Hallo allemaal, Vrienden van ons zijn eind oktober voor de 2e keer ouders geworden van een meisje. Nu hebben ze zonder dat ze het wisten de meisjesnaam gekozen die wij al 3 jaar hadden staan voor een meisje. Ik ben in februari uitgerekend en het wordt een meisje... Dus wat nu?? Toch wel die naam gewoon houden of een andere naam kiezen maar welke dan...... Iemand tips?? We zien ze trouwens niet heel vaak en ze wonen een uur rijden bij ons vandaan..
Gewoon vooraf aan hun vertellen dat jullie die naam ook aan jullie meisje gaan geven. Daar zijn vrienden voor toch? No problemo
Zou hem ook houden en inderdaad vooraf even zeggen dat jullie die naam al een tijd in jullie hoofd hadden voor een meisje.
Ik zou hem ook gewoon geven en eventueel je vrienden binnenkort vertellen dat jullie meisje ook die naam gaat krijgen.
Als je die naam al 3 jaar had, zou ik 'm echt houden, hoor! Zo'n ramp is dat niet, twee kindjes met dezelfde naam in de buurt. Bedenk je ook: als je die naam kiest, wat is dan het ergste wat je kan gebeuren? En als je 'm niet kiest...(Spijt?) Wel van tevoren even laten weten misschien ja. Ze hebben er vast begrip voor, zeker als ze weten dat jullie die naam al 3 jaar in jullie hoofd hadden.
Lijkt me wel vervelend!! Ik zou het ook gewoon doen. Ik zou ze vooraf inlichten en zeggen dat jullie die naam al heel lang hadden bedacht, zodat het niet lijkt alsof jullie hem hebben 'afgekeken'. Zelfs al was dat zo, nog geen ramp, maar voor je eigen gemoedsrust zou ik het toch even zeggen Ben benieuwd naar de naam
Als het echt vrienden zijn waar je veel over de vloer komt zou ik toch een andere naam keizen of de naam als 2e naam laten zijn. Zijn het meer kennissen dan koos ik die naam gewoon.
ik zou er zeker een gesprekje over aan gaan, persoonlijk zou ik als vriendin van jou wel teleurgesteld zijn als jullie de naam van mijn dochter zonder te zeggen zou gebruiken, maar als je het nu zou vertellen dat je de naam ook al 3 jaar hebt dan zou ik het niet erg vinden en er alle begrip voor hebben. Zeker ook omdat ze niet vlakbij elkaar wonen, niet bij elkaar in de klas zullen komen en elkaar niet wekelijks zien.
er is alleen 1 probleempje.. Ik weet wel wat het word en mijn man niet dus kan niet al tegen hun gaan zeggen dat het een meisje is.... Ik heb toch het gevoel dat wij deze naam houden dat het niet meer origineel is...
Ik zelf zou iets anders kiezen, ik zou het zelf niet leuk vinden om de zelfde naam als vrienden te doen!! Bij ons is het anders om, vrienden hebben onze naam gekozen, maar of het nu echt leuk en handig is?? De meiden snappen er soms niks van! Maar het is zeker geen ramp, als jullie echt voor deze naam willen gaan, zullen je vrienden je echt wel begrijpen, als je het maar van te voren aan geeft! Wel lastiger dat je man het niet weet! Maar als je het doet zonder overleg, ben ik bang dat je vrienden dat niet kunnen waarderen.
Openkaart spelen met je vrienden. En dan zeggen 'als 't 'n meisje is'... Lastig nu, dat je vriend het geslacht niet weet, kun je niet even open je hart luchten... Over origineel, jullie hebben hem al jaren. Kun je het jezelf vergeven dat je 'de' naam laat varen omdat kennissen hem net even voor jou toevallig ook aan hun dochter hebben gegeven? Zo niet. Tja, dan zeg ik dan maar niet origineel. Zo wel. Tja, heb je nog een kleine drie maand om een goed alternatief te zoeken. Succes,
Me2... En, stel je voor dat je nu de naam aan de kant zou zetten vanwege deze vrienden/kennissen en jullie zien elkaar over een jaar amper meer, zou je dan balen dat je 'jullie' naam hebt afgeschrapt vanwege hen?
bedankt allemaal voor de reacties! Ik denk dat we toch maar onze naam houden. Misschien dat we het dan alleen iets anders gaan schrijven.