Yocena woog 2 weken geleden 8050gram en was 65 cm. Volgens de CB was ze prima op schema maar ik vind haar erg dik eruit zien. Ik kreeg een schema mee dat ze nu ook boterhammtje als ontbijt kan krijgen, fruithapje en warm. En tussendoor wat thee of sap en een koekje of korstje. Ik doe dat nu maar ik vind haar steeds dikker worden. Ze kreeg voorheen een fles van 210 +3 scheppen 3maal daags. En dan een fruit hapje of warm. Zat nog echt geen regelmaat in. Maar nu geef ik haar Rond 8 uur 180+6 rond 12 een broodje en 150+5 scheppen Rond 2 een fruithapje Rond 6 een warm hapje rond half 8 de laatste fles van 210+7 scheppen Ik heb het idee dat ik haar volprop. Ook af en toe een koekie(liga) tussendoor Is dit wel goed? Of heb ik die lijst te letterlijk genomen? (de consultatie vertelde niet erbij dat ik moest minderen met de fles. Maar ik vind 3maal daags 210 wel erg veel met een broodje en hapjes) Gr
op zich mankeert er aan het schema niets hoor, enkel als ik kijk naar gewicht en lengte, denk ik dat je haar dik vindt doordat ze niet zo "lang" is.... als ik bijv. naar Zoë kijk, die woog de laatste keer 6120 en was 60 cm ze zit nu al bijna op de 62 cm dus ik denk dat haar groei qua lengte op het moment iets stil staat, maar dat is niet iets om je zorgen over te maken, of haar op "dieet" te gaan zetten hoor.... Demi was altijd best wel een "propje" omdat haar gewicht in vergelijking met haar lengte meer was, maar zo ineens kreeg ze een "groeispurt" en was alles weer "zoals het hoort" dus wat je schema betreft niks mis mee volgens mij hoor...en zoals je schreef het cb zegt mooi op schema...neem aan dat je zelf ook zo'n groeicurve bijhoud wat in het boekje zit, aan de hand daarvan kun je zelf ook kijken of het "goed" is zoals ze is.. als ik even gauw in de groeicurve kijk zit ze qua lengte precies op de onderste lijn van de curve en met haar gewicht in het midden van de gewichtscurve... dus zoals gezegd haar lengte is in verhouding tot haar gewicht iets anders... Zoë zit wbt die curves precies in het midden zeg maar... gewoon zo door blijven gaan zoals je nu doet meid...ze krijgt pakweg 600 ml melk per dag, en daarbij is het heel normaal voor een kindje van de kleine van je dat ze er fruit en een warme hap bij hebben, en tussendoor een broodje... gr.smoekie
Geef je opvolgmelk? (dus nummer 2) Want volgens mij staat op het pak dat ze dan flesjes van 200 cc (3x) "moeten" krijgen. Dat zijn dan flesjes van 180+6. Ik vind het op zich niet overweldigend veel ofzo... hoeveel fruit en warm eten krijgt ze? Louise is nu bijna 10 maanden en krijgt het volgende (tijden zijn ongeveer): 8 uur fles 210+7 10 uur fruit (ongeveer 200 gram) 12 uur bordje bambix omdat ze geen brood lust (gemaakt met 180+6) 4 uur fles 180+6 6 uur warme hap (ongeveer 200 gram) Tussendoor krijgt ze water/thee en soms een liga of rijstewafeltje. Louise is erg slank dus vandaar dat ze de 1e fles 210+ 7 krijgt.
Ik vind het ook niet overdreven veel, maar dat de flessen geleidelijk aan kleiner worden nu klopt. Vreemd dat ze dat niet gezegd hebben op het CB. Met 6 maanden moet je uitgaan van 500cc zuivel (dat is inclusief yoghurt enzo) en met 1 jaar kom je uit op ongeveer 300cc. Dus je kunt zelf een beetje uitdokteren wat het beste bij jullie past.
C krijgt hier: fles 180/6 met bambix fruithap boterham met flesje 120/4 sap+koekje of yoghurt warme hap fles 180/6 met rijstebloem. Jou kindje krijgt dus echt niet teveel. Het meeste vet raken ze wel kwijt als ze straks gaan bewegen.
Ik vind het ook wel meevallen hoor. Maar rond deze leeftijd gaan ze steeds meer bewegen en dan opeens groeien ze in hun gewicht een stuk minder hard. Robin was laatst 8080 gram en 69 cm. Ik vind haar goed in verhouding.
Hee miss x: ik maakte me er ook wel een beetje druk om, jesper bleef maar zo hard in gewicht aankomen, maar sind hij meer is gaan bewegen, hij kruipt nu de hele dag, is hij echt veel minder aangekomen. Eerst gem. 1 kilo in de maand en nu maar 360 gram. Dat komt vanzelf wel. Dit is ons schema: 7 uur 180 10 uur fruit 12 uur brood + 180 15 uur evt tussendoortje 17 uur groente 19 uur 180 Als hij goed brood eet willen we die fles kleiner maken en evt vervangen door wat anders. Dat gaven ze hier ook aan op het CB. Ze vonden dit schema goed hoor.
Marit was vorig week 8 kilo en 63 cm....die krijgt ons schema is 8 uur fles 180+6 en 2 schep nutrix 9.30 slapen 11.00 wakker en fruit 13.00 fles 180+6 slapen om 14.00 wakker om 15.30 dan koekje en wat drinken 16.45 warm eten en toetje soms nog een klein slaapje 19.15 laatste fles 180+6 Wellicht dat de middag fles op de duur weg kan..
Onze wendy is nu tien maanden en die doet het net andersom. Zij groeide veel in de lengte en weinig in de kilos. ZE is nu dus tien maanden en maar 7200 gram twee weken terug. En toch eet ze als een tierelier. Haar schema ziet er zo uit. 7.30 fles 210+7 9.30 een potje fruit 200 gram. 12.00 stukje brood met smeerkaas of leverpastei en een fles 150+5 na haar slaapje ong 15.00 een stukje ontbijtkoek met beetje boter en drinken. 17.00 Potje groente 200 gram. en danoontje 50 gram. en om 19.30 laatste fles 210+7 Tussen door krijgt ze gewoon sap aangeboden als ze dorst heeft. Maar zij heeft dit dan ook echt nodig om haar gewicht omhoog te krijgen omdat ze voor haar leeftijd best wel licht is.