HELP! net zwanger op drempel mmm, ongerust over aantal dingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by helena115, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. helena115

helena115 Bekend lid

Jun 28, 2009
    803
    0
    0
    Hoi!

Op de drempel van de mmm ben ik toch zwanger geraakt.
    28 december kregen we te horen dat een kans op een natuurlijke zwangerschap megaklein was vanwege slecht zaad. 32% beweegd, waarvan 7 % goed (4 milj)

Wonder boven wonder was ik ineens overtijd. na een week en hoge temp heb ik dinsdag getest, zwanger.
    Omdat dit onze kans is, ben ik misschien extra onzeker en vroeg me af of e twee dingen kon wegnemen aar ik heel erg over pieker:

1. mijn borsten deden vanaf 4 dagen voor nod erg pijn en waren opgezet. di was het al iets minder, nu alleen als ik er hard op druk. Ze zijn nog wel redelijk opgezet.
    IS het een slecht teken dat dit afneemt?
    Verder ben ik alleen wat moe, voel hier en daar een krampje en wat emotioneler, thats it.

2. heb 2 testen gedaan:
    kv 2 voor 5, deze gaf een brede lichtroze tweede streep, had deze niet donkerder moeten zijn na 7 dagen overtijd?
    CB digitaal met indicator gaf aan; 1-2 weken = volgens bijsluiter conceptie 3-4 weken geleden.
    Deze laatste baart mij zorgen: 7 december was mijn laatste ongesteldheid. Op dag 22 (28 december) heb ik mij neisprong gehad. Dit weet ikzeker door temperatuur (zie kaartje) en ovulatietesten.
    Mijn lf is meestal 14-15 dagen.
    Waarom geeft de digi test 1-2 weken aan, dit strookt nietm et mij nberekeningen.
    Heb ik dan te weinig hcg? Loop ik achter? Of kan het door een late innesteling komen?

Sorry voor de paniek, maar dit is onze lucky shot.
    (probeer ook wel te genieten hoor:) ben niet alleen maar in paniek)

Alvast bedankt!

groetjes Helena

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat spannend voor jullie zeg.
    Het wel of niet hebben van symptomen of het plotseling opkomen of afnemen ervan zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap.
    Het heeft geen zin om steeds te testen. Een test kan wat lichter of donkerder zijn, maar positief is positief.
    Ik heb zelf geen kennis van die cb testen.
    Ik snap dat het extra spannend is en dat je graag zekerheid wilt, maar voor elke vrouw is dit een heel spannende periode waarin je niks anders kunt doen dan afwachten.
    Je hebt nog altijd de meeste kans dat het goed blijft gaan.
    Succes en plan maar vast een afspraak voor een echo, dan heb je iets om naar toe te leven!

Mirjam

Share This Page