Hoi mede mama's Ik ben op zoek naar tips mbt muggen. Er zitten bij ons ontzettend veel muggen en mijn dochter van 16 mnd is vorige week al een aantal keren flink gestoken. Vannacht kwam ik op haar kamertje en hoorde dus weer een mug ( ik was zelf ook al 5x gestoken ) en heb haar maar ingesmeerd met autann. Achteraf niet een slimme actie bedacht ik me want er zit deed in en ze stopt haar handje veel in haar mond en slaapt met haar hoofdje op haar armpje. Maar goed: Horren hebben we dus ( nog ) niet. Ik heb wel vandaag horregaas gehaald om met dubbelzijdig tape voor de ramen te doen. Niet ideaal maar alle beetjes helpen. Hebben jullie nog andere tips? Mag je bv je jonge kindje insmeren met iets? We hebben ook een stekker in het stopcontact met hoge tonen maar daar zaten zelfs 3 muggen bij dus dat werkt ook niet echt. Graag hoor ik jullie tips/ervaringen. Alvast bedankt! Groetjes, Sleepy
zou echt van die rolhorren halen hebben wij ook ideaal. dat geplak met dat gaas ging hier steeds mis,je moet het dan lostrekken ,om het raam open te zetten,en dan krijg je het er niet meer mooi op. dus rolhorren,en je hebt geloof ik van die stekkertjes met citroengeur.
Mijn dochter is ook altijd de pineut, maar sinds we een klamboe voor haar hebben heeft ze geen bult meer gehad! We hebben ook horren voor de ramen maar toch komen ze soms binnen.
Hoi Hoi Bedankt voor jullie reacties! Een klamboe hebben we geprobeerd maar gaat ze steeds aan lopen trekken haha. We gaan van het weekend toch maar van die rolhorren bij de praxis halen, die kun je zelf verstellen en ophangen...hopen dat het helpt. Groetjes, Sleepy
Mijn zoontje zit ook onder de muggenbultjes, maar gebruik nu vapona citronella spray. gewoon uur van te voren kamertje in sprayen, (heb het gister avond op onze kamer ook gedaan, aangezien ik ook onder de muggenbulten zit) en heb geen last van muggen gehad! Vind het prima werken!
Rolhorren werken hier prima, we hebben ze door het hele huis, ook voor de schuifdeuren beneden. Bij prenatal heb ik anti-muggenproducten voor baby's gezien, maar ik heb geen flauw idee hoe die werken (lijkt me trouwens niet goed die elke dag te gebruiken).
wij hebben zelf wat in elkaar geflanst en moet zeggen:het werkt als een tierelier! latjes gehaald en aan elkaar gemaakt,horrengaas erop geniet en met haakjes voor het raam bevestigd. en wij hebben geen muggen,heeeeel erg fijn!