Slijmprop?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Emmaxkus, Mar 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben met net rot geschrokken. Ik ging plassen en veegde af, en er zat een grote geel-wittige klodder aan. Ik heb ook vaak harde buiken op een dag en de beeb is aardig aan het trappelen. Nu weet ik dus niet of het afscheiding is of een deel van de slijmprop. Had de gyn gebeld en die zei dat als ik buikpijn zou krijgen ik terug moest bellen. Prima, maar ik maak me best zorgen aangezien ik morgen pas 28 weken zwanger ben...

Wie kan me advies geven?

Groetjes Emma

2. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier sinds 30 weken meer last van afscheiding met soms wat grotere 'klodders' (sorry misschien een beetje onsmakelijk, haha). Hoeft dus niks te zijn!

3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    Ik weet niet wat het is. MAAR ik weet wel (van horen en lezen, geen ervaring dus) dat je je slijmprop kan verliezen en dan nog een maand kan duren voor er wat gebeurt. Gewoon even rustig aan doen en ontspannen douche.

4. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Dankjewel dames! Ik weet dat het dan nog even kan duren, dus laten we t hopen haha.

Ik ben dus niet de enige die nasty dingen verliest haha. Dacht dat het juist wateriger zou worden, maar helaas... ��

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik heb dit soort afscheiding al vanaf t begin! En het wordt er niet wateriger op! Ik ben benieuwd hoe een slijmprop er dan uitziet ...hihi.
    Gewoon even afwachten. En mocht het (een deel) van je slijmprop zijn dan maakt je lichaam dat weer opnieuw aan.

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Joh die klodders zijn heel normaal :) de echte slijmprop is groot, taai en bloederig.. Die herken je echt wel
    ;)

7. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    idd vrij normaal. Verlies zo nu en dan ook soms grote klodders. Heb dit met de 1e ook gehad en bleef mooi tot dik 39 wkn zitten;)

8. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Trouwens vergeten te melden: Gisteren seks gehad met vriendlief. Kan dit ermee te maken hebben? Het lijkt me niet dat zn goedje gelig is. Of dat een stukje van de slijmprop los is gekomen door de seks?

9. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    lekker detail misschien, maar heb ook vaak na de seks van die vieze klodders, ook als ik niet zwanger ben. sperma klontert zelfs in het water heb ik gelezen... kan ook van kleur verschillen. slijmprop verliezen is trouwens niet erg. zolang je geen vruchtwater verliest is er niets aan de hand.

10. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Oh haha, dat zou het dus ook kunnen zijn. Liet net zien aan vriendlief wat er aan het wc papiertje zat, en hij ging bijna over zn nek. Heb ergens wel heel hard gelachen, dacht echt van: Wacht maar tot het echte werk begint hahaha!

11. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Nog een aanvulling. Als je de slijmprop verliest. Dan kan hij weer aangroeien. 😉

12. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

Nov 28, 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    Wil je niet ongerust maken maar ik had bij mijn vorige zwangerschap rond de 31 weken geloof ik... na t afvegen slijm met een ietsie pietsie roze.
    Toch vk gebeld en moest even langskomen. Bleek mijn bmm al helemaal verstreken te zijn.
    Gelijk naar ziekenhuis. Daar kreeg ik ook nog eens een hoge vlies scheur. Zoonlief is gelukkig blijven zitten tot 37 weken.

Ik zou zeggen... liever te vaak bellen dan een keer te weinig.

13. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Naomi, bedankt voor je reactie! Ik had al gebeld en ze zeiden dat als ik pijn zou krijgen ik terug moest bellen. Heb geen pijn gelukkig, maar zou het eigenlijk toch liever even na laten kijken. Dit omdat ik heb gelezen dat als je veel harde buiken hebt, je baarmoederhals korter kan worden met een geboorte tot gevolg. Helaas kom ik niet binnen met een smoes vrees ik :(

14. Nox

Nox Bekend lid

Dec 9, 2015
    519
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als dit je slijmprop was dan groeit hij ook weer aan hoor. Maak je geen zorgen.

15. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Met 32 weken mijn slijmprop verloren. Zolang je geen vruchtwater verliest is er niets aan de hand. Kan weer aangroeien. Geen zorgen!

16. Droomertje88

Nov 4, 2015
    27
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hi Emma,

Jouw verhaal over de slijmprop komt me bekend voor. 10 dagen geleden heb ik ook een dikke gele prop verloren. Ik was hier zelf ook van geschrokken en had voor de zekerheid de gynaecoloog gebeld. Ik mocht langs komen en ze hebben mijn baarmoederhals toen gemeten. Met 20 weken was deze nog 4 cm en nu was die maar 2,3 cm. Ze hebben me toen aan een CTG scan gelegd en daar kwam verder niet veel spannends uit. Na 2 uur nog een keer gemeten en toen was die nog maar 1,7 cm. In het ziekenhuis waren ze bang voor een vroeggeboorte. Ik moest toen met spoed naar het LUMC en heb toen 3 nachten in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig is alles rustig gebleven en ben ik weer lekker thuis.

Ik wil je helemaal niet bang maken maar mij is wel op het hart gedrukt heel rustig aan te doen. Ik was overigens pas 24.3 wkn zwanger toen ik die slijmprop verloor. Als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen, je eigen gevoel klopt vaak wel

Share This Page