Hi allemaal, Wij hebben een jaren 30 woning en eigenlijk nooit last gehad van muizen. Sinds vorig jaar hebben we een kat en sinds hij naar buiten gaat (voorjaar 2016) hebben we regelmatig dooie muizen gevonden in huis. Tot afgelopen week, ineens twee levende?! In eerste instantie dacht ik dat de kat een levende mee naar binnen had genomen, maar na de tweede muis ben ik toch gaan twijfelen... In de kelder heb ik een paar weken terug een aangevreten pak pasta gezien, verder niet bij nagedacht. Misschien komen ze vanuit de kelder? In ieder geval ben ik als de dood voor die beesten en net als vanavond raak ik compleet in paniek en moet m'n vriend me naar boven tillen zodat hij die muis kan vangen. Ik heb geen zin om elke keer beneden mijzelf af te moeten vragen of ik weer een muis ga vinden... Hoe kunnen we dit het beste oplossen? Muizenvallen met iets te eten (zo ja, wat dan?), Muizengif? Kan dat i.c.m. m'n zwangerschap en de andere kat die hier rond loopt? Een bedrijf inschakelen? Alle tips zijn meer dan welkom!
Als je iemand kent die Fretjes houd/heeft kan je diegene vragen om verse frettenpoep. Her en der verspreidden/uitsmeren in de kelder langs de randen en in de hoeken. is een vies klusje maar echt het werkt!! Ik heb deze tip gebruikt toen ik jaren geleden in een oud huis ging wonen en tijdens het wegbergen van dozen op zolder zag ik schoteltjes gif staan nog van de oude bewoners denk ik. Je hoorde ze tussen de vloeren lopen. Ook lagen er overal muizen-poepjes vreselijk vies natuurlijk maar een grotere ramp vreesde ik voor mijn kleurmuizen/rasmuizen die ik destijds fokte. dan zit je echt niet te wachten op ongewenste dekkingen door wilde muizen. Fretten poep dus. Ik kende iemand die fretten had dus was er makkelijk aan te komen. Na 2 dagen ruik jij het niet meer maar de muizen wel. Na een week hoorde ik niks meer tussen het dak en de vloeren en heb ik de zolder gestofzogen. Weer een week later lagen er nog steeds geen nieuwe muizenpoepjes dus het werkte. Wel even aan je buren melden dat er muizen zijn, ik had dat niet gedaan, wist ik veel, en dus kreeg mijn buurvrouw de hele familie muis op bezoek.
Gewoon gif leggen op plekken waar de muizen komen. Werkt hier uitstekend. We hebben wel eens met seizoenswisselingen een bezoeker. Maar dat is voorbij na een rondje gif. En zeg tegen je vriend dat-ie je niet meer op moet tillen. Dat optillen de trap op is met je zwangerschap waarschijnlijk linker dan een muis die langs je voeten schiet.
Maar geloof mij maar dat die muis het uit zn hoofd laat bij jullie naar binnen te trippelen 😊
Ik zou wel oppassen met gif. Als je kat wel eens muizen meeneemt, vangt hij er dadelijk eentje die van het gif heeft gegeten.
Bedankt voor de tips allemaal! We gaan eerst maar eens vallen proberen en later gif, vraag me inderdaad ook wel af of dit gevaarlijk is voor de kat... Maar dat moet ik dan van te voren even uitzoeken. Het idee alleen al dat er meerdere zitten, gatver! Hopelijk is het snel voorbij.
Bij ons ligt er regelmatig een kerkhof rond het huis, ben echt blij met onze twee katten. Ik zou zelf eerder voor vallen gaan dan voor gif. Ik houd ook absoluut niet van die beestjes :S
Bij ons werkte gif niet. Bij ons (ouds flat) kwamen ze via de inbouwkast binnen. We hebben alle gaten dichtgemaakt met aluminium folie, daar kunnen ze niet doorheen. Sindsdien geen muizen meer gehad.
Gif werkt inderdaad niet en als je andere huisdieren hebt vindt ik dat echt geen optie.. Gif dat wel werkt (via zo'n verdelgingsbedrijf) is ook heel wat sterker dan wat wij in de winkel kunnen kopen..Als poeslief graag een hapje muis neemt zou ik dus geen gif gebruiken maar vallen inderdaad. Langs de muren plaatsen werkt dan heb beste want muizen lopen niet snel in een open ruimte maar langs de randen