Hier waren het een paar kleine doosjes en dat hielp echt niet. Het klinkt alsof we pech hebben gehad met het bedrijf. Daantje waar koop je muizenlijm en wat doe je met de gevangde muizen? Tja ik vond het eerst ook zielig. Totdat mijn net geverfde plafond pies en poepvlekken ging vertonen en mijn voorraadkast was geplunderd. Laat ik het over de stank maar niet hebben, getver zo smerig. Onze kat vangt er sporadisch eentje om er gezellig mee te spelen. Het beestje is liever lui dan moe
Muizenlijm, daar had ik nog nooit van gehoord, maar het klinkt wel zielig, gaan ze dan dood van de honger? Of zit er een soort gif in ofzo? Als het toch moet zodat ze dood gaan dan kies is liever voor de snelste manier, zodat ze niet hoeven te lijden. Dus dan toch muizeklemmen halen, alleen ben zooooo bang dat er net 1 tussen zit die half werkt. En kan natuurlijk eerst de katten boven laten snuffelen. We hebben binnenkatten dus ben benieuwd. Ze zijn in verleden wel buiten geweest, van 1tje weet ik niet of die muizen vangt, is een aanlopertje. De 2e is ook een aanlopertje, maar die heb ik destijds wel muizen zien vangen, at ook echt alles op. En de 3e kat heb ik nog nooit een muis zien vangen volgens mij, omdat hij niet meer naar buiten mocht toen hij net voor het eerst naar buiten was geweest. Dankzij kattenhater had hij poot gebroken op 2 plekken!
dit is de lijm Lijm tube maar je hebt ook kant en klare lijmtunnels Giant Muizen Tunnel 30CM Lengte lokvoer KNOCKOUT Ratten en Muizen Lokmiddel ik vind dit niet zieliger als dat ze doodgaan van het gif, de kat, of een klem hoor je spuit de lijm op een strook karton, of een plank, en spuit er wat lokvoer op, en wachten tot ze eroverheen lopen en vast plakken aan de lijm. elke dag kijken of er 1 vast zit. je kunt ze er dan afhalen als ze vast zijn geplakt en bijv uitzetten, of je kunt ze dan alsnog uitroeien maar het werkt echt perfect. professioneel gif van rentokil werkte hier dus niet, evenals ratten/muizen klemmen niet, enige wat hielp was dit. ze waren echt te slim af voor de vallen op de een of andere manier we hadden overigens maar 1 muisje op zolder achter de schotten, maar dat vond ik 1 teveel aangezien er toch spullen op zolder staan van waarde, en ze die dus mollen levensgevaarlijk als er kabels in de buurt liggen van bijv je CV ketel of wasdroger.. je wil niet weten wat er kan gebeuren als ze die kabels mollen
Dank je wel Daantje!! Ik ga direct kijken. Ze zijn inderdaad gevaarlijk en niet alleen voor je gezondheid, maar ze kunnen ook kortsluiting veroorzaken. Eng idee
TS: het muizenvallen lijken zielig maar het is toch echt het enige wat werkt. samen met gif. want echt, muizenpis in je huis is echt niet goed voor je gezondheid. daarnaast zijn muizen nooit alleen en planten ze zich als gekken voort. 1 muisje kan 50-10 nestjes per jaar krijgen van wel 3 tot 12 jongen. en die jonge zijn na een aantal weken ook weer geslachtsrijp. en ze maken werkelijk alles kapot. hier kwamen ze zelfs in afgesloten curver boxen. niet fijn als daar babykleertjes of andere dierbare spulletjes in zitten die ze onderpiezen of kapot bijten. daarnaast maken ze ook kabels kapot wat voor brand kan zorgen. ik heb hier vorig jaar een droger gehad die bij mijn ouders in de schuur stond. hij maakte kortsluiting en er kwam rook uit. goed dat ik thuis was dus. katten zaten al steeds bij dat ding en inderdaad, klem gezet met calve pindakaas en er zat een muis in. en nu zitten ze nog alleen op de zolder, binnenkort kunnen ze door je hele huis zitten.
hmm hier dus ook muizen op de zolder....en aangezien de zolder als slaapkamer gemaakt gaat worden wil ik van die vieze beestan af. Maar zo`n bedrijf heeft dus niet veel zin volgens jou maar waar ga je dan zelf zoeken eigenlijk? Ze komen idd in de kleinste gaatjes naarbinnen het lijtk me zo moeilijk opspren dan
die lijm lijkt me helemaal niet echt vriendelijk. moet je ze dus alsnog vanaf halen of dood maken en anders sterven ze zelf een gruwelijke dood. dan liever in 1x *BENG*, nek/rug gebroken in de klem.
nee precies.....wat doe je dan met die muisjes... Al moet ik zeggen dat ik gek wordt van die beesten en niet echt meer medelijden kan hebben maar die lijm gaat me weer te ver
Lijm lijkt me ook te ver gaan, want ja hoe krijg je ze er vanaf als het zulke stevige lijm is? De pootjes zijn al zo teer, die breken direct volgens mij, daarnaast zullen ze je vast bijten. Ik zag bij de action vanmorgen ook een muizenval, 1 van plastic, waren per 2 verpakt. Was een zwarte, zo'n grijpertje leek het wel. Je legt dan de voer in de grijper en als ze daarvan eten, klapt ie dicht en zit z'n kop in de grijper. Durfde deze niet mee te nemen omdat ik niet weet of deze daadwerkelijk goed werkt. Kent iemand deze? Vanacht weer de val gezet, maar vanmorgen was er niets, heb ook geen muizen gehoord, maar er zullen vast nog welke zitten, dat ze met z'n 2en waren is onwaarschijnlijk als ik dat zo lees.