Help motivatie kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door Eline1989, 1 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee hoor, hoe meer haar hoe beter. Ik ben ook al bij een behaardenforum aanbeland (het was een typefoutje in eerste instantie, maar de sfeer is er echt zó warm) :)

famofthree, Betsy, Oona en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Eline1989

Eline1989 Lid

25 aug 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. Aan de tips van Linda heb ik nog niet zoveel gehad. Het niet gebruiken van de telefoon begrijp ik ergens ook wel, maar vanwege de kinderen wil ik graag wel bereikbaar blijven. Zomaar de klas uit lopen voor het toilet mag echt niet, terwijl ik soms best nodig moet. Reistijd moet ik dan maar accepteren denk ik.

Ik vind het wel een beetje vervelend dat er veel off topic reacties zijn.

3. Whysteria

Sorry :oops:

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #44 Debaky, 1 okt 2018
    Laatst bewerkt: 1 okt 2018
    Maar even serieus, heb je een blaas probleem dat je zoveel naar de wc moet? Zo erg is het anders toch niet om even te wachten tot de pauze?

En wat betreft de telefoon, tja, als er wat is kan er toch ook naar school gebeld worden? Vroeger was de luxe van een telefoon er ook niet en ging het ook goed. Af en toe even kijken op je telefoon is dan ook echt niet nodig tijdens de les vind ik.

Ik vind eerlijk gezegd dat je je een beetje aanstelt.

Roanna en jolien 1986 vinden dit leuk.
  5. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Je zeurt een beetje. Elke school heeft regels en deze regels kinken heel logisch. Waarom zou dit voor een volwassen persoon anders zijn dan voor tieners op een middelbare school? Een telefoon hoort niet aan in de les, je kan naar de wc gaan voor en na een les en thuis. Ik geef ook les (kleine kids) maar zelfs daar gaat niet elke 5 minuten een kind naar de wc. Dat verstoort mega de les

6. Whysteria

Zeg, kun je wel een béétje off-topic blijven ja?

7. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Het niet naar de wc mogen en telefoon innemen vind ik ook wat overdreven. Op de middelbare school hadden we veel meer regeltjes dan tijdens de studie. Vanaf een bepaalde leeftijd mag je wel wat meer verantwoordelijkheidsgevoel verwachten. Een tiener zal misschien de neiging hebben om naar het toilet te gaan om te appen met vriendinnen. Van een volwassen vrouw verwacht ik dat niet. Die kiest er zelf bewust voor om nog een diploma te halen.

8. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Het is vast wel mogelijk om even met de docent te overleggen over het naar de wc gaan. Reistijd is minder maar misschien kun je huiswerk maken onderweg dan is het nuttige tijd. Telefoon heb je niet nodig tijdens de les dus dat begrijp ik wel. Ik denk dat het even doorzetten is, straks zul je blij zijn met het diploma.

9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    ?

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Eerlijk? Ik vind het meer zeggen over jouw motivatie dan over de school. Raak je gedemotiveerd omdat je niet op je tel mag kijken...?

Natuurlijk heeft een school regels. Je let op (en kijkt niet op je telefoon), je komt op tijd en verstoort de les niet. Je blijft tot het klaar is. Jij hebt je opgegeven voor deze lessen dus het is aan jou om passende condities te scheppen. Geen auto dan ov. Je wist van tevoren hoe lang de bus erover doet. Iemand eerder weg laten gaan schept een onwenselijk precedent.

Bij ons (weekendonderwijs universitair) is er gewoon niemand die bezig is met zn telefoon of eerder weggaan of de wc :)

olleke en jolien 1986 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina