Aan de mensen hier die ook een glazenwasser hebben. Wat hebben jullie voor afspraken gemaakt en houden ze zich eraan? Wij kregen in mei een flyer in de bus van een glazenwassersbedrijf. De prijzen waren aantrekkelijk, 12 euro voor alle ramen van je huis. Dus ik bellen, was een vrouw in gebrekkig Nederlands die mijn wensen noteerde. Ik wilde eens in de twee maanden de ramen schoon hebben (minder vaak kon niet) en ging er van uit dat ze mij begreep. Maar vanaf mei zijn ze nu al 5x geweest, dus elke maand. Bij de 4e keer heb ik er maar wat van gezegd, dat ik graag wilde dat ze eens in de twee maanden kwamen, omdat het zo wel een duur geintje voor ons werd en ik maandelijks de ramen schoon wel wat overdreven vind. Het was geen probleem voor ze zei die jongen, dat ze dan eens in de twee maanden kwamen. Maar vandaag belde mijn man mij op mijn mobiel, dat ze er ALWEER waren, en nu zaten er 5 weken tussen. Ietsje langer dan een maand dus. Ik was het zat en heb mijn man gezegd dat hij dan maar moest zeggen tegen ze dat ze dan niet meer hoeven te komen. Mijn man zei me dat hij niet zeker weet of ze het begrepen hebben, ze zijn buitenlands. Waarvandaan weet ik niet precies. Maar dit is toch irritant? Wat voor afspraken hebben jullie gemaakt met je glazenwasser. Hoe vaak komen ze en wat betalen jullie?
In het vorige huis hadden we een glazenwassersbedrijf. 15 euro voor boven onder voor en achter de ramen aan de buitenkant. Ze schreven netjes op de factuur de volgende datum dat ze kwamen en hoe laat ongeveer. Een keer per 6 weken maakten ze de ramen schoon en zo had ik nooit onverwachts een stel glazenwassers terwijl ik net uit bed kwam ofzo en me lam schrok als ik de gordijnen open trok... bij dit huis zijn te veel ramen om ze buitenom te laten wassen. dat werd een duur geintje dus doe ik het zelf af en toe wel.
Bij ons komen ze eens per maand en dat was ook de afspraak. Wij betalen 15 euro per maand. Het is zeker irritant dat ze bij jou vaker komen als dat de afspraak was, maar hoe volgt de betaling dan?
@ Pepe, als we thuis zijn dan bellen ze aan. Vaak heb ik het geld niet in huis en zeggen ze dat ze het dan de volgende avond komen ophalen. Nu komen ze dus morgenavond.
Glazenwassers.....dit is bij mij nooit goed gegaan. Ik heb verschillende bedrijven gehad, maar de laatste maakte het wel erg bont. De afspraak was eens in de twee maanden.....kwamen ze om de 3 weken. Als ik al had betaald, durfden ze rustig de volgende keer te zeggen dat ik het niet had gedaan en 'mocht' ik nogmaals betalen. De afspraak is alleen beneden maar ze deden het hele huis en wilden hiervoor ook de volle mep. Ik heb na 2x afgebeld, maar ze zijn uiteindelijk nog 5x teruggekomen. elke keer heb ik ze weggestuurd. Totdat ik ze de laatste keer echt als kleine kinderen heb weggestuurd en gedreigd de ploitie te bellen. Nu komen ze gelukkig niet meer.....
Normaal komen ze hier elke 6 weken en doen ze alle ramen (buitenkant) voor 15,00. Maar elke 6 weken vind ik wat overdreven dus ik heb met de glazenwasser afgesproken dat hij hier elke 12 weken komt. Soms laat ik hem wel eens extra doen als ik mij erger aan de ramen
Hier elke 6 weken een glazenwasser, 3,50 per keer groot slaapkamer raam en 2 kleintjes. Soms zit er net iets langer tussen, vind het niet erg, hij is alleen en heeft veel wijken in zwolle.
Hier ook elke keer ellende!! Ik had aangegeven dat ik niet wilde dat ze de ramen elke 6 weken zouden doen, maar elke 12 weken! In het begin leek dit goed te gaan. Maar nu komen ze steeds vaker! Het zijn vage (buitenlandse) figuren. Elke keer zijn het andere! Normaal is het 14 euro. Nu ineens was het 16 euro! Toen we daar wat van zeiden, was het weer 14 euro?! We hebben gezegd dat ze niet meer hoeven te komen, maar vorige week stonden ze toch ineens weer met die ladder tegen het raam! (ik lag in bed en schrok me rot!) Normaal komen ze dan idd s'avonds terug om geld te halen, maar tot op heden niemand gezien! Ze hoeven hier echt niet meer te komen!!
Bij ons was het 15 Euro voor de ramen voor en achter beneden en boven (veel grote ramen tot de grond). Ze kwamen eens in de twee maanden en hielden zich daar keurig aan. Waren ook alleen maar buitenlanders, spraken gebrekkig Nederlands, maar heel vriendelijk, stipt en deden hun werk goed. Een keertje had ik de rolluiken naar beneden toen ze kwamen en toen hebben ze die ramen gewoon in mindering gebracht. Als ze te vaak komen, terwijl je afgesproken hebt dat ze maar eens in de twee maanden zouden komen, zou ik het gewoon stop zetten.
Dat is wel heel erg. @ Liefkleintje, klinkt haast als hetzelfde bedrijf als waar wij mee zitten... Alleen andere prijzen.
Ik zou gewoon alleen om de maand betalen. Dat is tenslotte wat jullie afgesproken hebben. Als zij tussendoor gratis willen komen lappen, moeten ze dat zelf weten. Maar ik denk dat ze daar snel mee zullen stoppen, als jij stopt met betalen.
Ja, dat dacht ik ook toen ik jouw verhaal las! Maar qua prijs doen ze ook maar waar ze zin in hebben Waar woon jij ergens??
Glazenwassers, breek me de bek niet open.... Heb nog geen goeie ontmoet... Had hier in het begin ook een die steeds vaker kwam, tot op een gegeven moment de ramen ook amper schoon waren. Maar wel een bon op de mat met het verzoek te betalen. Niet gedaan. Glazenwasser is nog een keer aan de deur geweest en heb hem meteen gezegd dat ie niet weer hoefde komen. Vervolgens een goede gehad, maar die is na een paar keer nooit weer geweest. Ik stuur nu mn vriend op een ladder, bevalt een stuk beter en gebeurt wanneer ik dat wil.
@ Liefkleintje, je hebt pb. @ Josie, is ook wel handig als je het zelf kunt doen, maar we hebben niet zo'n lange ladder. Of we moeten overwegen een keer zo'n telescoopstang te kopen, kan ik het zelf doen.
Bij ons vorige huis hadden we er 1 die iedere 2 maanden kwam, dit ging prima, soms zat er wat langer tussen en soms iets korter, maar gemiddeld kwam het prima uit. Ik vind iedere 2 maanden nog best wel veel en moest 20 euro per keer dokken voor het hele huis. Toen we wisten dat we gingen verhuizen meteen afgezegd. Dit was trouwens gewoon een nederlandse man. Nu bij ons nieuwe huis hadden we ook een briefje in de bus, was niet duur, 12 euro voor het hele huis. Maar toen ik belde had ik toch een zeer gebrekkig NL sprekend iemand aan de telefoon, dus heb gezegd dat ik verkeerd verbonden was, niet netjes, ik weet het.. Maar ik heb daar gewoon echt geen zin in, met die mensen is het over het algemeen gewoon slecht af te spreken. Ik zou ook echt niet gaan betalen als iemand vaker komt dan is afgesproken.
Hier komt dexglazenwasser om de zes weken en doet hij boven de ramen voor 10 euro. wel gevraagd of hij beneden ook wilde doen,maar hij doet alleen boven :s vind zes weken ook wel wat vaak..