Wij hebben al een zoon en een dochter die vernoemd zijn op wijze die in onze familie/omgeving gebruikelijk is. Namelijk Dochter:Gekozen naam, naam moeders moeder, naam vaders moeder Zoon:Gekozen naam, naam vaders vader, naam moeders vader Maar wat gaan we nou doen bij deze derde? Want derde kinderen zijn er amper in onze omgeving, dus ik kan niet bij een ander afkijken. Nu hebben man en ik ook een zus en een broer, maar ik heb er niet echt een gevoel bij hen te vernoemen. Of derde kindje alleen een gekozen naam geven en verder niet? Vind ik ook niet leuk aangezien wij alle 4 drie voorletters hebben. Of nogmaals met dezelfde namen vernoemen? Wij komen er niet uit. Ben benieuwd naar jullie mening.
Wat leuk dat jullie de kinderen hebben vernoemt. zou dit ook zeker bij de 3e doen. Misschien nog familieleden (of zeer goede vrienden) waar je een speciale band mee hebt? of vernoemen naar jullie zelf, en hiermee indirect met naar wie jullie vernoemt zijn.
Ja leuk, wij hebben mijn man ook vernoemd (in ons geval omdat hij zijn vader niet kent). Je kan natuurlijk ook wat verder terug in de stamboom: opa's en oma's bijv. Of gewoon kijken welke andere familienamen je leuk vindt! Misschien kan je ook creatief zijn, dus bijv. Van de mannennamen meiden namen maken of andersom en zo toch dezelfde mensen vernoemen. Mijn zus heeft 1 naam minder dan ik (3) en dat vond zij altijd heel erg! Zelf zou ik dus altijd evenveel namen geven!
Bij ons in de familie is het ook gebruikelijk om het zo te doen. Wij zijn thuis met z'n vijfen. De oudste is naar de opa's vernoemd, de tweede naar de oma's en de rest naar andere mensen die belangrijk zijn. Niet eens alleen familie, maar ook goede vrienden. Als er hier ooit nog wen derde komt (eerst nog m'n man overhalen ) wil ik hem als het een jongen is vernoemen naar mijn man en de opa van mijn man. En als het een meisje is naar mijn zusjes.
Zeker vernoemen! Is toch leuk, ook voor je kindje later niet leuk als zijn broer of zus wel vernoemd zijn en hij/zij niet! Misschien vernoemen naar je beste vrienden? Mijn dochter nu ook vernoemd naar haar oma's en als het hierna weer een meisje zou worden dan zou ik het vernoemen naar een vriendin! Succes!
Ik zou nooit vernoemen naar vrienden.. hoe dierbaar ook...vriendschappen kunnen eindigen.. Wij hebben onze derde (tweede zoon) vernoemd naar papa en de naam Benjamin gegeven (jongste) Alle kinderen hebben 3 namen.
Als ik het goed lees, zijn jullie kindjes vernoemd naar de namen van jullie opa/oma? Derde kindje kan dan de namen krijgen van jullie eigen ouders? Ik kan het ook verkeerd lezen
Eerste en tweede kindje zijn vernoemd naar de ouders van TS en partner. Ik zou het derde kindje vernoemen naar een eerdere generatie dus jullie opa en/of oma
Als er hier een 3e had gekomen, dan zou ik hem/haar vernoemen naar ons, of 1 van ons. Afhankelijk welke mooie naam we zouden kunnen maken