Wordt het een jongen of een meisje? Ja, dat hoop ik wel. @Lexie Wij zijn vanaf augustus 2002 bezig geweest en uiteindelijk bij IUI uitgekomen. Komen ze met opmerkingen als: Goh, je vakantie valt ook in je verlof (basisschool) had je dat niet wat beter kunnen plannen?!? GRRRRRRRR.............
Waarom zijn mensen zo tactloos he? Wat vreselijk dat je zo lang bezig bent en dan komen mensen zo om de hoek kijken.... Ik durf het bijna niet te zeggen maar bij ons was het in één keer raak (hadden we nooit verwacht natuurlijk) maar over 3 weken gaan we trouwen (staat al vast sinds september 2005) en dan zeggen mensen: 'Ja, nu moet je wel he?" Hmpf... pardon?
Hoe tactloos allemaal hè? Bij mij zei ook al iemand 'had je beter anders kunnen plannen, zo in de zomervakantie'. Vorige week ging er ook al een verkoopster in een kledingzaak heel overdreven gillen van 'ooooh, wat een buik (volgens de VK heb ik een bescheiden buik, dus?) en je moet nog zoveel weken? Vervolgens ging ze ook nog met haar hand over mijn buik. Was helemaal verbouwereerd. Had er wat van moeten zeggen, maar het overviel me nogal. Tja, voordat ik zwanger was, ging ik ook nooit over mensen hun buik zeuren of over hoeveel ze opscheppen, hoe dik of dun ze zijn.
Nee, ik kan me ook niet heugen ooit zoiets raars gezegd te hebben.... tenminste, ik hoop het niet. En idd, het LEF van sommige mensen om zomaar aan je buik te gaan zitten!
Whoehahahaha! *bescheurt zich van het lachen* Sommige terug-reacties vind ik echt geweldig! Ik ga er maar eens wat opschrijven, ik kan ze zelf ook goed gebruiken. Vandaag nog weer: "hey hoi! Zo hee, wat groeit dat hard! Hoeveel ben je inmiddels aangekomen?" Waarom vragen ze niet gewoon hoe het verder met mij en de baby gaat ?
nou idd tis toch veel belangrijker dat het goed gaat met de baby en dat jij je goed voelt als zwangere, lekker belangrijk hoeveel je aankomt. IK hoor nu ook al opmerkingen van "wat je er nu bij eet, moet er ook allemaal weer af" Nou lekker belangrijk ik heb me nog nooit druk gemaakt om mn lijn, zal ik dan ook niet doen.Ik eet lekker waar ik zin in. Ik ben zwanger en ik ben er trots op!
Pfff, bij mij zie je het nog niet echt, maar ik ga er gewoon tegenop zien als het dadelijk wel zichtbaar is...terwijl ik best trots mag zijn. Me collega's hebben stuk voor stuk allemaal tips over wat ik wel en niet mag doen. Wordt daar nu al moe van. Ik had een zakje snoep op me bureau (had ik ook al voordat ik zwanger was), maar nu is het opeens een grote happening en mag ik er vooral niet teveel van nemen, want het is slecht 1 collega ontwijk ik al een beetje, want die kan sinds de bekendmaking alleen maar stom doen. 1 opmerking vond ik echt aso! Ik moest naar de wc en hij kwam toevallig langs en toen begon hij een beetje te roepen "EN MOET JE KOTSEN". Ik riep terug "Ja, ga je mee? dan kan je de stukjes tellen!". Maar ondertussen echt waar, ik kon zijn nek wel omdraaien. Zo respectloos! Alsof je opeens geen mens meer bent, maar een ding waar maar alles tegen gezegd kan worden.
Ja, de vraag hoeveel kilo's erbij zijn gekomen komt regelmatig voorbij. Als ik dan zeg 17 kilo, dan krijg je vaak meteen verhalen over hoeveel zij dan aangekomen waren (minder!) terwijl ze een tweeling kregen! Nou en! Gelukkig zijn er ook moeders die zeggen: "O, dat valt mee hoor, ik kwam steeds 30 kilo aan, maak je niet druk! Laat ze maar praten!" Daar word ik dan wel weer blij van!
Haha, leuke reacties. Tja, nogmaals, over de grootte van mijn buik maak ik me niet zo druk (als ze daar iets over zeggen). Hij is nu eenmaal groot. Ik zeg het ook weleens tegen vriendinnen. in de trant van: jee, ik kan me voorstellen dat daar een hele complete baby inzit (niet zoals bij sommigen dat je niet snapt dat dáár een baby uit moet komen). Wat ik bij mijn eerste altijd heel erg vervelend vond was de vraag of het gepland was. Excuse me? Alsof jou dat iets aangaat... Enneh, het antwoord is NEE!
Mmm Schijndelsvolk, nu lijkt het wel alsof je wil zeggen dat het zo'n eitje is om 7 weken te vroeg te bevallen... Dat zal je wel niet bedoelen, maar ik voel me nu toch geroepen om even iets te zeggen: mijn zoontje kwam 6 weken te vroeg en ik had hem o zo graag nog die paar laatste weken in mijn buik gehad! En al heb ik de 40 weken niet 'uitgezeten', ook mijn laatste loodjes waren zwaar hoor. Hoge bloeddruk en olifantenenkels, mijn lichaam vond het wel welletjes! Maar zo'n klein prematuurtje in een couveuse met slangetjes en infuusjes en een sonde is echt niet leuk hoor. Als ik deze zwangerschap gewoon lekker 40 weken mag blijven rondlopen ben ik dolblij en beloof ik nu al plechtig dat ik tegen die tijd nog steeds hetzelfde zal roepen! Maar verder, helemala mee eens hoor, stomme opmerking over iets langer pauze nemen van je collega.
Mmm Schijndelsvolk, nu lijkt het wel alsof je wil zeggen dat het zo'n eitje is om 7 weken te vroeg te bevallen... Dat zal je wel niet bedoelen, maar ik voel me nu toch geroepen om even iets te zeggen: mijn zoontje kwam 6 weken te vroeg en ik had hem o zo graag nog die paar laatste weken in mijn buik gehad! En al heb ik de 40 weken niet 'uitgezeten', ook mijn laatste loodjes waren zwaar hoor. Hoge bloeddruk en olifantenenkels, mijn lichaam vond het wel welletjes! Maar zo'n klein prematuurtje in een couveuse met slangetjes en infuusjes en een sonde is echt niet leuk hoor. Als ik deze zwangerschap gewoon lekker 40 weken mag blijven rondlopen ben ik dolblij en beloof ik nu al plechtig dat ik tegen die tijd nog steeds hetzelfde zal roepen! Maar verder, helemaal mee eens hoor, stomme opmerking over iets langer pauze nemen van je collega.
Mmm Schijndelsvolk, nu lijkt het wel alsof je wil zeggen dat het zo'n eitje is om 7 weken te vroeg te bevallen... Dat zal je wel niet bedoelen, maar ik voel me nu toch geroepen om even iets te zeggen: mijn zoontje kwam 6 weken te vroeg en ik had hem o zo graag nog die paar laatste weken in mijn buik gehad! En al heb ik de 40 weken niet 'uitgezeten', ook mijn laatste loodjes waren zwaar hoor. Hoge bloeddruk en olifantenenkels, mijn lichaam vond het wel welletjes! Maar zo'n klein prematuurtje in een couveuse met slangetjes en infuusjes en een sonde is echt niet leuk hoor. Als ik deze zwangerschap gewoon lekker 40 weken mag blijven rondlopen ben ik dolblij en beloof ik nu al plechtig dat ik tegen die tijd nog steeds hetzelfde zal roepen! Maar verder, helemaal mee eens hoor, stomme opmerking over iets langer pauze nemen van je collega.
@Lexie Wij zijn vanaf augustus 2002 bezig geweest en uiteindelijk bij IUI uitgekomen. Komen ze met opmerkingen als: Goh, je vakantie valt ook in je verlof (basisschool) had je dat niet wat beter kunnen plannen?!? GRRRRRRRR............. ----------------------------------------------------------- Ik had ook iets in die trant. Heb in september een miskraam gehad en was toen in april uitgerekend. Nu dus in Juli uitgerekend, volop vakantietijd bij ons op t werk en veel onderbezetting. Zegt mun collega welke po regelt; goh, had je dat niet ff wat beter kunnen plannen? Waar moet ik nu al die mensen vandaag halen? Was voor haar een grapje. Ik zei heel droog; jah, ik was ook liever in april bevallen. Ze wist niet waar ze kijken moest.... trouwens echt lachen al die opmerkingen. Ik vind vooral die van die oom van Femke lachen, moest hem ff voorlezen aan manlief hoor... hahaa. tijdje terug hadden we verjaardag van mijn beste vriendin. Ik heb toen nog een vriendin en haar verteld dat ze de familie maar moesten vertellen dat ik een mega buik heb en dat ik GEEN commentaar wens. Ik zei het als grapje maar ze hadden het echt gedaan. HEERLIJK! Een hele avond geen commentaar van allemaal ouwe taarten die het beter weten... hahahhaa. Misschien een tipje? Ga lekker slapen! Kisses
Als iemand vraagt..zijn het er twee? Dan zeg je gewoon....nee, bij jou wel? Helemaal leuk als die iemand een beetje gezet is....
Ik zeg ook dat het er drie zijn en wijs dan vol trots naar mn dikke memmen die erboven (straks erop, hihi) hangen...Voordat ze daar over beginnen....Worden ze hier in FR zo rood van als een tomaatje....
Hahahahaha, geweldig, hier kan ik zeker wat mee, bedankt allemaal! *Haalt tranen van lachen uit ogen* Weet je wat mij ook opvalt? Dat vrouwen vaak vragen naar de bevalling en dat ze dan (99%) met de meest gruwelijke verhalen aankomen over inscheuren en weet ik veel wat allemaal (het is onze eerste beeb), vervolgens vragen ze: "Dus je ziet er wel tegenop he?" waarop ik dan weer standaard zeg; "Nee hoor, het is letterlijk en figuurlijk één groot zwart gat en we zullen het moeten afwachten" haha
Tuurlijk durf je dat te zeggen! Je hebt gewoon meer geluk gehad. Ik ben aan de andere kant ook een mazzelaar want ik heb mar 1 IUI behandeling zonder hormonen (in eigen cyclus) nodig gehad. Ik denk dat zaad van mannetje geen richtingsgevoel heeft of dat bij mij van binnen de bewegwijzering in het Fries is. (hij is dus géén Fries) Lekker van genieten dat het zo vlot ging. groetjes Femke