Help, neusdruppels toedienen baby 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En als dat allemaal niet te regelen is: koop een zout-spray bij etos (een plastic wit flesje is dat), sloop de dop eraf. Doe je speciale neusspray erin. Dop erop en spuiten maar! Dit doe ik al heel lang met zoutoplossing, want ik vind het bizar steeds 4 euro uit te moeten geven aan zo'n flesje met spray, terwijl zoutoplossing in flaconnetjes slecht een fractie van dat geld kost. Ik spuit drie van die flaconnetjes in zo'n flesje en we kunnen er weer tegenaan.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar moet wel eerlijk zeggen dat wij, toen anne-lynn nog maar 6 maanden was, het ook nog fijner vonden om te druppelen (op de commode). Spray doet het namelijk alleen als je het flesje recht houdt.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Die zelfgeknutselde sprayflesjes vind ik niet zo'n goed idee, net zo min als het overgieten in een sprayflesje.
    Hoe weet je nou dat je het dan goed doseert? Staat erop hoeveel ml er vrij komt met één druk op de knop? En aan hoeveel druppels staat dat gelijk? Kun je zomaar ineens 2 (of meer) keer te veel geven, als het spraymechanisme een te grote hoeveelheid vrijgeeft.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Klopt dat je die dosering niet bij de drogist kunt kopen, maar de apotheek heeft 'm wel. ook in sprayvorm (tenminste, dat was nog zo toen ik die nodig had voor mijn kinderen).

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    +1

Als ik zie hoeveel er vrij komt met een spray, ten opzichte van de 2 druppels die de baby mag van het andere spul, denk ik dat er aardig over gedoseerd word.

Dit kan natuurlijk wel met gewone zoutoplossing.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Overigens gaat bij mijn dochter de druppels beter.

Ik leg haar op de commode, en leid haar af met een speeltje, of flesje. Dan met de andere hand snel de druppels in het neusgat. In de druppelaar heb ik dan ook alleen de benodigde druppels zitten, dan is 1 flinke kneep voldoende.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hallo, we hebben het hier over neusspray toch? Geen zware medicatie of zo.
    Onze kinderarts en huisarts zeiden zelfs dat die speciale dosering voor baby's onzin is, omdat de dosering daarvan veel te laag is. Maar omdat de regelgeving niet anders is mag het niet anders geadviseerd worden voor medicatie zonder recept. Mijn dochter kreeg met 2 maanden al de spray voor vanaf 2 jaar.

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ik heb nu een neusspray gelukkig. Maar hoe moet ik die nou gebruiken, als ze zit of als ze ligt? Ik doe het nu eigenlijk altijd als ze op der rug ligt maar vraag me opeens af of ik het wel goed doe, omdat de spray niet altijd goed werkt zo..

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik denk dat dat weinig uitmaakt.. ik deed het altijd liggend op het aankleedkussen maar het kan ook zittend bij je op schoot. Kan me niet voorstellen dat dat in werking uitmaakt?

10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Tijdens de fles deed ik t hier, anders werd t houdgreep ;)

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Liggend doet een sprayflesje het idd niet goed.
    Het kan wel, maar dan moet je eerst het ene neusgat doen, dan een keer in de lucht sprayen (zodat de spuit zich weer vult) en dan het tweede neusgat.
    Als je liggend sprayt vult de spuit zich namelijk met lucht (zeker als het flesje wat leger raakt).

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Jaa dat klopt wel, als ik het ene neusgat heb gedaan spray ik altijd even in de lucht! anders komt er niets uit;) maar ja liggend vind ik wel het makkelijst omdat ik haar dan het beste kan afleiden (ze vindt het verschrikkelijk)

Deel Deze Pagina