Mijn dochter is erg verkouden en nu moet ik van de kinderarts 3 keer per dag neusdruppels toedienen. Dit gaat dus totaal niet. In de bijsluiter staat dat ik haar op me arm moet houden en die neusdruppels dan moet geven en haar een beetje achterover houd zodat die druppels goed in haar neus blijven. Dit werkt dus al helemaal niet. Nu heb ik haar gewoon op der rug gelegd en zo geprobeerd maar ze wordt echt boos, hoofdje schudden etc. Ik krijg het niet voor elkaar. ben ook zo bang dat het dan plotseling in der oog komt omdat ze zo boos wordt. Iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Ik heb al gebeld voor een neusspray ipv neusdruppels maar dat is er dus niet helaas
Ik moest mijn zoontje pas geleden ook neusdruppels geven, ik legde hem dan op de commode, gaf hem iets om mee te spelen en en dan heel snel de druppels er in. of anders misschien als ze slaapt? Succes en beterschap!
Ja als het 'gewone' neusspray voor neusverkoudheid is zou ik naar een apotheek of drogist gaan... Daar hebben ze zeker deze neusspray en dat is zoooveel makkelijker dan druppels!
Nee helaas het zijn speciale neusdruppels. Ik heb al gebeld naar de apotheek of ze ze ook in een neusspray hebben. Maar dat is niet want de hoeveelheid xylometzal die zij nodig heeft hebben ze niet in een neusspray
Neusdruppels hier gingen heel gemakkelijk, nog gemakkelijk dan de zoutoplossing. Mijn zoontje lag op zijn rug en hij had iets om mee te spelen.
Hier legde ik hem op het aankleedkussen, armen naar beneden en ik leunde dan met mijn bovenlichaam schuin over hem heen, zodat je alleen zijn hoofdje vrij hebt en zijn handjes en lichaam 'onder' jou liggen. Hij vond het verschrikkelijk, maar sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren, je word er ook handig in en dan is het zo klaar. Ik kreeg het ook niet voor elkaar zonder het zo te doen.
Mogen ze al wel Xylomethazoline? Ik heb hier een neusspray met een (natrium) zoutoplossing en dat werkt ook goed. De een tilt haar op en de ander spuit 't in haar neusgaten.
Ik heb wel eens xylomethazoline 0,25 gehad, die was speciaal voor baby's. Als neusspray! De apotheek wilde die alleen meegeven met een recept, de huisarts vond dat onzin maar heeft een recept doorgestuurd. Of moet jouw dochter een nog lagere dosering hebben? Sorry, ik heb geen ervaring met het toedienen van neusdruppels. Kun je het met z'n tweeën proberen? Een houdt haar stevig vast, de ander doet de druppels.
Hier hebben we ze ook van de kinderarts gehad. Wij deden ze met zn twee geven en dan op het aankleedkussen. Een van ons haar vasthouden en de ander druppelen. Gelukkig niet vaak nodig geweest. Kan inderdaad zijn dat als baby erg verkouden is de kinderarts xylometazoline geeft want verstopte neus kan soms gevaarlijk zijn voor baby's (denk aan RS virus).
Mijn baby kreeg ze van de huisarts omdat hij alweer een opkomende oorontsteking had. Door een 'echte' neusspray te gebruiken, in combinatie met pcm, kon voorkomen worden dat de kleine man alwéér een AB-kuur moest.
Bij de kruidvat verkopen ze speciale neusspray welke jij wrs nu als druppels gebruikt. Dus is zeker de moeite waard om even te kijken?
Ik heb zowel neusdruppels als neusspray met Xylometazoline (geschikt voor kinderen onder 2 jr) maar ik vind de druppels beter werken. En je wordt er steeds handiger in! Ik leg mijn zoontje ook gewoon op de commode, iets ter afleiding te spelen, dan is 1 neusgat gedaan voordat hij er erg in heeft. Het 2e neusgat is dan lastiger, maar desnoods met z'n tweeen doen: 1 hoofd vasthouden, de andere de druppels erin.
Oke ik ga het straks weer proberen! Met zijn tweeën is niet helemaal de oplossing omdat het 3 keer per dag moet en mijn vriend gewoon werkt..
Voor mij geen neusdruppels meer... pff nu heb ik ook nog eens te veel gegeven.. nee hoor hier stop ik gelijk mee! Toch maar even voor een neusspray kijken
Bij ons geeft de apotheek naar believen een druppelstuk of een spraystuk mee om op het flesje te zetten. Spray is echt 1000x handiger. Wat je ook nog kunt doen: de boel overgieten in een leeg sprayflesje van jezelf. Ik probeerde eerst ook altijd liggend de druppels te geven, dat was een drama. Sindsdien laat ik hem gewoon recht zitten en spray ik van onder in zijn neusje, en dat gaat veel beter. Hij heeft volgens mij ook door dat het helpt, want hij zit heel zoet stil en steekt zijn neusje naar voren
in mc leggen en die wat schuin achterover houden, weenie hoe ik t moet uitleggen. maar zo zit ze vast(kan dus niet met lichaam gaan zitten wurmen en draaien) en je kan beter bij haar neus om de druppels toe te dienen. zo doe ik t met neusspray als ze verkouden is
ik heb ook gewoon neusspray hoor ,zoutoplossing voor baby's..heeft tie al gehad toen tie paar weken was, en dat mag ook .. is niet zon fijn gevoel miss. maar zn neusje kreeg wel lucht.
De neusspray die TS bedoelt is xylometazoline 0,025% en is dus niet bij de drogist verkrijgbaar (dat is de 0,05% vanaf 2 jaar). @TS: je kan bij de apotheek vragen om een los spraydopje.. De meeste apotheken hebben die wel liggen. Dan kan je die op je flesje schroeven.. Veel makkelijker!