Help, muren verven!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shereen23, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik wil morgen een aantal muren verven in m'n huis.
    Of eigenlijk meer "bijwerken in de zelfde kleur".
    Ik heb dit nog nooit zelf gedaan en wil dit dus gaan proberen.
    Maar waar moet ik mee beginnen?
    En is t erg moeilijk?
    Iemand tips voor deze "beginner"?

2. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Hier geen "ervaren huis schilder" haha.. Maar wel iemand die er altijd hoop lol aan beleeft.. Momenteel ook bezig..
    Zou sowieso zeggen zorgen dat je muren goed stofvrij zijn.. Plinten enzo netjes afplakken en je vloer bedekken met afdekplastic of kranten ofzo.. Ben er zelf van overtuigd dat de "anti spat" rollers helemaal niet anti spat zijn.. Hahaha.. Al hoewel dat ook aan mijn schilder kwaliteiten kan liggen.. ;)

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Gewoon alles goed afplakken, oude kleren aan en als een dolle gaan schilderen! :D

Er is in principe geen kunst aan... Als je alle randjes maar gewoon mooi afwerkt ... Daar had ik na 4 muren geen zin meer in... Dus wij hebben 'lelijke' randjes... ;)

Succes!

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Je kunt het beste eerst de randjes aan de bovenkant doen met een kwast en dan met de roller de rest afmaken. Is niets moeilijks aan, als je maar netjes werkt;)

5. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Thanx dames voor jullie tips.
    Weten jullie of ik ook t plafond moet aftapen zodat daar geen vervalt op komt of moet ik gewoon de randjeset een kwast verven zodat er geen verf op de muren komt?
    En hieveel lagen moet je verven zeg maar, dus nadat alles geverft "lijkt" moet je dan nog een laag opnieuw aanbrengen op t geheel? Of moet je eerst wachten tot t droog is?

6. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Sorry voor de lange zinnen zonder alinea's maar ik typ vanuit me tel.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.193
    35.894
    113
    Zelf tape ik nooit af, want dat spul plakt vaak voor geen meter, maar doe ik de randjes gewoon met een kleinere kwast.

Of er nog een laag over heen moet is afhankelijk van hoe het gedekt heeft, soms is 1 laag genoeg, soms moet je nog een laag eroverheen doen ,maar in elk geval moet je dan altijd wachten tot het droog is.

8. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16

Ja je hebt gelijk, ik heb namelijk net een muurtje afgetapet maar de tape valt er al vanaf (tape van action).
    Ik heb er helemaal zin in gekregen om te gaan verven haha.

9. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Randjes met een gewone kwast schilderen, gewoon rustig doen dan gaat dat prima. De rest met een roller doen.
    Let wel op dat als je aan het einde van de muur bent en in het eerste deel vlekken ziet, niet opnieuw eroverheen gaan, als verf gaat drogen krijg je eerst plekken en daarna droogt het egaal op (mits er niet nog een laag over heen hoeft) als je nl dan die plekken gaat bijwerken tijdens het drogen krijg je bij voorbaat plekken.

Je schrijft dat je de muren wilt bijwerken in dezelfde kleur, waarschijnlijk is dan 1 laag genoeg. Verf wel de hele muur, anders krijg je kleur verschil.

Succes en vooral ook veel plezier!

10. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Annemiek; thanx dat is een hele goede tip die je hebt gegeven.
    Ik zal er zeker opletten.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zelfde kleur is eitje. Wij hebben et het hele huis gedaan (lees van zolder, verloop, trap, muren kamers, echt ALLE muren en plafonds, en wij hebbn ook de verf verdnt met water, omdat we spachtelputz muren hebben lopt de verf dan beter in de "gaatjes" zeg maar.

12. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Thanx ladies, nou vandaag ga ik beginnen met alles te verven.
    Ik zal jullie tips zeker gebruiken. Nu maar hopen dat alles mooi word.

Deel Deze Pagina