informatie graag!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door -, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi meiden
    vanmorgen ben ik doorverwezen naar de gyn, aangezien mijn vriend slecht(er) zaad heeft.
    Volgens mijn dokter heb ik een duidelijk zichtbare ovulatie, temp.curves zagen er prima uit. Ik menstrueer ook vrij regelmatig.
    Wat kan ik nu verwachten, oa bij het intake gesprek?Moet ik meteen al met de billen bloot(letterlijk) of komt dat later pas.
    Ik ga behandeld worden in het Erasmus..Zijn er hier ook meiden die daar behandeld zijn/worden?
    Graag verzamel ik een hoop info, want ik ben behoorlijk zenuwachtig en vind het fijn om te weten wat me evt. te wachten staat!

2. Niet meer actief

hoi meid
    bij ons bij het intake kregen we een echo en mijn man werd onderzocht
    maar goed ik weet niet hoe dat bij jullie in het zh gaat

ik wil je wel heel veel succes wensen
    en hoop dat het met een iui of icsi behandeling gaat lukken meid
    groetjessss ;)

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Caruli: Hoe werd je man onderzocht? Alleen zijn zaad of ook lichamelijk en bloed? :(
    Heb nl. het idee dat ze bij ons wat in gebreken zijn gebleven. Bij mijn vent werd alleen zijn zaad onderzocht.

Groetjes Marjo

4. Niet meer actief

Muuske, bij mijn vriend hebben ze ook alleen maar zaad gecontroleerd..

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Oke. Dacht dat er meer onderzoeken moesten plaatsvinden om te achterhalen wat de evt. oorzaak zou kunnen zijn, maar dan heb ik het zeker mis. ;) Ben ook geen arts natuurlijk! :rolleyes:

Groetjes en suc6!
    Marjo

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Carmen,

Ik loop ook in het Erasmus MC en vind het tot nu toe positief. Ik moest wel gelijk met mijn billen bloot en bloedafname en zelf nog een operatie, maar dit komt doordat bij mij endometriose was geconstateert.

Voor iedereen is het anders.

Iniedergeval veel succes.

Groetjes,
    Elvira

7. Niet meer actief

Hoi Elvira
    Kan ik me er op instellen dat er lange wachttijden zijn?
    Heb je een leuke gyn?Ik zie er wel een beetje tegenop om inwendig onderzocht te worden, maar goed is niet anders..
    Ik hoop dat het voor jou ook eens raak mag zijn, als ik zie wat je al hebt mee gemaakt(miskramen)

8. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Carmen,
    Wij kregen voor het eerste gesprek een vragenlijst thuis gestuurd die we allebei moesten invullen en deze werd dan tijdens het gesprek besproken.
    Daarna wordt er dan verteld wat je te wachten staat.
    Ik had al 3 maanden mijn temperatuurcurves bijgehouden en moest toen bloed prikken 3 maanden.
    Muuske, bij mijn man hebben ze na 3x spermaonderzoek ook bloedonderzoek gedaan om te kijken of er een oorzaak was dat zijn zaad slecht was.
    groeten Mirjam

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Carmen,

Nee er zijn geen lange wachttijden, tenminste zover ik weet niet. Ik heb 2 gynacologen in het EMC, dr van Santbrink en dr Van den Berg. Allebei fantastisch artsen, met zeer veel begrip. Ook de ivf artsen zijn geweldig, op een uitzondering na, maar goed die heb je overal.

Het enige waarop wij moesten wachten was de uitnodiging voor de voorlichtingsavond voor ivf, dat kan een aantal maanden duren, maar zodra die is geweest kan je binnen een paar weken starten.

Is het voor jullie al duidelijk wat ze gaan doen, of wordt er nu eerst verder gekeken of ze de zaadcellen nog kunnen opwekken, voor een betere score?

Liefs,
    Elvira

10. Niet meer actief

Hoi Elvira
    Er is 1 keer gekeken naar het zaad van mijn vriend. Verder is er niks over gezegd...Ik weet niks van het opwekken van de zaadcellen af?!
    De doorverwijzing is puur voor mij bestemd, had niet de indruk dat de dokter mijn vriend nader wilde onderzoeken.
    Ik denk dat ik het maar eerst ga proberen met ander ondergoed, aangezien hij strakke boxers draagt.Dat is het enige wat de huisarts geadviseerd heeft...

11. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hai Carmen,
    ik ben ook onder behandeling in het erasmus...
    onder behandeling klinkt beetje zwaar ik bedoel heb wat onderzoeken lopen.
    Ik kon vrij snel terrecht..direct inwendig onderzoek en dezelfde week groot bloedonderzoek...alleen op de uitslag moeten we wel even wachten....de zaadjes konden ook niet direct ingeleverd worden maar dat is nu vorige week gedaan en uitslag van alles van mij en man krijg ik 1 feb!

Spannend dus.....
    succes Nina

12. Niet meer actief

Hoi Nina
    Waar heeft je man z'n zaad ingeleverd?Wij moesten naar Zevenkamp toe en daar mochtíe op een vieze wc produceren...erg genant en schandalige gang van zaken...

13. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    In zevenkamp?Waarom kon dat niet in het ziekenhuis?
    Mijn mannetjes goedje moesten we in het erasmus inleveren... Wij wonen zelf in ommoord en ik moest er tussen 8.30 en 9.30 zijn en druk dat het was op de weg echt even stressen in de auto....mocht je te ver van het ziekenhuis wonen hadden ze daar ook een ruimte waar je ter plaatsen mocht produceren maar dat vond mijn mannetje niet echt een puik plan! Wanneer we bij de huisarts zouden controleren konden we het ook thuis regelen en dan wegbrengen naar de STAR laborant! Doet jullie huisarts de controle of het ziekenhuis?

Liefs nina

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik moest bij de intake ook gelijk bloed laten prikken en toen we de uitslag van het zaad kregen moest ik daarna ook direct met de billen bloot.

15. Niet meer actief

Wij moesten naar de Star laborant toe...Dehuisarts kreeg de uitslag binnen.Maar hij had gezegd dat er een kamertje was, NOT!
    Hij wist niet zo goed wat hij moest zeggen toen we hem er mee confronteerden.Maar ik ben blij om te horen dat het ook in het Erasmus gedaan kan worden, wij wonen bij Zuidplein, dus dat is dichtbij...

16. Niet meer actief

Het zaad van mijn vriend is al gecontroleerd, dus ben bang dat ik meteen met de billen bloot mag!
    Weet ik iig waar ik aan toe ben..

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Is ff raar, ik had op 27 jarige leeftijd dus echt nog geen inwendig onderzoek gehad hihihi maar goed over die gene was ik snel heen.. wat moet moet maar hihihi

succes hoor Carmen!

18. Niet meer actief

Ik heb al eens eerder een inwendig onderzoek gehad, in het Dijkzigt,
    Nou, ik schaamde me dood.Er zaten 3 vrouwen te loeren!dokter, co assistent en een stagiaire...
    Hoeveel artsen staan er bij jou altijd bij?

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    de eerste keer met 3! hhahaha
    met de hsg maar 1 gelukkig. (mijn gyn is man)

20. Niet meer actief

verdorie hee, lijkt wel een poppenkastspel!Kijk maar eens in mijn kijkdoos, haha!Mag mijn vriend er bij zijn of is dat gek?

Deel Deze Pagina