Ik ga voor de eerste keer (sinds een paar jaar geleden) terug naar een gyneacoloog, maar heb geen flauw idee van hoe ik die zou moeten kiezen, er zijn er een paar in de buurt maar waar letten jullie eigenlijk op? Ik ken ook niet echt iemand die me iemand kan aanraden, vandaar. En hoe bereiden jullie zich voor de afspraak? (Wat trekken jullie aan, questie tussen de benen, schaamhaartjes,...) Liefs
Ik ben pas naar de gyneacoloog geweest en heb de eerste arts waarbij ik een afspraak kon krijgen gekozen en gelukkig was het ook een fijne arts. Met de kleine dingen die je noemde. Vind het altijd prettig om een gewone onderbroek aan te trekken, dus geen string en ik vind geschoren toch ook wel fris. Ik kan je dus ook helaas geen tips geven, waar je op moet letten. Ik heb al een paar verschillende gehad en ik moet zeggen, heb tot nu toe altijd mazzel gehad. Veel succes ermee.
gyneacoloog, kan je die kiezen dan en in de buurt, ik ging naar het ziekenhuis en is afwachten wie je krijgt. En verder bereid ik me niet voor, zou niet weten waarom op een schoon lijf na dan sorry ik dacht eerst dat dit berichtje een grapje was?
Volgens mij kun je ook niet echt kiezen, in het ziekenhuis maken ze gewoon een afspraak en als die arts je niet bevalt, kun je wel om een andere vragen denk ik, dan is het alleen weer afwachten hoelang het dan duurt, voordat je terecht kan.
Nou ja zeg, het is toch geen rare vraag? Zeker in een grote stad zal er vast wel wat te kiezen zijn en het lijkt me toch wel fijn om er 1 te hebben die prettig is.
Ik kon de arts ook niet kiezen. Kreeg gewoon een toegewezen in het ziekenhuis. En ook nog elke keer een andere :S. Allemaal engerds Ik raad een gewone onderbroek aan. (ik heb het wel netjes bijgeschoren maar zeker niet kaal. Nee, hij mag dan wel arts zijn, maar een man blijft een man en wil niet dat hij me als een 'vrouw' bekijkt) Veel succes xx
ik bedoel het niet rot en zei toch al meteen sorry, geen een vraag is raar of fout. Maar toen ik het las zag ik zo voor me dat ze dan in haar buurt dus bv een straat voor haar en een wijkje verder op een gyn had wonen oid en dat ze dan moest kiezen uit een aantal kledingsetjes ofzo vandaar dat ik in eerste instantie dacht van he? ik ga van mezelf uit en het zou gewoon nooit in mijn hoofd opkomen van wat trek je aan. Meestal moet meteen alles uit aan de onderkant kan me voorstellen als er meerdere ziekenhuizen zijn dat je dan een goede kiest, en dat je voor een gyn kan kiezen wist ik niet, ik had een accademisch zh en daar kreeg je steeds een ander.
In België kies je zelf naar welke gynaecoloog je gaat. Natuurlijk hangt een gynaecoloog wel vast aan één/twee ziekenhuizen waar jij dan wel bevalt. Ik ben een beetje afgegaan op mondelinge reclame van vrienden, collega's. En als ik niet direct tevreden zou zijn, zou ik veranderen.
Misschien ben ik dan wel raar, maar let wel altijd op wat ik aantrek als ik naar de gynaecoloog ga. Trek nooit een kort truitje of iets boven de billen aan, maar een jurkje bijvorbeeld waarbij ik alleen maar mijn panty hoef uit te doen. Vind het altijd zo vervelend als ik van het uitkleedhokje in mijn blote bips naar de onderzoekstafel moet lopen, terwijl er een horde co-assistenten me staat aan te gapen. Voel me dan zo bloot. Ik begin dan ook altijd spontaan vreemd te lopen als ze me aankijken
Even een toevoeging. Ik ben zelf uiteindelijk van academisch ziekenhuis naar streekziekenhuis geswitcht. Bevalt me tien keer beter, heb nu altijd dezelfde arts en niet meer al die co's en artsen in opleiding die voor het eerst een of andere vervelende handeling bij je gaan oefenen (au!)
Hier kan je ook niet echt kiezen of je moet genoegen nemen met een erge lange wachttijd. Ik zeg er alleen bij dat ik een vrouw wil en verder maakt het me niet zoveel uit. Ik heb pas 3 keer een gyn gezien en gelukkig waren ze alle 3 aardig.
hier viel niks te kiezen, gewoon t ziekenhuis gebeld en een afspraak gemaakt. Van onder de boel lekker bijgewerkt, niks bijzonders, maar liever dan dan een dag later, lekker kort, zeg maar. verder een tuniekje aan, zodat je idd niet in je blote kont rondloopt en alles gewoon over je heen laten komen succes
Keuze van gyn. had ik niet, heb bij toeval een vriendelijke arts. Heb bij het "intake" gesprek met de co-ass. aangegeven dat ik nog nooit een inwendig onderzoek heb gehad en dat ik daar best wel tegen op zie. Dit noteerde ze en ze vertelde dat ze er dan extra rekening mee houden. Dus dat is wel aardig moet ik zeggen. Ben al een paar keer naar de gyn geweest, maar tot nu toe (gelukkig) nog geen inwendig onderzoek gehad. Maar zorg er telkens wel dat ik een gewone onderbroek aan heb en idd iets van een tuniek ofzo, die je dan een beetje over je billen kan laten hangen. En ook zorg ik dat alles netjes is bijgewerkt van onderen. Succes in ieder geval. Groetjes Taby.
Hoi hoi, Wij hebben onze huisarts aangegeven dan we niet naar een ziekenhuis in de buurt wilden, maar van een andere stad. En dat mocht. En omdat alle uitslagen goed waren bij die gyn, wilde ze ons niet verder helpen, maar pas over een jaar. Nogmaals contact opgenomen met onze huisarts, kregen een second opinion bij een andere gyn, maar weer in een andere stad, deze is gelukkig wat minder ver. Ben blij dat het zo is gegaan, want deze gyn is echt super aardig!
hier heb ik wel een keuze gemaakt ik heb nagekeken welke gynicogen er in aalst zaten en ik wilde een vrouwelijke dus nog keuze uit 2 het ziekenhuis opgebeld en die 2 namen doorgegeven en ze hebben me een afspraak gegeven bij een van deze ik hoop dat het zal mee vallen want het is ook de eerste keer (verhuisd over 3 jaar)bij deze gynicologe verder maak ik altijd dat ik fris ben en een gewone onderbroek aan voel ik me beter in dan