baby wil geen bevroren melk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Xellepel, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Weer een probleempje.
    Onze zoon kan afgekolfde melk uit een flesje drinken. Maakt niet uit wie het geeft.
    Maar gisteren ging ik weg en had ik voor het eerst bevroren melk klaar gezet voor het geval hij wakker werd voordat ik thuis was.
    Hij werd net wakker toen ik thuis kwam dus heb ik zelf gezien dat het niet ging. Ander flesje geprobeerd, had geen zin.
    Toen aan de borst en hij dronk prima.

Is er iets waardoor ik hem wel melk uit de vriezer kan laten drinken? Ik wil namelijk een voorraadje opbouwen voor als ik straks weer 4 dagen ga werken.

2. fafa

fafa Niet meer actief

Je kan eens proberen of je zoontje de melk bevroren en ontdooid wel lust als je de melk voor het invriezen even verhit tot tegen het kookpunt. Dan gaat de melk schijnbaar niet vies smaken.

Nou is dat natuurlijk niet goed voor de voedingsstoffen, dus als je straks weer gaat werken zou je zo min mogelijk vriezermelk moeten geven, maar proberen om verse melk in voorraad te hebben; dus maandag kolven en dat dinsdag geven, en dinsdags kolven voor woensdag etc.

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ah dank je. Dat ga ik proberen. Dan heb ik voor de maandag diepvriesmelk en di-do steeds melk van de dag ervoor.

Ik vraag me af of een baby misschien moet wennen aan een andere smaak en dat ik het eerst een tijdje moet mengen met vers gekolfde melk. Heeft iemand daar ervaring mee?

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hihi baby lust geen bevroren melk? Tip: ontdooien en opwarmen, maakt het een stuk lekkerder hihi.

Haha nee alle gekheid aan de kant, ik heb het een poos gemengt met vers eerst 75% vers en dan afbouwen tot ze de smaak goed herkende en lekker lijkt te vinden. Nu al maanden geen probleem met melk die in de vriezer bewaard is. Succes misschien helpt het voor jou ook.

Deel Deze Pagina