Hihi ik vind Katniss klinken als kattenpis Phoebe en Dymph vond ik ook ooit leuk maar manlief is. Inmiddels zijn er twee namen in de running die het goed doen bij manlief die ik vanmiddag na het lezen van dit topic had voorgesteld. Het worden iig drie namen die we al hebben onder voorbehoud waarvan we een roepnaam kiezen. Isa was een favoriet maar door de populariteit een afvaller. (Denken we nu).
Mijn zusje heet Gwendolijn, roepnaam Gwen. Vind ik ook echt een superleuke naam, maarja zo heet mijn zusje al
ik mis eigenlijk nog een naam in het rijtje, Ziva. weet niet of je die leuk vind maar die naam zit al tijdje in mijn hoofd
Vond Fenne ook leuk, helaas ken ik al een Fenne en hoor ik die naam hier ook vaker. Namen met de Z ben ik niet zo heel veel fan van. De naam Liesel vinden we ook erg leuk... Nu twijfelen we tussen Liesel en Elfi icm de andere drie namen die we hebben. Nog 20 weekjes en dan ...
Ik vind Elvie het mooist staan In Nederland is Elfi het meest gebruikt. Hieronder een lijstje met hoe vaak de naam in 2010 in totaal in Nederland voorkwam volgens de namenbank van Meertens (het totaal aantal meisjes/vrouwen dat zo heet) Elfi 82 Elvi 49 Elfie 49 Elvie 43 Elvy 32 Elfy <5 Ik vind het met een 'f' wat minder omdat het dan zo 'elf' is, met een v iets stoerder en minder 'Elfje'. Misschien hebben jullie hier nog wat aan
Herkenbaar probleem Wij zijn in eerste instantie op zoek gegaan naar een andere naam, want Tsja een top 10 naam doe je je kind niet aan... Ook een mooie andere naam gevonden, maar op de een of andere manier voelde het toch niet goed. En toen zijn we uiteindelijk toch maar voor de populaire naam gegaan, want dat was de naam waarvan ik al vanaf kleins af aan riep "als ik een kindje krijg dan noem ik het...". Heb het later eens uitgerekend en het kwam er uiteindelijk op neer dat 0,2% van de kinderen uit hetzelfde geboortejaar dezelfde naam hebben. Wel, 0,2 % dat zijn dus 2 op de 1000 kinderen... Ja dan heb je gewoon heel veel pech als je in een klas van 30 komt met nog 2 andere kinderen met dezelfde naam Moraal van het (ietwat lange) verhaal: kies gewoon de naam die voor jullie goed voelt en niet meer naar die namen top 10 kijken
Dank je Michelle daar hebben we zeker wat aan, thx Julia zet ins/ mij weer toch aan het denken. Isa blijf ik een hele mooie naam vinden maar Elvie / Elfi daar zijn we nog niet over uit vinden we ook een mooie naam het wordt nog lastig. Gelukkig nog tijd genoeg haha.