Hallo, ik heb een probleem. Mijn broer heeft gister een zoon gekregen en die noemen ze Stijn. Nu ben ik over 3,5 maand uitgeteld en vonden we het al heel moeilijk om een jongensnaam te verzinnen, en onze keus viel op, Stan, Stijn of Krijn. Stijn alt nu zo ie zo al af maar wij vinden Stan en Krijn ook zo op Stijn lijken. Moeten we proberen een andere naam te verzinnen of niet? HELP!
Sjees... Voor zoiets zou ik ook bang zijn, ja! Wij willen vanaf de zomer voor een eerste gaan, m'n schoonzusje heeft net de 2e.. Was blij dat het niet een naam was die wij eventueel zouden gebruiken! Hahaha! Maareh, over jou.. Tsja, Krijn zou ik niet doen. Maar Stan vind ik hartstikke leuk, hoor. En Stijn en neefje Stan.. Ik vind dat wel kunnen.
Ik zou dan ook voor Stan gaan. Of misschien vind je Stef wel leuk? Ook een stoere naam en toch net weer een andere klank.
Hmm. Krijn vindt ik persoonlijk niet zo leuk... Maar Thijs dan ofzo? Maar ook dat lijkt natuurlijk erop... of wat vindt je van Cas?
Ik vind Stan ook prima kunnen. Krijn trouwens ook wel, als het nu broertjes waren zou het iets anders zijn, maar voor neefjes waarom niet. Vind het allebei ook leuke namen.
Stan valt, vind ik, nog wel mee qua gelijkenis met Stijn. Als je tot de bevalling echt geen andere leuke naam meer tegenkomt, zou ik gewoon voor Stan gaan hoor!
Ik zou ook gewoon voor de naam gaan die je in gedachten had. Hier hebben we ongeveer hetzelfde meegemaakt met m'n dochtertje. Het kindje van m'n man z'n broer is 3 weken vroeger geboren dan ons dochter. Haar naam is Lenka en ons dochter noemt Serjenka. Qua klank lijkt het ook op elkaar. Alleen nog maar positieve commentaar gehad en de meeste mensen vinden het wel leuk zelfs. In jullie plaats zou ik gewoon voor de naam gaan, die we al in gedachten hadden.
Bedankt . Thijs vond ik ook wel leuk alleen zo heet een kindje van een goede kennis al en Cas en Stef vind ik iets minder. We houden het dus gewoon Stan. Super dat er zoveel reacties komen