HELP morgenvroeg curretage

Discussion in 'Miskraam' started by esterw, Oct 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esterw

esterw Lid

Aug 30, 2006
    47
    0
    0
    Hallo meiden,

Ook ik ben helaas bij dit onderwerp uitgekomen na een paar hele bije weken zwangerschap...... :cry:

Met 8 weken zwangerschap kwamen we er tijdens een echo achter dat het niet goed was met mijn vruchtje.

Na twee weken vol verdriet en afwachten op een natuurlijke miskraam heeft de gynecoloog besloten (samen met mij natuurlijk) dat een curretage ingreep noodzakelijk is.

Morgenvroeg is het zover............. moet om 7:00 naar het ziekenhuis.
    Ik heb natuurlijk wel al veel informatie gekregen, maar ik zie er zo tegen op.................. Ben gewoon misselijk en heb hoofdpijn van de zenuwen.

Hebben jullie nog tips, adviezen en geruststellingen voor mij.

Voor iedereen die ook in dit zelfde schuitje zit, veel sterkte.

Liefs ester

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Lieve Ester,
    Heb geen tips of adviezen voor je :(

Wil je alleen heel erg veel sterkte wensen!

Knuff van Kiowa

3. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Heel veel sterkte! Bij mij kwam het toen spontaan dus ik kan je niet helpen helaas...

4. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

Apr 20, 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    Hoi Esther,

Ik zelf heb twee miskramen gehad voor deze zwangerschap. De eerste keer kwam ik er pas achter tijdens de echo met 12 weken dat het al met 6 weken gestopt was maar dat m'n lichaam het niet afstootte. Ik ben toen ook dezelfde week nog gecuretteerd. Op zich viel het wel mee. Alleen ik kreeg een ruggenprik en bij konden ze niet goed prikken dus dat was wat vervelender voor me. Wanneer ze klaar zijn kom je op de uitslaap kamer terecht, want ik had namelijk ook nog een klein roesje gehad. Daarna moest ik in het ziekenhuis blijven tot dat ik geplast had en de gynaecoloog langs was geweest. Bij mij duurde dat wel even want andere operaties waren uitgelopen dus ik mocht pas om 17.30 naar huis. Daarna bloed je nog een aantal dagen lichtjes waarschijnlijk (bij mij was het iets heftiger omdat ze nog iets vergeten waren, maar dat komt niet zo vaak voor). Gelukkig is het bij mijn tweede miskraam zelf losgelaten en ik moet zeggen ik had dat veel en veel erger verwacht.

Gelukkig valt het allemaal wel mee, maar iedereen ervaart het op zijn eigen manier dus daar moet je wel rekening mee houden. De ene persoon is ook emotioneler dan de ander. Ik ben gelukkig vrij nuchter ingesteld en had meer zoiets van ja vervelend maar ja ik moet toch door, en kijk nu alweer bijna 20 weken zwanger, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.

Ik wil je alvast heel veel sterkte toe wensen en mocht je nog vragen hebben mag je me gerust een mailtje sturen.

Liefs,

Lesley

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Esther,

Ik wil jullie eerst veel sterkte wensen.

Ik hoop dat ik je iets gerust kan stellen. Ik heb van de ingreep echt helemaal niets meegemaakt. Ik kreeg van te voren al iets kalmerends en ben daarna door de anastesist is slaap gebracht. Waren ook allemaal lieve mensen. Wat daarna gebeurd, is natuurlijk voor iedereen verschillend. Bij mij is het echt volgens het boekje verlopen. Weinig tot geen pijn. 1 Dag heeft het een beetje in mijn buik getrokken maar dat ging snel over. Daarna heb ik nog 1 1/2 wk gevloeid. Ben ook keurig weer optijd ongesteld geworden. Emotioneel kan ik gelukkig denken dat ik zwanger heb kunnen worden en dat we het weer opnieuw moeten proberen. Maar natuurlijk wil ik het wel graag zo snel mogelijk weer worden, wie niet.

Als je nog iets wilt weten dan vraag het maar gerust.

Heel veel liefs en sterkte
    Melanie

6. Divi

Divi Fanatiek lid

Jul 22, 2006
    4,915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Hoi Esther

Ik zelf heb 2 miskramen gehad. De eerste keer heeft het vruchtje zichzelf losgelaten en hoefde ik niet gecurreteerd te worden. De tweede keer moest ik wel gecurreteerd worden omdat ik zoveel bloed verloor en nog niet alles eruit was.
    Net zoals MelanieL29 heb ik weinig van de ingreep gemerkt.
    Na de curretage heb ik 1 ochtend pijn in mijn buik gehad en nog ongeveer 2 weken na gevloeid, maar dit kan bij iedereen anders zijn.
    Ik ben 28 augustus gecurreteerd maar volgens mij is heel mijn cyclus van slag. Ik ben nog niet ongesteld geworden. Verleden week ben ik voor controle bij de gynocoloog geweest en vertelde me dat het baarmoederslijmvlies aan het verdikken was dat ik binnenkort ongesteld zou moeten worden.
    Emotioneel heb ik het nog erg zwaar, maar goed praten met mijn vriend, ouders, schoonouders, vrienden en kenissen helpt me er goed boven op.

Meid ik wens je heel veel sterkte met alles.
    En je weet het, we zijn er voor je he!

Een hele dikke knuffel,

7. esterw

esterw Lid

Aug 30, 2006
    47
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties,
    kei lief!

We hopen er maar gewoon het beste van!
    Ben gelukkig wel positief ingesteld, ook richting de toekomst.

Het meest lastige zijn al mijn wisselende emoties.

We waren net gestopt met de pil, en na een menstruatie meteen zwanger. Als je van de schrik bekomen bent, leef je een aantal weken helemaal op een roze wolk, je gaat fantaseren enbent gewoon dol gelukkig.
    Na het verschrikkelijke bericht dat het niet goed is wordt je gewoon kei hard van die roze wolk afgeschopt. We hadden dat bericht ook helemaal niet zien aankomen.
    Ja natuurlijk denk je er wel overna; het kan misgaan. Maar ik voelde me zo op en top zwanger, met allerlei zwangerschapsverschijnselen.

En dan uiteindelijk moet het afgesloten worden met een curretage.........
    Goed je weet dat het wel het beste is,
    maar dat is het verschil tussen verstandelijk denken en je emoties.

Liefs Ester

8. Niet meer actief

Hoi meis,

ik heb 1 x een curettage gehad. Ik heb een ruggeprik gekregen.( medische reden) Dus was volledig bij.
    Maar gelukkig hebben de artsen niets gezegd tijdens de ingreep.

Wat ik wel van tevoren zou vragen als ik jou was, is of ze je niet op de kraamafdelng willen leggen. dat gebeurt in sommige ziekenhuizen ook weleens.
    Ik zou dat nk echt niet aankunnen.

Voor de rest viel alles wel mee ( lichamelijk dan).

Je mag vragen of je je kindje mee naar huis mag nemen om het te begraven.

En vraag ook of je een nacontrole krijg met een echo, om er zeker van te zijn dat alles weg is.

Heel veel sterkte morgen.

Liefs

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik wil je ontzettend veel succes wensen morgen...het moet een rare/zwarte dag voor je zijn.
    Ik denk aan je, liefs
    Elmo

10. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    heel veel sterkte meid en heel veel suc6 morgen

11. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Heel veel succes meisje morgen! Mijn miskraam is helemaal spontaan gegaan dus heb geen ervaring met curretage, maar kan wel zeggen dat je goed op jezelf moet passen en tijd moet nemen om te rouwen....

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    geen ervaring maar wil je heel veel sterkte wensen meid, en ik las dat het de 1e keer na het stoppen met de pil al gelijk raak was, hoop van harte voor je dat als je alles weer een beetje op rij hebt het net zo snel raak mag zijn maar dan met een beter verloop natuurlijk...

13. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi

Wil je heel veel sterkte wensen :(

14. s1980

s1980 Fanatiek lid

Aug 24, 2006
    1,213
    0
    0
    ten eerste heel veel sterkte voor morgen!

In januari heb ik ook een curretage gehad, onder volledige narcose. Ik heb niet veel pijn gehad, lichamelijk dan! Geestelijk heb ik het ontzettend moeilijk gehad. nogmaals vele sterkte

15. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    heel veel sterkte,
    heb er helaas ook ervaring mee . curretage viel erg mee.
    neem daarna wel rust om alles te verwerken.
    liefs chantal.

16. Niet meer actief

heel veel sterkte meid in deze moeilijke tijd

groetjes baby blues

17. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Hee meid

Ook ik vond de ingreep ontzettend meevallen.
    Algehele narcose, alles duurde bij elkaar zo'n 20 minuutjes.
    Toen ik weer wakker werd, voelde ik me goed, heb geen pijn gehad en niet gebloed.
    Veel sterkte he morgen!

Liefs Anabella

18. esterw

esterw Lid

Aug 30, 2006
    47
    0
    0
    Hai dames,

Gisteren curretage gehad :cry:

Moet zeggen dat het me 100% is meegevallen, qua ingreep dan he.

Voel me lichamelijk redelijk, heb wel wat buikkrampen/steken en een beetje bloedverlies.

Emotioneel is een ander verhaal....... :(
    Toen ik vanmorgen wakker werd was ik erg verdrietig...
    nu is mijn zwangerschap echt voorbij :cry: :cry: :cry:

Maar goed we moeten verder..kunnen het helaas niet meer veranderen of terug draaien.

Bedankt ik elk geval voor jullie steun!
    Ik hoop dat we elkaar in de toekomst beter nieuws kunnen vertellen.

Liefs Ester

19. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    Een hele dikke knuffel meis!
    sterkte

20. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ja, het is toch ook niet te geloven en het voelt zo oneerlijk. Het ene moment nog zwanger het volgende moment helemaal niets meer en je moet weer helemaal opnieuw beginnen.....Van dat laatste ben ik soms erg down......heb je straks weer die posi test zit je weer 8 weken in spanning totdat die 12 weken voorbij zijn....pffffffffffen dan heb ik van die vriendinnen die achter elkaar alleen maar zorgeloze geweldige zwangerschappen hebben......

Share This Page