Help, naam ineens populair!

Discussion in 'Babynamen' started by Vica86, Feb 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ohmama

ohmama Niet meer actief

Ik ken geen Vince, wel een Vinz.

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik ken ook niemand die Vince heet en ik werk in een groepspraktijk in een jonge wijk waar heel veel kinderen wonen.
    erg leuke naam trouwens :D

3. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    ik ken éen Vince.

4. pijman

pijman Niet meer actief

Ik ken 1 Vince. De naam is 214 keer gegeven (als je Vince en Vinz bij elkaar optelt) De populairste naar Lukas is 966 keer gegeven (als je Lukas en Lucas bij elkaar optelt)

Wat wel iets is om over na te denken; vaak zet een plotseling stijgende naam door en maakt het kans om over een paar jaar wel een top 20 naam te worden.

Het ligt misschien ook een beetje aan je omgeving of je daar al veel die naam hoort, misschien is het in een andere regio populairder.

Zelf vind ik Vince een leuke naam, nog lang niet uitgekauwd of te populair. Ik vind het bij jongens sowieso moeilijker om een unieke naam te vinden, voor meisjes vind ik dat veel gemakkelijker.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik heb wel al gezien bij bekenden op hyves dat er jonge kindjes hier zijn die Vince heten.. Zowiezo al 2 vrienden van mijn vrienden die een zoontje hebben die Vince heet. Allebei 1 of jonger..

Baal ik wel van.

Ga er toch maar eens goed over nadenken.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ken 2 kindjes die zo heten en dan nog het zoontje van Cossy van het forum.

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Ik vind plaats 71 geen reden om het niet te doen. Ik ken 2 jongetjes met die naam, Vince van Cossy en een jongetje in de omgeving heet Vins. Misschien vind je die schrijfwijze iets?

8. Mamav2R

Mamav2R Lid

Jan 5, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Mijn zoon heeft een naam die eerst helemaal niet populair was. Maar toen hij eenmaal zo heette werd de naam populairder en populairder.. nu ken ik zo 6 jongens die zo heten. Boeien? Nee, helemaal niet want die naam hoort gewoon écht bij hem. Mijn dochter heeft ook een best populaire naam maar voor mijn gevoel hoorde deze naam echt bij haar en mijn gevoel was juist. Ik zou op je gevoel afgaan en de naam kiezen die voor jou gevoel juist is voor jou kindje. Of het nu wel of niet een populaire naam is.. so what? Zolang het voor jou maar goed voelt.

9. pijman

pijman Niet meer actief

Misschien heb je hier nog wat aan: Twee keer 40 normale babynamen
    Een lijst met namen die je veilig kunt geven omdat ze stabiel zijn in hun plaats op de ranglijsten ;)

10. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik ken hier 3 mensen die vince heten.
    1 van 5 jaar, 1 van 3 jaar, en 1 van 17 jaar.

de naam van onze zoon (2005) hoorde je hier toen echt nooit,
    en na hem zijn er nog 2 geboren met dezelfde naam (binnen een jaar).
    dat vond ik dus ook echt niet leuk!
    gelukkig wonen ze aan de andere kant van het dorp en gaan die 2 jongens naar een andere basisschool!

11. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    3,773
    1
    38
    NULL
    NULL
    mijn vriendin heeft een zoontje die vince heet... hij is bijna 2...

12. vive2

vive2 Fanatiek lid

Vince... nee, ik ken geen Vince. Wel een Vincent. Ook een Finn. Maar geen Vince.

13. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ken ook geen Vince

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Hi Vica, ik denk dat je mijn mening inmiddels al weet:) Ik zou bij je 1e voorkeur blijven. Ik vind plaats 71 ook weer niet zo populair dat ik hem niet zou kiezen.
    Onze babynaam is in 2010 meer dan 300 keer gegeven, staat daarmee in de top 50. Is dus redelijk populair, maar voor ons heet ons jochie nu al eenmaal zo, en gaan we echt niet meer veranderen;)
    Succes met kiezen in ieder geval!

15. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He Vica ik ken ook niemand in mijn omgeving die Vince heet. Ik zou inderdaad bij je eerste ingeving blijven en gewoon doen! (ik zou nu eigenlijk ook naar mezelf moeten luisteren en bij de eerste ingeving moeten blijven haha dan waren we er nu ook uit haha)

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik ken trouwens ook geen Vince;)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja wij zijn er helemaal over uit. We blijven bij deze naam... Hij is toch TE leuk om een ander te kiezen.

18. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Heel goed Vica dat je de knoop hebt doorgehakt!

19. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik ken geen Vince! En als je dat zo'n mooie naam vindt, moet je je er niets van aantrekken of het populair is of niet! Lekker belangrijk toch? Wel grappig... Heb net in je Poll gekozen voor Vince en zie dus hier dat je vastbesloten bent!

20. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Mijn vriend heet Vince:D Zijn oude buurmeisje heeft haar zoontje Vinz genoemd, nu 2 jaar en vlak nadat hij geboren was zag ik dat de buren van mijn oma ook een zoontje Vinz hadden gekregen. Leuke naam, leuke mensen;)

Share This Page