Help: Moe van opmerkingen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fem, Jun 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

pffffffffffffffff alles heeft zij voordelen en zijn nadelen..
    En klagen doen we overal over dus ook over zwanger zijn.
    Het is maar net aan welke kant je staat.
    Met het weer is het ook nooit goed. Eerst te veel regen dan weer te warm dan weer die regen. Wij vinden het nooit goed en over alles wordt volop geklaagd. Ook over zwanger zijn. Als we dadelijk niet meer zwanger zijn dan klagen we over de gebroken nachten de voedingen de nog niet gevonden regelmaat, de gangen in de supermarkt te klein voor je wandelwagen. Soms is het goed om even te klagen dan kan je weer verder. Heerlijk toch alles opproppen lijkt me ook niet echt positief.

Ik kan zomaar een minuut of 10 lopen klagen mag ik af en toe. Daarna kan ik wel weer heel positief er tegen aan kijken. Zwanger zijn kan helemaal geweldig zijn.
    Het is nu eenmaal een wonder
    Als vrouw mag je blij zijn als je het meemaakt.
    Neemt niet weg dat het niet altijd een roze wolk is maar dat is rijk zijn ook niet. Gras is altijd groener aan de overkant.

2. emma85

emma85 Actief lid

Feb 21, 2007
    108
    0
    0
    maar stel nou, je bent moe van het lopen en zegt tegen vriend/man/moeder weet ik veel wie, jeetje heb geen zin meer om te lopen, ben kapot. dat mag je dan dus ook niet zeggen want er zijn ook mensen die in een rolstoel zitten en dolgraag willen lopen...dit is niet een opmerking om mensen te kwetsen maar gewoon ter vergelijking.

ik snap best dat het misschien niet leuk is voor mensen die niet zwanger kunnen worden, om dat geklaag aan te horen, maar dat betekend dus dat wij dolgelukkig moeten zijn met de dingen die we hebben?
    ik ben dolgelukkig met het kindje wat in me buik groeit, maar kon wel janken toen ik 16 weken lang kotsmisselijk was en zooooooooo moe.
    nu kan ik niet meer goed zitten vanwege een blokkade in m'n bekken. ik lig nu de hele avond op m'n zij op de bank. (en het ergste is, ik moet nog 20 weken!)

ja sorry kan er niks aan doen, maar kan dat niet positief bekijken. ik word er doodmoe van en ook een beetje depri omdat ik niet veel meer kan.

maar als ik dan weer de babykamer uitgezocht heb ofzo ben ik wel weer blij.hihi

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Helaas ben ik het niet met je eens moesje. Altijd hetzelfde gedoe weer. Wees niet te uitgelaten blij als je zwanger bent, want niet iedereen kan zwanger worden. Klaag niet over je zwangerschapskwaaltjes want niet iedereen kan zwanger worden.
    Ik ben zelf middels ivf zwanger geworden. Ja ik heb geluk gehad om een doorgaande zwangerschap te mogen hebben, en heb nu een pracht van een dochter. Maar wij hebben andere tegenslagen gehad hier in huis, dat wil je niet mee moeten maken. Gun anderen hun geluk en hun geklaag gewoon. Dat heb je als mens nodig om vooruit te kunnen.
    Wel ben ik het met je eens dat het negatieve het positieve niet moet overkoepelen.
    Maar dat je niet mag klagen omdat je het geluk hebt zwanger te mogen zijn vind ik onzin.

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb juist het tegeover gestelde...Mijn beeb is al compleet ingedaalt, en ik ben aardig lang, dus krijg staan mensen te klapperen met hun oren als ik ze vertel al de 29 weken gepasseerd te zijn...

Achja...

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    ik bedoel niet dat je niet mag klagen hoor, ik probeer alleen een beetje te relativeren!

Nogmaals, bij mij is het ook lang niet altijd makkelijk gegaan hoor, en ik klaagde ook wel eens hoor. Maar het wordt wel een stuk makkelijker als je positief probeert te blijven.

Hoe meer je erover "zeurt" hoe erger het vaak wordt, begrijp je?

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    heb zelf 12 weken op de zogenaamde roze wolk mogen mee liften had niet zo heel veel klachten maar ik snap heel goed als mensen klagen.
    Als ik nu in een dip zit omdat de :evil: :evil: weer zijn gekomen trek ik een fles wijn open of ga naar de kroeg lekker fanatiek hardlopen.
    maar de meeste van de die dingen waar je normaal je ei in kwijt kan gaan gewoon niet meer als je zwanger bent.
    ook lijkt het wel een mode verschijnsel om zo min moelijk aan te komen.
    en als je teveel aankomt gelijk de opmerking oh die eet duidelijk voor twee. niet denkende aan veel vrucht water vocht en een stuk minder mobiel te zijn als ervoor.

Dus dames klaag maar lekker verder hoor ik zit er niet mee.

groetjes

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Zeuren heeft een functie, ben blij dat het af en toe kan en mag. Bovendien lucht het zo lekker op. Ik vind het ook wel eens fijn om te horen dat een ander meer klachten heeft dan ik. Relativeert voor mezelf de zaken ook weer eens.

Ik denk dat wat moesje bedoeld is dat je niet in het zeuren/klagen moet blijven hangen. Dat zou idd ongezond zijn. Maar gewoon af en toe ff jezlef te buiten gaan aan een beste klaagzang lijktmij alleen maar goed.
    Degene die hier niet tegen kan moet blij zijn dat we hier op het forum bepaalde klaagtopics zijn. Ze hoeven het niet te horen, zien of te lezen. Kortom niemand heeft er last van.

En als we dan toch op de zeurbank zitten, ik vind mijzelf eigenlijk momenteel best wel zielig.

Binnen vijf maanden zijn we de drie grootouders die we nog hadden verloren. Mijn laatste oma is woensdag overleden en zal dus de geboorte van haar achterkleinkind niet mee kunnen maken.
    Vind dit voor mezelf behoorlijk sneu. We hadden zo gehoopt ons kindje trots aan de overgrootouders te kunnen tonen en mooie 4generatie foto's te kunnen maken, maar het heeft niet zo mogen zijn.
    Nu maar hopen dat de bevalling sowieso pas na maandag zich aan zal kondigen. Dan kan ik ten minste nog naar de crematie...

8. pomme8

pomme8 Lid

Jun 1, 2007
    10
    0
    0
    den haag
    Jeetje Femke, natuurlijk mag je jezelf nu best een beetje zielig vinden! Ik vind het nog knap dat je er zo rustig over kan praten! Ik begrijp het in ieder geval heel goed. Heb zelf mijn opa een paar jaar geleden verloren en vond het moeilijk toen ik zwanger was dat hij dat niet meer mee mocht maken. (het ging namelijk heel snel van redelijk gezond tot ineens helemaal weg :( )
    Nu heb ik alleen mijn oma nog en ben ik sinds kort weer zwanger. Mijn oma kreeg een paar uitslagen deze week die even heel naar leken te zijn. Gelukkig is het goed afgelopen en kan ze er nog bij zijn. Maar ik begrijp je daarom heel goed en wens je heel veel sterkte!

Even over die opmerkingen. Heb niet de reacties gelezen (niet allemaal) dus wellicht staat ie er al bij maar bij mijn vorige zwangerschap werd ik er ook zo moe van. Dus ik gaf altijd als antwoord dat het voor ons nog even afwachten was of we er 4 of 5 kregen. Dan werd iedereen weer lekker even stil.... :D
    Groetjes, shelly

9. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    hallokes fem, wat vliegt de tijd snel ben je al zover.

wees trots op je buikje, de ene is wat dikker dan de andere. Trek het je niet aan hoor, geniet ervan. Zeg gewoon hoe meer zielen hoe meer vreugde

10. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Gaat hard he Zico! :D Zie dat jij ook zwanger bent, gefeliciteerd meid! Super!

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb helaas al veel klachten en ben inmiddels 13 kilo aangekomen op een lelijke manier én ik heb al vanaf week 6 een enorme buik, maar dat laatste is nou net hetgeen waar ik opmerkingen niet erg over vind. bijna iedereen roept 'is het geen tweeling' en ik daar zit ik echt niet mee. dat iedereen het heeft over mijn dikke kont en flubber armen stoort me veel meer en mijn collega op 't werk die het vertikt rekening te houden met het feit dat ik meer ruimte in beslag neem achter de toonbank en mij gewoon aan de kant ramt... daar kan ik allemaal zodner hoor. maar dat ik een grote buik heb... ja, dát heeft een reden! en trots dat ik op die buik ben :)

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik stond gisteren bij de kassa van de Praxis. Komt er een oudere man op me af. "Het is zeker ballonnendag hè? Ik zag in de winkel ook al zo'n ballon voobrijkomen".
    Nu weet ik dat ikhoogzwanger ben en dat je dat erg goed kan zien mar ik vond het eigenlijk jammer dat mijn ouders me goed fatsoen bij hebben gebracht. Wilde eigenlijk een scherpe sneer terugmaken, maar kwam niet verder dan een schaapachtig lachje.....

13. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben ook trots op mijn buik hoor, ik loop er de hele dag over te wrijven, er komt een baby uit, geen geest uit de lamp :confused:, haha!

Gisteren maakte ik iets mee zeg, ik stond in de boekenhandel naar een boek te kijken (logisch), kwam er een vrouwtje aan die mij letterlijk opzij duwde (zachtjes, maar toch) met haar hand op mijn buik! Ik was zo boos, dat doe je toch niet? Ik zei: "Zo, ga je lekker?" ze keek niet op of om... :confused:

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zwaar aso! ik ben er dan ook altijd meten bij met m'n snufferd haha 'was het voor jou net zo lekker als voor mij?'

ik vind het wel heel raar dat vrienden en kennissen (kan het van vrienden beter hebben dan van kennissen) opeens vinden dat ze te pas en te onpas aan je buik mogen zitten als je zwanger bent. niet dat ik vies ben van lichamelijk kontakt, ben een echte knuffelaar wat dat betreft, maar toch, iedereen komt op de meest idiote momen ten zomaar 'voelen'. moet je eens doen bij iemand die niet zwanger is, dan staan ze raar te kijken.

15. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Oh,die opmerking is o zo herkenbaar...Pff...en het valt eigenlijk nog eens hardstikke mee ook.Het is bij mij alleen de buik die erg hard groeit en de rest van mijn lijf blijft zoals ie was...Ach ja,laat die mensen maar!Er groeit tenslotte wat moois in jouw buik! ;)

16. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    ach meid trek je er niks van aan.
    Ik had al heel snel een mega buik en kreeg ook constant de vraag of het er geen 2 waren.
    Wat ik na de bevalling kwetsend vond was de opmerking is er eentje blijven zitten :(

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    haha , troost je, 3 weken geleden vroeg iemand mij of ik zwanger was :(
    zijn meestal domme opmerkingen van mensen die geen benul hebben van zwanger zijn...

Share This Page