Hee meiden , Sorry voor dit onsmakelijk bericht. Ik moet sinds een half uur poepen en het lukt niet. Het is hard en lijkt wel te groot voor me anus. Ik lig nu op bed met een handdoek onder me kont en verga van de pijn. Als ik op de wc zit krijg ik het Spaans benauwd.... Ik heb altijd moeite gehad maar dit is de druppel. Al 2 keer aangekaart bij de huisarts maar het was normaal dat ik 1 a 2 keer in de week moet. Moet ook eerlijk zeggen dat het zo erg nog niet geweest is. Ik kan niet meer staan van de pijn en druk. Ik ga maandag gelijk naar de huisarts...! Maar wat kan ik nu doen moet er toch uit..... Sorry ik schaam me een beetje maar trek het erg slecht..
Misschien de huisartsenpost ff bellen om een microlax op recept te kunnen krijgen? Of movicolon werkt ook goed! Ik had het heel erg na mijn bevalling dat ik er niet af kwam. Voor de bevalling ook een week niet geweest en de vk zei tegen mij, dat komt er met de bevalling wel uit. Nou mooi niet dus. Na de bevalling durfde ik niet ivm een knip, maar toch maar elke keer proberen. Die druk en pijn is idd niet fijn! Ik heb toen movicolon gekregen en binnen 24 uur was ik er vanaf! Het wordt er ook mooi zacht van! Succes, hopelijk heb je er wat aan! Groetjes Dorien
Probeer niet te drukken in ieder geval. Microlax gaat weinig doen denk ik, omdat de harde prop al in je endeldarm zit. ( maakt het mss wel wat zachter maar lost het niet meer op) Het moet eruit, een bevalling op zich. op het werk halen we het er dan manueel uit. handschoen aan en wat vaseline. Van binnen voelen hoe groot het isen of je het voorzichtig eruit kan halen.
onderwaterbevalling???????? nee sorry geintje, maar kwam gewoon in mij op, omdat dat ook de pijn verzacht bij bevalling
Met een stuk wcpapier een stevige dot creme/vaseline oid in je anus brengen en dat even laten inwerken. Door de vette substantie wordt het droge puntje wat zachter en past het beter door het gaatje. Dat werkt bij mij in ieder geval altijd wanneer ik een dergelijk probleem heb. En ja het doet vreselijk pijn. oh ja evt warm washandje ertegen aanhouden... dat ontspant. Sterkte met deze "bevalling"
ik heb het ook ooit wel es gehad hoor... ik vond dat gevoel erggg dichtbij een bevalling komen, als staat hier het hoofdje niet in dit geval, maar de keutel staat
Heb mijn hele leven al verstoppingen gewoon klysma doen of anders bij de dokter zo drankje halen waarvan je makkelijker af kan gaan Sterkte
oeh voor nu denk ik genoeg tips. Ik heb dit een hele tijd gehad toen ik morfine achtige pijnstillers gebruikte. Maar met elke dag 2 scheppen zemelen door mn toetje viel het gelukkig mee. Ik moest het niet een paar dagen vergeten want dan was het idd een zware pijnlijke bevalling waarbij ik het er ook wel eens handmatig uit heb moeten halen. Misschien een goedkope oplossing voor het probleem. Ik heb er veel baat bij gehad dus proberen kan altijd. Sterkte ermee.
Pff dan wil ik niet weten hoe een bevalling voelt Ik kan niet lopen niet zitten alleen maar liggen. Me vriend is naar de apotheek dus hoop dat die snel terug is. Ben er misselijk van. Bah wat kan je hier ziek van zijn.
Sterkte meid... het komt echt goed! Heb het 1x tijdens de zwangerschap gehad, na een hele poos vriendlief ook naar de apo...kwam terug met lactulose. Dat hielp...deed een seconde zeer maar was toen voorbij want kon het niet tegenhouden, gelukkig. Hoop dat je vriend snel terug is en je er snel vanaf bent!
Oeh sterkte zeg! vervelend! Idd ff met een thermometer en flink sudo? Fijn dat je vriend al naar de Apotheek is hoop dat het helpt!!
De bevalling is voorbij Pff... Klysma had me vriend gehaald en binnen 4 minuten moest ik rennen. Eerst deed het even pijn maar ging zo snel en wat voel ik me lekker nu... Jeetje stond te trillen op me benen en alles onder gespuugd maar het is gelukt... Dank je meiden....
Ik heb dit ook 1x zo erg gehad meid! Pfff Haal meteen morgen lactulose. Dit kan je dagelijks of af en toe innemen En dan gaat t stukken beter! Gelukkig heeft de klisma voor nu geholpen
Herkenbaar. Heb er meerdere dagen mee gelopen. Naar de wc gaan was een hel. Deed er zo lang over en deed zoveel pijn. Ik durfde op een gegeven moment gewoon niet meer. Werd steeds erger, maar ik moest natuurlijk wel. Ben op een gegeven moment naar de ha post geweest, ik kon niet meer van de pijn. Ze konden niks zien en stuurden me zo weg:x Bij de ha de volgende dag geweest en ze dacht aan een inwendige aambei. naar zh geweest bleek ik inwendige scheuren te hebben. Dat heelt heel langzaam (lees kan half jaar duren) Ik kreeg recept voor zakjes poeder. En dat hielp echt goed. Had ik dat amar gelijk gehoord en gekregen.
Toen ik klein was had ik het ook en heeft mijn vader het er met zijn vingers ( sorry vies praatje) een beetje uitgehaald en toen lukte het wel. Kan je het zelf niet een beetje helpen? Het medicijn zal vast helpen maar je bent al zover dat lukt niet meteen natuurlijk.