O jongens, ik kom er net achter dat ze Fenistil uit de handel hebben genomen. Mijn wondermiddel bij een koortslip... Heeft er iemand een andere wondermiddel wat echt goed helpt? En geen plakkertjes, want daar kan ik echt niet tegen...
Lysine pillen slikken ter voorkoming van. Ik had voordat ik ze slikte maandelijks 1 en soms 2 koortslippen. Sinds ik de pillen geslikt heb een paar weken ben ik maandenlang koortslipvrij geweest. Daarna nog een keer een periode elke dag geslikt en sindsdien heb ik er lang zoveel niet meer. Nu slik ik ze nog wel eens als ik merk dat ik weer vaker een koortslip krijg. Even een weekje pillen en ik kan er weer tegen. Het heeft dus geen zin als je er een hebt, maar ter voorkoming van.
Dit inderdaad! Ik blijf ook deppen als het open is De enige keer dat ik er medicatie voor kreeg wat toen ik op het punt van bevallen stond. (Antivirale middelen), maar die krijg je normaliter niet. Ik wilde graag mijn verse baby kussen
Misschien je huisarts bellen en vragen of je een kleine tube fusidine creme mag? Ik heb zo’n tube standaard op voorraad omdat mijn zoontje gauw krentenbaard heeft. Laatst had hij helaas een koortslip ( komt op hetzelfde neer) en dat helpt goed.
oh goeie tips! ik heb nooit advies gekregen over hoe een koortslip te behandelen... Die pleisters werken bij mij niet, omdat de koortslip merendeels bovenop de lip zit dan aan de rand...
Als ik het voel opkomen smeer ik ook nog wel eens tandpasta erop. Geen idee hoe dat werkt, maar werkt vaak wel dat kan alleen als je alleen nog maar dat tintelende gevoel hebt, maar nog niks ziet. Op de een of andere manier is dat vaak savonds. maar ook Zovirax werkt bij mij nog wel
Die antivirale middelen werken als een tierelier hè! Oudste dochter kreeg 2 mega koortslippen toen mijn baby enkele dagen oud was, toen kreeg ze van de dokter een kuur, omdat ik het anders te eng vond. Ik wilde haar ook niet helemaal panisch weghouden bij haar baby broertje. Knuffelen deed ze alsnog even niet, maar kon wel lekker overal bij zijn als de kraam verzorgende de baby in bad ging doen en etc.
En toch zou dat theoretisch gezien niet kunnen, want een virus kan je niet bestrijden met antibiotica. Krentenbaard wordt veroorzaakt door een bacterie. Wellicht dat de verzorgende van de zalf wat invloed heeft. En daarnaast moet je zorgen dat je niet te pas en te onpas een paar dagen die fusidinecrème smeert want dan kan het zijn dat de bacteriën resistent worden en de zalf op den duur helemaal niet meer werkt.
Preventief lysine. Dat scheelt echt heel wat uitbraken en ze zijn sneller weer weg. Regelmatig in de aanbieding bij H&B dat je een 2e pot voor 1 euro hebt.
Antibiotica kan zeker helpen. Ik heb laatst nog een 5 daagse kuur gehad Ivm een uitbraak van 20 koortsblaren. Binnen 5 dagen was alles weg ipv dat ik er een maand zoet mee zou zijn. In het verleden heb ik ook wel eens antibiotica zalf gehad, dat hielp ook als een tierelier. (Mijn koortsblaren zijn altijd wel helemaal ontstoken)
Precies dan helpt het tegen de ontsteking, die door bacteriën veroorzaakt wordt, maar niet tegen het virus.
Nooit van lysine gehoord maar dat ga ik wel even halen. ik heb regelmatig een koortsblaar in mijn neus.. meestal ga ik dan meteen aan de echinaforce en heb nog een zalfje van vsm die ik dan gebruik. Maar of het echt helpt..