Tweede naam als eerste naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door nieko, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zien jullie het als een mogelijk probleem om je eigen kind de tweede naam van zijn of haar (volle) neefje te geven?

2. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    ik vind zelf van niet..
    weet alleen niet of de ouders van het neefje/nichtje het erg vinden..
    als je het een mooie naam vind waarom niet?

3. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als dat kind niet met die naam wordt aangesproken, waarom niet?!

4. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Ja hoor, geen probleem

5. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Punt is dus dat de moeder op de hoogte is van onze naam en dus wel bezwaar maakt... Ik kan me ook niet goed voorstellen wat haar punt is, maar het maakt me wel onzeker. En ik zit al ver in mn zwangerschap, dus ook nog eens heel onrustig!

6. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Naja wat raar dat ze moeilijk doet over een tweede naam die nooit echt word gebruikt.

Zelf zou ik het niet doen omdat ik het een beetje na apen vind want er zijn zoveel namen om uit de kiezen.
    Maar om zo moeilijk te doen vind ik nog veel raarder.

7. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja ik begrijp het dus zelf ook niet, dus dacht ik gooi het even in de groep, misschien mis ik iets...

Toen we de naam hadden verzonnen, hebben we er niet eens bij stil gestaan dat dit de tweede naam was van hem. Pas toen zij het zei waren we ons er van bewust. De naam wordt verder ook niet actief gebruikt..

8. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Pfff waarom zou je echt bezwaar maken om zoiets. Sommige mensen doen zo moeilijk

9. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Nooit de fout maken om toestemming te vragen een naam te gebruiken. Het is jullie kind, jullie naam.
    Als dit een jongen had geworden hadden we waarschijnlijk de naam van zijn neefje als roepnaam gebruikt. Ik vind het een super mooie naam en past perfect bij onze andere namen.
    We zien ze niet heel vaak dus ik vind het prima kunnen.

10. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Toen ik zwanger was van de eerste was mijn schoonzus tegelijk zwanger met mij. Ook even ver.
    Mijn vader overleed toen we ongeveer 10 weken zwanger waren. Beide kindjes hebben mijn vaders naam in de doopnaam gekregen.
    Prima toch?

11. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals je zelf zegt: de naam wordt niet echt gebruikt. Dus waarom niet?! Ze had haar kind wel 50 namen kunnen geven, mochten jullie die dan allemaal niet geven? Belachelijk... De eerste naam, dat snap ik. Maar de twee/derde naam? Nee, daar kan ik niet inkomen. Als dit voor jullie dé naam is, zou ik hem écht niet veranderen omdat iemand uit de familie vind dat die naam aan haar kind behoort, enkel en alleen omdat die op zn paspoort staat, niet eens omdat ze de naam gebruikt voor het kind. Maar dat is natuurlijk mijn mening :D;):p

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat maar weinig mensen (zelfs mijn broers) de 2e namen van onze dochters weten... Ook al zijn het vernoemingen.

Ik zou het dus geen probleem vinden.

13. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het zelf niet snel doen, omdat ik wat 'unieks' wil. Maa het zou best kunnen. Wel in overleg vind ik!

Overogens heb ik een jonger nichtje dat als eerste naam, mijn tweede naam heeft. Hebben ouders toen gevraagd of het oke was. :)

14. jdpcd

jdpcd Actief lid

3 sep 2014
    469
    0
    0
    Nee totaal niet.. Er zijn families waar je 10 antons heb.. Omdat de opa Anton heet. Maakt het uit? Nee. Ieder leeft zijn eigen leven.

Deel Deze Pagina