Help naar de tandarts!

Discussie in 'De lounge' gestart door flixbilly, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hee meiden,

Gister mijn eerste moederdag gehad sinds ik zelf moeder ben.
    Nu had mijn man een heerlijk ontbijtje gemaakt op bed, en hebben we die met zijn drieen gezellid opgegeten.
    Alleen toen was ik lekker mijn harde broodje aan het eten tot dat het in een keer "krak" ging. Ik met mijn tong voelen en nu is er een stuk van mijn laatste linkse kies afgebroken :$ Het doet helemaal geen pijn, zelfs niet bij het eten van een ijsje of iets dergelijks.

Nu ben ik alleen een ontzettende angsthaas voor de tandarts, ik ben zo ontzettend bang om naar de tandarts te gaan.
    Toch vanmorgen een afspraak gemaakt en ik kan volgende week dinsdag komen, de assistente zij dat het waarschijnlijk een stuk van mijn glazuur is wat afgebroken is en dit kunnen ze heel makkelijk met een vulling maken. Maar dan gaan ze eerst verdoven. Nu ben ik een keer eerder verdoofd geweest en sinds die tijd ben ik ontzettend bang geworden voor de tandarts omdat ik toen een wortelkanaalbehandeling kreeg en een kroon moest.

Wie heeft er ervaring met het afbreken van je kies en wat heb jij gedaan om toch ontspannen naar de tandarts toe te gaan? Heeft er iemand misschien tips waardoor ik de pijn van de verdoving minder voelt: Bijvoorbeeld thuis al paracetamol innemen of iets dergelijks.
    Ik heb me al voorgenomen om een ipod mee te nemen zodat ik niet alle geluiden hoor van die apparaten want dat vind ik nog het ergste van de tandarts.

Ik hoop dat er meiden zijn die me kunnen helpen. Alvast bedankt.

Groetjes Sabrina

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hoi,

Hier nog een enorme angsthaas. Maar sinds ik bij een andere tandarts ben...is het helemaal over. Dus mijn tip (waar je op korte termijn niet heel veel aan hebt) kies een andere tandarts. Het scheelt een hoop bloed, zweet en tranen!! Echt waar.
    Ik ga nu relax naar de tandarts, krijg een verdoving die aboluut geen pijn doet en heb een tandarts die begrip heeft.
    Meid, heel veel succes. Meer tips heb ik helaas niet....

3. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Toevallig vandaag een wortelkanaalbehandeling gehad! :D

Maar ik had pas ook een afgebroken stukje kies, dit heeft hij zonder te boren en zonder verdoving gewoon opgevuld, voel je niets van dus!

En als hij moet verdoven, ik vind persoonlijk een verdoving echt geen pijn doen! Ben bijna geneigd om te zeggen: ik zie dat je al een kleine hebt, nou, als je dat aankan, kan je een verdoving ook aan!

Probeer je te ontspannen, hou je ogen dicht ( zodat je de spuit niet ziet, doe ik ook) en het is echt een klein speldenprikje wat je voelt! En als jij je Ipod wil meenemen voor het geluid ( ik vind het geluid van de boor 10x erger dan het gevoel van een verdoving), dan moet je dat gewoon doen!

Paracetamol van tevoren innemen heeft geen zin.
    Misschien dat je iemand kan meenemen?
    En anders spreekwoordelijk gezegd: even de tandjes op elkaar en je vooral bedenken dat je veel verder van huis bent als je er niets aan laat doen! Succes!!

4. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Toevallig ga ik voor het eerst naar de nieuwe tandarts, ik ben pas overgestapt nadat ik meerdere nare ervaringen heb gehad met de oude tandarts. Ik heb al veel goede verhalen gehoord over deze tandarts, en ik heb hem al een keer gesproken zonder dat hij iets heeft gedaan en ik voel me wel veilig bij deze tandarts.

Ik neem mijn man ook mee, want die moet dezelfde dag op controle bij de tandarts, Dus ik ben in ieder geval niet alleen.

Mijn man zei ook al je hebt 5 maanden geleden een bevalling gehad, dus als je dat kan dan kan je het bezoek aan de tandarts ook aan!

Ik hoop dat het bij mij ook alleen bij bijvullen blijf en niet bij boren. En met de ipod goed hard aan hoef ik dat geluid tenminste minder te horen. Ik hoop dat dat heel veel schilt want dat zou de eerste keer zijn dat ik met muziek naar de tandarts ga.

Ik denk maar zo beter dat het nu verholpen wordt voordat het erger wordt!

Alvast bedankt voor de tips! Andere tips zijn altijd welkom!

Groetjes Sabrina

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben ook echt een angsthaas maar soms kun je ook te lang doorlopen en dan gaat het helemaal mis..

Ik was 28 weken zwanger toen er een stuk van mijn kies afbrak, ben toen ook niet naar de tandarts gegaan.. Ik dacht doe ik na de bevalling..

10 dagen na mijn bevalling ging ik kapot van de kiespijn, toch naar de tandarts en de kies moest eruit :$ De verdoving zetten, deed even zeer maar man wat was ik blij dat die kies eruit was.. Ik zeg altijd kiespijn is nog erger dan bevallen!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier tijdens een vrijgezellenfeest een kies gebroken en bij een ander de vulling door de midden gebeten.. hihi :) Beetje veel wijntjes gedronken tijdens het eten :):p
    Maar goed, ik kreeg ook een verdoving en helaas ook een wortelkanaalbehandeling aan beide kiezen :( Ik had van te voren al ibuprofen genomen maar liep ook al met veel pijn rond. Ik heb van de hele behandeling niks gevoeld.. ja fijn is natuurlijk anders maar geen échte pijn zeg maar. Ik doe trouwens ook altijd mijn ogen dicht.. dan zie ik ook niet wat voor enge dingen mijn mond ingaan ;)

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb een paar jaar terug met lunchen ook een stuk afgebroken van mijn kies. De reparatie ervan deed me helemaal geen pijn en ik ben heeeeeeel erg bang voor de tandarts.

Je zou voor je afspraak wat bananen kunnen eten, dat helpt goed tegen de zenuwen en anders iets van Valdispert, maar geloof me, het valt echt allemaal mee!

8. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Bananen eten tegen de zenuwen heb ik nog nooit van gehoord! Maar het is altijd het proberen waard.

Ik ben blij te horen dat er zoveel geruststellende berichten geplaatst zijn, ik hoop dat ik de komende week me niet al te druk ga maken, en anders denk ik maar zo er zijn meer dames van zwangerschapspagina die dit hebben meegemaakt en die hebben het ook niet als erg ervaren.

Net zoals eerder vermeld even de tanden op elkaar!

Groetjes

9. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Dit niet te letterlijk doen he, bijt je de tandarts in z`n vingers haha.

Maar hier ook iemand die onwijs bang is voor de tandarts ( en heb altijd wat ) Ik ben ook overgestapt naar een ander en lig nu iets relaxter in de stoel. Nog niet helemaal ontspannen maar wel wat beter.

Al zal het in mijn geval helpen dat mijn moeder de assistente is.

Veel succes

Liefs

10. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik heb heb het overleefd! En het is me alles meegevallen, deze nieuwe tandarts die ik heb is echt een goede keus. Ik had eerst een tandarts die net een slager was, ondanks dat hij me verdoofde deed het nog zeer.

Deze tandarts waar ik vandaag geweest ben wist me goed gerust te stellen, en het verdoven deed geen zeer. Het was gebeurd voordat ik het wist. En het boren heb ik niks van meegekregen. Ik had zo nog een uur kunnen blijven liggen.

Mijn man en zoontje waren ook mee, en mijn kleine manneke was allemaal aan het brabbelen en lachen dus ik had mijn ipod niet nodig want had afleiding genoeg.

Nu durf ik met een gerust hart elk half jaar op controle.

Bedankt voor de geruststellende berichten, dat heeft me goed gedaan.

Groetjes Sabrina Jansen

Deel Deze Pagina