Wij houden er allebei niet van om een naam te geven die populair is. We waren dan ook heel blij dat we een leuke en redelijk unieke naam vonden. Ja de naam werdt vaker gebruikt maar niet zovaak als ik 2010 . Nu baal ik dus best wel.. Ben haast in staat om een andere naam te gaan zoeken. Maar de naam die wij hebben is in 2010, in onze schrijfwijze, 220 keer gegeven. Staat nu dus op nummer 71 in de top 100. Hoe populair is dat nou? Wie kent er allemaal een kindje dat Vince heet?? Dan kan ik wellicht er een beetje inzicht in krijgen.
Ik ken ook niemand die Vince heet... Vind 'n naam op de 71e plaats nou ook weer niet zo populair dat ik daarom een andere naam zou zoeken maar dat is persoonlijk natuurlijk
Ik ken 1 Vince, maar die is 25 en iemand hier heeft ook een Vince. De naam Vince is ongeveer evenveel gegeven als de naam van onze zoon. Het is geen bijzondere naam, maar hier is ook geen ander kind geboren met deze naam. Zou geen top 10 naam kiezen zelf, maar een top 100 naam, valt reuze mee.
Het is inderdaad niet superpopulair.. Wist inderdaad dat er een paar op dit forum zijn die hun zoon zo genoemd hebben. Maar het forum is landelijk dus dat valt best mee haha. Maar ben zo bang dat er straks ineens meerdere jongens in de omgeving zijn met dezelfde naam.. Zou ik erg jammer vinden.
Dat risico heb je altijd! Kun je niet uitsluiten, mijn naam hoor je echt nooit maar ik had ooit een klasgenootje met biologie die dezelfde naam had . Tja je doet er niets aan! Kijk met een Sofie of Sam is de kans een stuk groter, maar met een zeldzame naam is het ook niet uit te sluiten!
Ik ken de naam alleen van hier (van de 'welke-is-de-mooiste'-topics, haha), maar hij zou voor mij met 220 ook te populair zijn. Wij hebben alle namen geschrapt die vaker dan 100 keer waren gegeven in de voorafgaande 12 maanden. Daardoor viel dus ook mijn favoriete meisjesnaam af (Sarah), maar ja, je moet er wat voor over hebben Uiteindelijk bleek het een jongen en werd het Silvester. Die naam was het jaar daarvoor maar iets van 7 keer gegeven ofzo. Mooie score vonden wij.
Ik vind plek 71 wel meevallen. Cossy (hier op zwpagina) heeft idd een zoontje genaamd Vince. Verder ken ik geen kindje die zo heet. Vindt het wel een leuke naam!
Ja de grote broer (zoontje van mijn vriend) heeft een hele bekende naam.. Lees de nummer 1 naam... Nou dat zou ik dus ECHT ECHT ECHT niet willen. Er is wel een andere naam die ik echt leuk vind. Die komt minder vaak voor. MAAR in een andere schrijfwijze komt hij wel vaker voor (meer dan 100 keer) en dat maal 2 (4 schrijfwijzes totaal). Dus of dat nou een optie zou zijn weet ik ook niet. Al met al kom je met de spreekwijze op hetzelfde uit als Vince.
Weet je, uiteindelijk gaat het erom dat je de mooiste naam kiest voor je kindje. Mijn man komt uit de tijd dat alle jongens Remco of Vincent werden genoemd. Je mag 3x raden hoe hij heet....... Ik had een naam die in die tijd regionaal blijkbaar erg populair was, dus ook altijd mensen om me heen met dezelfde naam. Tja, het is misschien soms niet leuk om 3 naamgenoten in de klas te hebben, maar zolang je weet dat je ouders oprecht voor de mooiste naam hebben gekozen, kun je daar toch ook niet echt een probleem mee hebben? Wij hebben voor Silvester gekozen omdat we het de allermooiste naam vonden. Dat hij weinig voorkomt was mooi meegenomen. Voor een meisje zijn we er nooit uitgekomen, omdat ik toch te veel vasthing aan Sarah (blijft voor mij de mooiste meisjesnaam). Overigens wordt Silvester in het dagelijks leven altijd Sil en die naam is wel meer dan 100 keer gegeven. Ach ja, lekker boeiend. Hij heeft 3 namen, dus kan later altijd nog kiezen voor een andere als hij deze toch niet zo leuk vindt.
Ja dat klopt wel.. Veel andere namen vonden wij leuk maar vielen af omdat ze te vaak voorkwamen. En dat deze nu ook redelijk vaak voorkomt is dus best jammer . Zowiezo zouden we niet switchen als we geen andere mooie naam zouden vinden. Maar ik ben nu wel geneigd om verder te gaan zoeken.
Ik ken er geen. Ik vind het trouwens ook een leuke naam! Top 20 is voor mij een reden om van een naam af te zien, maar nummer 71 zou ik zó gedaan hebben. hoewel: bij hebben speciaal een afwijkende schrijfwijze gekozen omdat dan de url's nog beschikbaar waren. Zo gek ben ik dan weer wel.... Gewoon doen hoor, als Vince voor jullie DE naam is.
Ik ken wel een kindje wat zo heet, maar zo populair is ie nu ook weer niet toch? Lekker bij je naam blijven, je hebt het niet voor niets uitgekozen. Wij waren ook al uit de naam, komen er nieuwe buren, heet hun zoontje ook zo. Tja, ik ga het nu niet meer veranderen, ben er al zo aan gewend!
ik vind het heel relatief. ik werk in de kinderopvang en zie 200-300 kinderen per week. we hebben geen Sem, geen Sophie, 2 Sannes, 2 Daans, enz, terwijl dat toch de populairste namen zijn. ik ken ook geen Vince. dus ja, gewoon die naam geven dus!
@ TS: Ik snap je helemaal. De meisjesnaam die wij in gedachte hebben is in 2010 ook veel vaker gegeven dan ik had gedacht (ook in de top 100). Ik baalde ervan (en nog steeds wel een beetje), maar aan de andere kant ken ik a.) niemand die zo heet en b.) kan ik geen leukere, mooiere naam vinden. Dus wij blijven toch bij die naam. Maar ja, misschien krijgen wij wel een jongetje en dan heb ik me druk gemaakt om niks . Nog even geduld, volgende week woensdag weten we het.