Help muizen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dit is dan echt toeval geweest. En gewoon absoluut niet waar. Ik heb in een dierenwinkel gewerkt (daar heb je heel veel tamme muizen) en daar hadden we een enorme muizenplaag! Ook veel andere dierenwinkels hebben er (ooit wel is gehad) last van.

Ook bij ons op school (dierenopleiding); tamme en wilde muizen die zelfs wel is door de tralies van de kooitjes met elkaar paarde!

En thuis heb ik ook tamme muizen gehad en wel is wilde.

Dus voor iedereen die nu een muis wil komen tegen t probleem. Dat werkt niet. ..

2. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Van mij hoeven ze ook niet dood, ik vond het zo zielig, zo'n klein muisje ineens in onze flat....

Alleen toen bleek dat ene kleine muisje, wat het netjes gevangen was, nog een familie van ongeveer 150 leden te hebben. Die heerlijk zaten te poepen in mijn kleintje zijn speelgoed.

Na mickey nr 30 was ik het zat, soort rentokil ingeschakelt en binnen een dag was het feest over.

Nooit eerder muizen gehad in het complex hier, rentokil menneer zei dat we er nooit af hadden kunnen komen op onze manier.
    Echt een plaag.

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Omdat ts ze eerst op een gruwelijke manier wou laten lijden vroeg ik me af of ze wel om muizen zou geven .

4. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hier in huis hebben we honden die muizen vangen en echt effectief. want hier kreeg vorig jaar beschuit met muisjes een andere betekenis hihihi

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dat snap ik ook. Heb alleen zoiets probeer dan even een diervriendelijk valletje naar te zetten misschien is het er maar eentje en ben je er zo vanaf . Als het echt niet werkt kan je het gif altijd nog neer zetten .

Bedoel het verder niet rot ofzo hoor . Snap je ook wel als je al zulke ervaringen hebt . Maar wie weet hoeven er geen dooie te vallen dit keer ;)

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36

Wat moet dat moet natuurlijk .
    Als je echt niet anders kan , dan moet het wel .

Maarja weetje als je het met pijn in je hart doet , en je kan niet anders . Tjah wat moet je dan ?

Maar er wordt vaak zo makkelijk zonder gevoel over gepraat .
    Vieze beesten , hup uit de weg ruimen :( .

7. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    #27 Biccy, 25 jul 2013
    Laatst bewerkt: 25 jul 2013
    Ik heb me om eerlijk te zijn ook heel schuldig gevoeld, maar we konden niet anders. We zitten in een groot complex en het was niet te achterhalen waar ze ineens vandaan kwamen. Echt, 6 jaar niets en ineens een super plaag! Ben er helemaal niet bang van, vroeger ook tamme muizen en ratten gehad, zo schattig. Maar ik ben me toch een aantal keer het apezuur geschrokken hahaha

En als het er zoveel blijken te zijn, tja, dan moet het maar :-/

Ik heb ook geen idee wat die man deed hoor, ik vroeg, vind ik nou straks overal stinkende lijkjes??? Hij zei, nee hoor! Je hoort ze vanavond op zolder, en daarna zijn ze weg :(

Nooit meer een muis gezien :(

*klopt af*

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Biccy , ik snap het inderdaad . Ik zou het ook echt alleen doen als het echt moet en dan zou ik me ook schuldig voelen . Maar je heb gered wat je redden kon met de muisvriendelijke vallen meer kan je dan ook niet doen .

Hmm .. Apart je hoort ze lopen daarna zijn ze weg en geen dode muizen ?
    Bah heb je ze nog extreem druk horen lopen Pff lijkt me wel erg als je ze dan tegen hun leven hoort vechten :( . Stom dat er niet gewoon een muizenlokman bestaat :p die ze dan buiten zet :D .

9. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Heel even wat geren op zolder, daarna stil. Ik weet het ook niet :-/ ook nergens een muis gevonden ofzo, had het eigenlijk moeten vragen!

Misschien de volgende keer met een fluit proberen?:D

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Inderdaad ja .
    Erg apart dode muizen maar geen lijkjes?
    Misschien verjagen ze ze naar de buren :p haha zo krijgen ze nog meer klanten ook :p .

Inderdaad volgende keer met een fluit proberen als het je lukt wordt je vast rijk :p

Deel Deze Pagina