Wat denken jullie? Dilemma's!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Suusvw, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0
    Ha meiden!

Mijn vorige topic ging over de combi van de 1e en de 2e naam (Emma Sophie of Emma Sophia). Nou hadden we gekozen voor Emma Sophie en begin ik te twijfelen over de eerste naam omdat het zo vaak voorkomt.

Nu hebben we waarschijnlijk een oplossing maar ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Volledige naam: Emily Sophia (nu toch Sophia ipv Sophie ivm de ie's)
    Roepnaam: Emma

Dit zodat als ze de 5e Emma in de klas is, ze kan terugvallen op haar volledige naam..

Nog een dilemma.. Mijn schoonzusje is net (lees; vandaag!) bevallen van een dochtertje en die heet Anna-Sofie. Stom toeval..

Wat denken jullie?
    Kan de combinatie van volledige naam en roepnaam en is het überhaupt niet gek dat de naam van ons nichtje er best veel op lijkt?

2. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Eerlijk? Persoonlijk zou ik de naam helemaal niet veranderen van Emma naar Emily omdat 'ze misschien de 5e Emma van de klas zou zijn'. Als je een naam graag hoort, hoef je deze toch niet naar een totaal andere naam te veranderen, omdat hij misschien vaak voorkomt?!?

Ook vind ik die roepnamen altijd zo vreemd, ofwel heb ik het principe niet helamaal begrepen:( Waarom een andere naam roepen dan je kind heet? Emily en Emma lijken helemaal niet op elkaar. Als je echt een roepnaam wil, zou het bijna Emmy 'moeten' zijn...

Moest ik jou zijn zou ik het gewoon laten zoals het was ... het zijn mooie namen en naar de omgeving moet je gewoon niet kijken. En die 2e naam Sophie zal je toch nooit gebruiken, dus die zou ik ook gewoon laten. Doe JULLIE ding;)

3. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0
    Thanks Nelllie :)! Weer stof tot nadenken haha

4. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hihi. Uiteindelijk doen jullie gewoon waar jullie je goed bij voelen hoor. Willen jullie die naam toch veranderen, dan veranderen jullie die naam. Zou het gewoon jammer vinden dat je de naam zou veranderen omdat iemand anders ook zo heet. Dan denk ik: "Dat komt omdat het een heel mooie naam is!":D Zou ik eerder als compliment beschouwen, hihi!;)

Veel succes met het nadenken, hihi:cool:

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou de naam Emma aanhouden. In mijn dochters klas zit éen Emma, in de klas erboven geeneen en in de klas van mijn zoon ook geen Emma.
    Daarnaast, als je haar Emma noemt tot haar vierde, dan kun je haar niet ineens Emily noemen. Naam veranderen kan m.i. óf als een kind nog baby is, óf als een kind de leeftijd heeft om er zelf over te beslissen en de consequenties te zien, wat al minstens met een jaar of 14 is denk ik. Eerder echt niet.

6. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    persoonlijk zou ik de naam Emily als roepnaam doen. maar dat komt ook omdat onze dochter zo heet :D

ga voor de naam die jullie het leukste vinden. mij zou het niks uitmaken of een naar veel voorkomt. eerlijk gezegd kom ik de naam Emma hier vrijwel niet tegen.

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zou t ook bij Emma houden. Ik ken maar 1 Emma.

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Lastig...
    Zou gewoon sowieso de naam geven die jullie in gedachten hadden.

Emily en Emma vind ik allebei erg leuk dus kan ik niet kiezen.
    Sophia vind ik prachtig (logisch zo heet mijn dochter). ;)

Succes met kiezen.

9. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Dit..

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou gewoon gaan voor de naam die jullie het mooiste vinden.

11. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik vind het prima kunnen als je een andere officiële naam hebt dan je roepnaam. Vroeger gebeurde niet anders. Mijn dochter is in haar officiële naam vernoemd naar een overleden oma, en als roepnaam een vlottere variatie daarop. Heeft nog nooit tot verwarring geleid, de reacties zijn juist leuk.

Ik vind het overigens niet nodig/zinvol om een officiële naam te geven omdat de roepnaam zoveel voorkomt, in het dagelijks leven gebruik je toch de roepnaam.

Ik werk zelf met kinderen en heb een dochter op een kdv, en geen Emma tegengekomen.....ligt misschien aan waar je woont.

Deel Deze Pagina