Fijn dat het opgelost is, daar kun je inderdaad goed beroerd van zijn. En eh, daar hoef je je sowieso niet voor te schamen hoor, je bent vast niet de enige met dit probleem
Gelukkig gaat het nu weer! Hier ook mt mijn dochter altijd gedoe, echt zielig. Die microlax klismaatjes werken heel goed gelukkig.
Dankjewel meiden , Pff nou zeg wat kan je er beroerd van zijn en wat voel ik me lekker nu het eruit is. Jeetje... Na de klysma moest ik gelijk bijna en deed even heel veel pijn maar ging zo snel voor ik het door had was het over. Ik heb altijd beetje moeilijke stoelgang maar dit slaat alles. Ik zit wel te denken , sinds deze maand begonnen met clomid. Misschien een bijwerking? Aangezien ik altijd een beetje last heb maar nu was het echt verstopt, Zo even de bijsluiter lezen.... Fijne avond meiden...
Ik heb het regelmatig gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Dat was mijn kwaaltje zeg maar. Man man ik moest het soms met mijn vingers eruit peuteren. Echt heel smerig maar anders ging het niet. Ik had handschoentjes van mijn werk mee genomen en dan idd met vaseline aan de gang en dan als het eerste eruit is komt de rest ook wel maar voordat eruit is..poeh hee! Sterkte en anders zorgen dat je klisma in huis hebt altijd.
Wat is een klysma? Ik heb nu 2x clomid gebruikt, maar dit gelukkig niet gehad. Nu ga ik altijd wel makkelijk. Ik was vooral chago ervan en vorige maand heel vergeetachtig.
Fijn dat het gelukt is. ik kan ook vaak moeilijk... zelfs 1 x 3 weken niet... Gebroken lijnzaad is een goedkope en natuurlijke oplossing. Ken nog niemand waar het niet bij werkt. Ik neem nu 2 pudding lepels per dag in met water, vla, of iets strooien over pannekoek of boterham. Waarom dit werkt? Omdat we tegenwoordig te weinig vezels binnen krijgen. Het maakt de ontlasting wat zachter. Wel voldoende drinken (1,5 - 2L), anders werken vezels niet goed.
Als kind ontzettende last van gehad. Met de achterkant van een theelepeltje wat stukjes eruit pulken. Het is vaak het eerste stukje wat zo hard en dik wordt. Succes, erg vervelend! En in vervolg mss iets meer olijfolie gebruiken door je eten.
Ik herken het sinds geboorte van de jongste... Ik had daarvoor al iets obstipatie, maar niet zoals jij beschrijft. En ook ik kreeg het er nu niet meer uit. Met geen mogelijkheid. Ik gebruik nu sinds paar dagen 2 maal daags 1 zakje Forlax. Dat los ik op in een groot glas laxo. En afgelopen keer ging het goed heb toen een makkelijke 'bevalling' gehad met zachte ontlasting. Super.
Voor de toekomst even een goed middeltje halen dat je poep al zachter maakt in de darm (iets vezelrijks) en heb zelf altijd microlax'jes in huis voor het geval dat! Erg raar dat je huisarts niks voor wilt schrijven.. movicolon kan goed werken.. Toen ik trouwens een B12 tekort had kon ik ook nooit naar de wc, altijd verstopt en pijn.. nu dat weer op pijl is heb ik daar ook geen last meer van, zelfs niet in de zwangerschap.
Dankje dames.... Man man ben blij dat het eruit is haha. Heb een afspraak woensdag bij de huisarts dit was echt de druppel kan toch niet... Dus hopelijk wil hij me nu wel eens sireus nemen. Al denk ik dat wel , ben van huisarts verwisseld sinds een paar maanden ivm met verhuizing en deze is veel bezorgder en stuurt je sneller door etc. Me "oude" huisarts die ik al vanaf me geboorte heb zei altijd dat het normaal was.
misschien heeft iemand het al geschreven ,maar 2 kiwi's op de nuchtere maag doen wonderen voor je stoelgang en een schep gebroken lijnzaad in nemen met heet water werkt ook erg goed
Ik ben toch heel blij met alle verhalen die ik hier lees... (sorry snap dat het heel vervelend is voor jullie allemaal...) Ik heb dit dus ook een aantal keer gehad, man wat voel je je dan ellendig en alleen! Ik deed altijd handschoentje aan en dan met olijfolie proberen alles in te vetten... Ik heb er wel wat littekenweefsel aan overgehouden. Nu ik zwanger ben gaat het ineens ook weer minder, ik ben echt zo bang dat het nog een keer gebeurt, maar wil zolang als het gaat absoluut niet aan de medicijnen.
Ik nam tijdens me zwangerschap toen ik er last van had eerste paar maanden altijd 2 kiwis s morgens. Werkte bij mij erg goed, het is natuurlijk en nog gezond ook.
Ik neem nu yakult, 2 kiwi's een pruim en een glas warm water bij het ontbijt en verder op de dag 2x een plak ontbijtkoek. Gaat redelijk.