Hoi meiden Wij willen ons zoontje waarschijnlijk Quinn gaan noemen en heb het zelf altijd in mijn hoofd gehad met 2 nn dus Quinn. Nu las ik laatst dat het ook weleens met 1 n wordt geschreven dus Quin. Vond het met 2 nn altijd wat meer "af" naar mijn gevoel, maar begin nu toch te twijfelen.. We hebben gelukkig nog even de tijd, maar tips zijn welkom! Liefs Anna
Bij ons staat Quin voor een jongetje voor in de toekomst op het lijstje. Ik vind het met 1 n wat jongensachtiger, krachtiger, stoerder. Quinn vind ik wat vrouwelijker, maar ik snap wel wat je bedoelt met 'meer af'. Toch ga ik zelf voor Quin (als we bij die naam blijven en ooit een jongetje krijgen).
Ik zou gewoon Quin met 1x n doen. Ik vind die trend van de dubbele letters een beetje raar. je spreekt ze toch ook niet uit? Gewoon lekker simpel zeg ik altijd maar.
Quinn, omdat deze naam met dubbel n hoort. Met éen N is juist modern, in dit geval. Vrouwelijk vind ik het sowieso, ik ken het alleen als meisjesnaam.
Ik ken de naam eigenlijk ook als Quinn. Maar nu ik het zo zie staan met 1 n, vind ik dat eigenlijk net iets stoerder voor een jongetje. Omdat Quin ook een afkorting lijkt van Quinten.
Bedankt voor de reacties! Meeste zouden toch voor dubbel n kiezen volgens mij.. En dat de naam vrouwelijk is, smaken verschillen natuurlijk (gelukkig maar ) maar ik heb het nog nooit als meisjesnaam gezien en heb het altijd een jongensnaam gevonden. Hoorde laatst pas voor het eerst dat het ook voor meisjes kan. Keek even op internet, in 2010 is de naam aan 4 meisjes gegeven en aan 165 jongens. Dus naar mijn idee toch echt een jongensnaam. Nog meer reacties/tips? Liefs Anna
Quinn betekent wijs in het Keltisch en is een unisex naam. Hebben een van onze katten zo genoemd. Vind het een super leuke naam, maar dan wel zoals het hoort, met 2 nn-en!
Quinn is in 2011 in Nederland 192x aan een jongen gegeven, 12x aan een meisje. Quin is in 2011 in Nederland 28x aan een jongen gegeven, 0x aan een meisje. Misschien heb je daar wat aan, geen idee
Thankss voor de reacties! Komen idd meer mensen uit op dubbel n. Moet dan misschien toch maar voor de eerste ingeving gaan en stoppen met twijfelen hihi! Liefs Anna