Hallo, Wij komen steeds dichterbij de uitgerekende datum en zijn nog steeds op zoek naar de naam voor onze kleine man. We hadden Charlie en zochten daar nog een tweede (stoere) naam beginnend met een J bij. Zoals bijvoorbeeld Jake. We vinden Charlie beide leuk en toch twijfel ik erg of het niet te vrouwelijk klinkt. Dit lees ik op forums namelijk regelmatig terug. Nu denk ik aan Jake als eerste naam. Daar wil ik dan ook een tweede naam, anders dan Charlie, bij. Hebben jullie nog ideeën? Of hele andere inzichten?
Charlie is van oorsprong een jongensnaam, dus te vrouwelijk vind ik hem niet. Ik vind Jake wel een leukere naam, maar dat is puur smaak
Ik vind het een echte jongensnaam, wel wat kinderachtig. Door het unisex gebruik is het echter wel veel vrouwelijker gaan klinken. Te vrouwelijk voor een man, te mannelijk voor een vrouw.
Een vriend van mijn ouders heet Charlie. Hele leuke man is dat! En kinderachtig..? Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Kan wat mij betreft prima en ik vind het zelf als roepnaam leuker dan Jake!
Ik vind hem wel vrouwelijk ja.. Vind Jake veel leuker! Wat voor soort tweede naam zoeken jullie? NL/Engels, lang/kort...
Ik vind hem persoonlijk wel wat vrouwelijk, maar dat komt voornamelijk door de -ie klank, nog niet eens zo zeer omdat het een uniseks naam is tegenwoordig.
Een stoere tweede naam, die ook in het engels goed uit te spreken zou zijn. Lang/kort maakt niet zoveel uit.
Leuk! Deze reactie krijg je niet vaak en dat bracht me in twijfel. Ik wil natuurlijk niet dat hij er later mee gepest wordt oid.
Een beetje wel ja, al heb ik daar ook weer een ander soort beeld bij Bizar genoeg moet ik bij Joey ook nog altijd denken aan dat meisje in dawsons creek, (Katie holmes) terwijl ik ook een aantal jongens-joey's ken. En aan baby-kangoeroes, maar dat is weer een ander verhaal Joe zou ik al veel leuker vinden bijvoorbeeld!! Jordy heb ik het al wel minder mee, al zou ik Jort ook veel mooier vinden, alleen kom je dan in een hele andere soort naam dus dat is een smaak-kwestie.
hahaha jaaaaaaa!! Dat heb ik ook altijd!! God wat was ik fan van die serie ♥️♥️♥️😂 Maar goed.. On topic Wat dacht je van... Thomas Oliver Alexander Derek Victor Lucas Elias Lewis Steven Daniël Owen Mason Morris Logan
Charlie Jason Charlie Jackson Charlie Joachim Charlie Jonathan Charlie Jochem Charlie Jurrian Charlie Jules Charlie James Charlie Julian Charlie Jimmy Charlie Jonah Charlie Jerry Charlie Jorrit Charlie Jannick Charlie Joran Charlie Jip Charlie Jelte
Ik vind Charlie wel erg vrouwelijk ja, ondanks dat ik de oorsprong en betekenis ken denk ik toch meteen aan een meisje. Misschien ook omdat ik via via een meisje ken dat Charlie heet. En veel ander meisjes van wie de naam op -lie eindigt. En door de -ie klank vind ik 'm ook wat kinderachtig. En ik denk altijd aan dat irritante YouTubefilmpje van 'Charlie bit my finger'... (https://www.youtube.com/watch?v=_OBlgSz8sSM) Andere ideetjes: Jake Oliver Jake Alexander Jake William Logan Jake Logan Avery Flynn Elliott Floyd Timothy Floyd Julian Glenn Tobias Avery James Jim Nicholas Len Avery Lenn William Lloyd Jake Loyd Avery Mick Julius Neil Sebastian Quin Avery Flynn, Floyd, Glenn, Jim, Len / Lenn, Lloyd / Loyd, Mick, Neil, Quin, James Logan, Avery, Oliver, Alexander, William, Elliott, Timothy, Julian, Tobias, Nicholas, Julius, Sebastian
Charlie is een mooie naam maar dan zou ik er wel Charley van maken. Bij mij zat vroeger ook een jongen in de klas met deze naam. Kvind alleen de combi met Jake niet zo mooi, ook al zijn t beide mooie namen. Vind Jake inderdaad veel stoerder klinken. suggestie: Jake Jair
Er staan inderdaad wel wat namen tussen die we besproken hebben en leuk vinden. Zoals Thomas, maar ik weer niet zeker of ik de afkorting Tom/Thom leuk vind. Lucas was altijd DE naam maar mijn beste vriendin koos deze drie jaar geleden voor haar zoontje, misschien is het daarom nu ook wel zo moeilijk... Verder geef je leuke opties. Ik ga ze nog eens met de 'baas' in huis bespreken .
Leuk al die reacties. Ik sleur vanavond mijn man even mee achter de laptop om er samen naar te kijken!