Vanmorgen zat ik even achter de laptop en komt er ineens een piepklein muisje voorbij rennen.Hij rende zo de trapkast in.Ik heb echt even moeten gillen want dat beest ging zo ontzettend snel. Ik heb ook al een piepklein keuteltje op de bank gevonden. Ik denk dat die via de achterdeur binnen is gekomen want 2 jaar terug hadden we ook muizen en toen is alles dichtgemaakt aan gaten ed.Ik heb alvast de hele aanrecht schoongemaakt en alles in bakken verpakt.Ik vind het helemaal niet prettig want onze jongste kruipt over de grond en stopt alles in haar mond wat ze tegenkomt en ik wil niet dat ze zo'n vieze keutel op gaat eten. Destijds hebben we Rentokil ingeschakeld want we vonden ook keutels op de aanrecht en ik word er gewoon panisch van.Ik ben in staat om ze nu al te bellen.Over ruim één week gaan we op vakantie en dan wil ik er vanaf zijn want anders is straks mijn hele huis een muizennest wanneer we thuiskomen. Iemand tips om definitief van dit ongedierte af te komen?? Gr Ingrid.
Zelf een muis houden in een hamsterkooi of iets dergelijks en dan komen er geen andere muizen meer. Heb ik zelf ook gedaan toen we last hadden van muizen.
Valora , ik hoop dat die muis dan wel een fatsoenlijk leven krijgt ? En niet in een mini hokje wordt gestopt zodat er geen abders muizen komen ? Anouk , Simpele oplossing , er bestaat een apparaatje dat geluid produceert wat wij niet horen maar waar muizen niet tegen kunnen . Alle muizen gelijk weg . En diervriendelijk ! Bah vind de muizenvallen en korrels verschrikkelijk . Je heb ook nog diervriendelijke vallen maar ik denk dat het geluid genoeg is !
Zo'n stekker heb ik idd nog liggen maar ik dacht dat niet fijn was voor kinderoortjes omdat zij die hoge tonen kunnen horen. Mijn schoonvader heeft zojuist muizengif neergezet in de trapkast.Ik hoop dat ze ervan willen vreten en ze snel weg zijn.
Anouk , bij muizengif bloed een dier inwendig dood. Waarom zou je dat in vredes naam doen ? Als je nou alles heb geprobeerd en je bent ten einde raad snap ik het . Maar dit vind ik echt belachelijk het is een gruwelijke dood voor die beestjes . . Het zijn ook maar onschuldige beestjes die wat eten voor hun baby's zoeken of een plekje voor hun baby's . Logische dat je ze weg wil hebben maar je heb geen diervriendelijke vallen geprobeerd ? Je kan het geluid ook een nacht aanzetten als je kids slapen . Pff vind het toch ook onder dierenleed vallen vooral omdat het een gruwelijke dood is .
Ach jeez, reageer jij ook zo op mierenlokdoosjes? Gewoon uitroeien voordat het een plaag wordt!!! Weet je hoe ranzig muizenpies ruikt? Ik namelijk wel en dat wil je écht niet in je huis hebben. Gatver... ! TS; ik hoop dat je gif neemt waarbij de beestjes zonder stank uitdrogen, want anders mag je later muizenkarkassen op gaan sporen.
Eens Wij hebben 3 jaar terug het probleem opgelost met diervriendelijke vallen (dus ja, dat kan wel). Verder alle gaatjes was ze langs kunnen komen, dicht maken. En geen etensresten waar dan ook, met name chocola en pindakaas, zonnebloemolie trekt muisjes aan.
Ik ben het met je eens hoor.. te zielig voor woorden! Je kan er ook vanaf komen op een minder gruwelijke manier!
Ik weet niet in welk deel vh lang je woont? Maar hier hebben we onlangs gratis de Twente Milieudienst ingeschakeld. Zij zetten gifdoosjes en komem wekelijks kijken of er van gegeten is. Hier een hele populatie gehad in de schuur, de benedenverdieping en op zolder van minimaal 40-50 stuks!! Na een paar weken waren ze weg. Waarschijnlijk het hele blok een groot plezier gedaanm En ze sterven een humane dood zei de man, want het is net of ze onder narcose gaan en dan sterven ze. Idd het is een plaag en ongedierte en die wil je niet in huis hebben want ze kunnen allerlei ziektes met zivh mee brengen
Ik vind muizen ongedierte dus ik wil er zo snel mogelijk vanaf.Ze brengen allerlei ziektes over en daar wil ik mijn kinderen niet aan blootstellen.Wat dat aangaat ben ik geen softie.Ik begrijp best dat het niet ieders voorkeur heeft om het zo te doen maar ik maak liever een muis dood dan dat we er ziek van worden.
groot gelijk anouk weg ermee wil mijn kat ook wel brengen hoor dan krijgen ze tenminste een natuurlijke dood, is wel diervriendelijker.
hier werkte die stekker erg goed. BRRRRRRRRRRRR muizen is mijn grootste angst!!!Hadden ze tussne de plafonds hier,d us gelukkig nog niet in huis... houden zo!!!!!
Het gaat mij er meer om dat je nog niks hebt geprobeerd. Als iemand alles heeft geprobeerd zodat me muisjes weggaan zonder dat ze hoeven te lijden en het werkt echt niet en het worden er zoveel dat je ten einde raad bent is het nog erg maar kan je soms niet anders . Maar waarom zou je niet gewoon proberen de beestjes op een diervriendelijke manier weg te krijgen ? Jij zou het toch ook niet leuk vinden om inwendig dood te bloeden ? En ookal zijn die beestjes kleiner dan ons betekend niet dat hun wel een akelige dood hoeven te ondergaan .
Eeeeeww ik krijg al de rillingen als ik het lees! Ik zou naar de dierenwinkel gaan, gif inslaan en muizenvallen plaatsen en dan een paar dagen vertrekken en door iemand anders die lijkjes op laten ruimen. Geloof me dat het een hardnekkig probleem is. Ik had het ook! Wist je dat ze na 2 weken al vruchtbaar zijn en dat ze het met elkaar doen. Als je 1 muis hebt gezien, dan heb je er geheid meer. Check onder je keukenblok, daar zitten ze meestal.
Pff wat zijn mensen soms toch gemeen voor dieren . Wat voor moeite is het nou om diervriendelijke vallen te plaatsen ? Hoef je geen lijkjes te rapen . En dat moet je dan ook zelf doen en niet door andere laten doen kan je zien wat je heb aangericht . Of is die euro meer voor een diervriendelijke muizenval het leventje niet waard ? Het is ook altijd hetzelfde , een schattig konijntje iedereen is in rep en roer want het is zielig , een pluizige kitten iedereen vind het zielig (inclusief mij natuurlijk) maar een muis tjah wat maakt het uit ? En dan wel tegen dierenleed zijn ? Nogmaals als het niet anders kan is het een ander verhaal maar niet eens even moeite doen om het lijden te voorkomen ? Aach ja , karma is een bitch
Wij hebben ook een muizenfamilie van 6 stuks in huis gehad een aantal jaar geleden. Toen hebben we eerst van die diervriendelijke vallen gebruikt. Dat werkt opzich wel maar dan moet je ze wel heel ver van je huis uitzetten anders komen ze zo weer terug. We kregen ze toen ook niet allemaal te pakken dus heb ook nog klemmen en gif gebruikt. Tis echt zooooo vies en vervelend muizen. En voor je het weet zitten ze overal.
Tara , je heb het dan geprobeerd en het meeste leed tegen kunnen gaan .elk leventje dat zo gered is is meegenomen toch . En ze gingen niet allemaal weg dus dan kan je niet anders . Vind dat al een ander verhaal als je wel de moeite doet het te proberen zonder lijdensweg
@lisanne: 2 jaar terug hebben we ook een muizen invasie gehad.We kwamen terug van vakantie en alles lag onder de muizenkeutels. Geloof me daar wordt je niet blij van.Overal lag pis en noem maar op. Ronduit smerig. Toen ook vanalles geprobeerd maar ze bleven komen.Er lagen zelfs keutels in de wasmand,in de bedden van de kinderen,tussen het ondergoed en op de aanrecht. Toen Rentokil ingeschakeld.Wil ik nu niet direct doen want kost heel veel geld. Het is gewoon ongedierte en de welzijn van mijn kinderen gaat boven alles. Vanmorgen sowieso geen sporen meer gevonden van een muis en van het gif was niet gegeten maar ik vermoed dat die best nog weleens ergens zou kunnen zitten.Ik hoop dat die naar buiten is vertrokken(voor zijn eigen bestwil)