Sinds een dag of twee horen we wat boven op zolder snachts, je hoort ze lopen en knagen. We worden er zelfs wakker van. Ik neem aan dat het er geen 1 is aangezien ze altijd met meer zijn. Nu wou ik dus niet zo'n gewone muizenval, omdat ik dat sneu vind, maar ook omdat ik hier eens heb gelezen dat die maar half werkte en de muis niet helemaal dood was, lijkt me echt zielig. Gif wil ik ook niet, want dat is wreed. Heb nu dus een diervriendelijke muizenval en heb deze gezet vanacht. Aan het pinnetje en op het plankje pindakaas gedaan en vanacht hoop kabaal boven, dus ging er vanuit dat er 1 in zat, ging er best heftig aan toe. Vanmorgen direct kijken zodat ik de muis direct in bos uit kon zetten, maar er zat niets in, maar de pindakaas was wel op Dus de muizenval heeft zijn werk niet gedaan. Nu wil ik het vanavond toch met een stukje kaas proberen en toch weer wat pindakaas, want dat schijnt de menselijke geur te maskeren. Als dat niet werkt, morgen het binnenste van een gevulde koek proberen, schijnen ze ook lekker te vinden. Hoop dat het werkt en de muizenval het werk doet. Maar zo niet wat kan ik dan nog proberen of moet ik dan echt overstappen op zo'n walgelijk ding waar de muizen dood van gaan? Zie al een heel bloedbad voor me
Hier in de winter altijd muizen op de zolder. Ik zal nooit vallen gebruiken waarbij het beestje moet lijden. Maar vangen is hier ook nooit gelukt. Maar heb er verder geen last van. Op de zolder ligt vooral rotzooi wat weg gegooid moet worden. De spullen die netjes moeten blijven zijn zo verpakt (in kast enz) dat ze er 'hopelijk' niet bij kunnen. In die 3 jaar tijd is er alleen 1 zak open geknaagd, maar verder niks. Met de zomer gaan we de hele zolder opruimen een aanpassen. Dan gaan we ook kijken waar ze naar binnen komen en kijken wat we er aan kunnen doen.
Bij mn ouders thuis hadden we ze ook heel erg. (een paar jaar terug) mijn ouders waren toen op vakantie.we hadden gif geprobeerd maar dat hielp n iet. en mijn 4broers mepten de muizen zo dood met bezems. mijn schoonzus en ik zowat janken.
jaaaaaaaaaaaa hier 1 gevangen, heb de muis netjes in het bos afgezet! Wij worden er snachts wakker van, ze maken erg veel lawaai, vandaar dat ze echt niet kunnen blijven.
Wij wonen op het platteland in een oud huis en we hebben heel vaak muizen. De beste methode hier is toch speuren waar ze naar binnen komen en alles hermetisch afsluiten. Op zolder komen ze vaak via de dakgoot en ze hebben maar één heel klein gaatje nodig om tussen te kruipen. Als de gaatjes weer dicht zijn gemaakt, gaat er hier toch gif tegenaan. Alleen gif zodner de gaten dicht te maken werkt niet, want dan blijven ze komen. Alle vriendelijke methodes hebben hier weinig effect gehad. Je vangt er af en toe één, maar de rest blijft vrolijk de zolder vol piesen en poepen.... Ik heb vorige week weer de eerste muizenpoepjes in de bijkeuken ontdekt, dus ook hier weer op muizenjacht..zucht....
Ik heb ook ooit muizen gehad op de zolder. Het was een klein zoldertje met een flisotrap. We hebben meteen alle spullen van de zolder gehaald en helemaal uitgezocht. Gelukkig hadden ze alleen in 1 doos gezeten met kleding en hadden ze mijn administratie aangevreten van het jaar daarvoor. Toen de hele zolder leeg was, hebben we toch een gewone muizenval gezet met wat pindakaas. De eerste nacht meteen 1 te pakken en de nacht erna weer. Ik vond het ook heel zielig hoor, maar als jij straks 100 muizen op je zolder hebt, ben jij nog veel zieliger. Die beesten vermenigvuldigen zich zo snel en het is ook nog eens onhygienisch. Bij ons uiteindelijk maar 2 muizen gevangen en waar ze vandaan kwamen weet ik nog steeds niet, maar ze hebben maar zo'n klein gaat nodig. Succes met je muizenvangavontuur!
Ik had een klein studiootje op een oud zoldertje. En zoveel last van muizen dat wanneer ik even naar de wc ging ze al van mijn brood aten. Zelfs het etiket van mijn handzeep was aangevreten. Er zat urine en keuteld op mijn serviesgoed. Tja, echt een heuse plaag. Alle gaten dichtgestopt en overal gifverstopt. Ik was er wel snel vanaf. Die diervriendelijke muizenvalletjes werkte echt niet.
Wij hebben helaas te kampen met een extreme muizenplaag. We konden het niet helaas niet zelf oplossen en hebben een bedijf moeten inschakelen. NA 3!! kilo gif verder word het nu eindelijk wat minder qua muizen Muizen planten zich extreem snel voort, hun urine en ontslating laten ze overal lopen, en de lucht kan schadelijk zijn voor mensen. Dus wees allert alsjeblieft!
bij mijn ouders hadden we een muizenplaag in de garage wat door ging naar de zolder. echt niet grappig en ontzettend ranzig. ze piezen en poepen waar ze lopen. je hoorde ze s'nachts gewoon onder je bed knagen aan papier en af en toe zag je ze voorbij trippelen. ze hebben kans gezien om door een klein gaatje in m'n kledingkast te komen (cm) en al m'n kleren onder gezeken. een deel hebben we weg moeten gooien omdat het er niet meer uit ging. er ging ook een erg penetrante geur op zolder en in de garage. in de garage was het op een gegeven moment zo erg dat je overal om je heen geritsel hoorde. m'n vader heeft toen een paar muizenklemmen gezet met pindakaas (met latex handschoen aan) en hij liep de deur uit en de eerste klemmen gingen al af. geen bloedbad en allemaal op slag dood. wij wilden juist geen gif omdat ze dan toch ergens in weg gaan kruipen en dood liggen. lekker fris. dan kan je ze beter in een klem hebben zodat je ook zeker weet dat het lijkje weg is. kaas werd hier altijd eruit gejat. maar pindakaas was echt een succes. soms wel 8 muizen op een dag. en hier wilden ze alleen calve pindakaas
Wij hebben bij het begin ook een bedrijf ingeschakeld, maar ze deden niet veel extra dan wat we zelf ook konden doen. Ik ben wel benieuwd wat ze bij jullie hebben gedaan en of wij misschien pech hadden met het bedrijf? Hier was het gaten opsporen, vullen en heel veel gif. Dat á 50 euro per uur plus de gemaakte kosten. Tja dat konden we zelf ook wel en doen we nu dus ook.
Hier zetten ze gif in groote bakken neer, er is al 3 kilo gif er door heen, en we horen ze nog, maar veel minder en de lucht word minder. Ze hebben ons tips gegeven wat we zouden kunnen doen, maar dat hadden we allemaal al Hun gif is sterker dan het gif uit de winkels die je zo kan kopen
Vanmorgen weer 1 gevangen en dit schiet inderdaad niet op. Het zijn er vast meer dan deze 2 en elke nacht 1 vangen schiet dan niet echt op. Vrees dat ik aan andere opties moet denken, er ligt namelijk genoeg op zolder. Maar wat? Onze 3 katten op zolder zetten of toch muizenvallen? En welke muizenvallen? Vind het zo sneu, ze zien er zo lief uit, maar dat zijn ze dus niet!
Katten op zolder zetten zou ik ook doen... Als het echt te erg is, zou ik idd wel echte vallen gaan zetten, en dan zeker méér dan 1. Ow, en muizen zijn heus wel lief, maar ook enorm vies!
Hier ook professioneel gif gehad van Rentokil, maar geloof me, zo goed werkt het niet. Ze vreten er bakken van op en blijven leven Hadden jullie ook van die groene blokken? Enige wat hier helpt is muizenlijm Een grote strook karton pakken, of een plank, en die volsmeren met muizenlijm en bijv pindakaas De lijm blijft plakken en droogt niet op, en als een muis eroverheen loopt zit hij vast en kan er niet meer vanaf Zo vang je er bosjes. Klemmen hielpen hier ook niet. Wij hadden volgens mij Einstein muizen. Resistent tegen gif, en te slim voor de muizenval. Eten was telkens weg, maar niks in de val. Nu muisvrij dankzij de lijm. Kost maar iets van 3 euro op internet
daantje... wow wat gruwelijk... dan gaan ze dus dood van honger/dorst gatver... Hier ook muizen... alhoewel al een tijdje niet meer gezien. Maar ik had laatst wel kortsluiting en hoe schattig ik ze ook vindt, die beesten zijn smerig dus ze moeten weg... Ga nu wel iets doen (of mijn man want ik kan het echt niet...), wat weet ik nog niet... denk toch echt gif
Wij keken elke dag trouw, dus dood van de honger niet Maar als dat zo zou zijn heb ik dat liever als dat ik een plaag krijg. Je moet wat als gif/vallen niet werken en je wil er vanaf
maakte je ze dan zelf dood als je er 1 vond? O dat zou ik echt niet kunnen... Ja je moet inderdaad wat... maar ik kan wel huilen als ik aan die arme muisjes denk... misschien overgevoelig...