n opmerkingen.
    Jeetje waar halen ze het vandaan!

20. Nomen

Nomen Lid

Aug 28, 2006
    56
    0
    0
    ja Lexie, jammer he dat mensen niet eerst nadenken voordat ze wat zeggen! Mijn moeder vliegt ook bij deze opmerking uit haar vel, zij is 5 jaar aan het dokteren geweest voordat ik kwam!

Share This Page