Hoi allemaal! Wij weten sinds kort dat we waarschijnlijk een jongetje krijgen. De discussie over jongensnamen loopt eigenlijk al sinds mijn eerste zwangerschap, niets lijkt goed genoeg... Ondertussen heb ik al een hele lijst, zal hem hier posten om een idee te geven van onze smaak. Ik hou van relatief kort (1 of 2 lettergrepen), geen te hard klinkende namen, en geen Engels klinkende namen. Verder liefst geen top 10 naam, hou wel van iets speciale, maar het moet ook niet te gek klinken. Oh, had ik al gezegd dat ik moeilijk ben? Als jullie nog suggesties hebben hoor ik ze heel graag! Aron Isaak Jorian Julius Edward Ewout Floris Karel Laurens Leon Lorenz Mauris Mias Morris Otis Rens Ries Roan Ronan Samuel Seth Sieme Stas Wolf
Van jouw lijstje vind ik de meeste namen eigenlijk wel leuk! Wat suggesties: Maurice David Vincent Jurre Florian Ivar Stef Matthijs Thomas Nick Niek Sander Wes Joris Simon Manuel Emiel / Emil / Emile Jurriaan Victor Niels/Nils Jelle Arthur Jeroen Jacob / Jakob Maarten Willem Jasper Marijn
Haha, dat zijn toch al leuke namen? Dat je erg precies bent, siert je uiteraard. Ik heb een tip voor je. Wacht even tot jou topic lekker veel namen heeft, speur zelf nog eens even op wat websites en maakt dan een top 4. De namen van deze top vier ga je een hele week lang gebruiken als je tegen je baby praat. (Ja, doe dat maar gewoon, is best leuk.) Hoeft niet hardop natuurlijk, maar kan wel als je even op de wc zit (fluisterend) of als er geen luistervinken bij zijn. Je zult zien dat je dan al snel een gevoel er bij krijgt. Dit gevoel wordt sterker of je denkt, neeeh dit is ;m niet. Oo en wat je niet moet doen... een naam vaak achterelkaar (hardop) zeggen. Daar klinken ineens alle namen vaag, raar, vreemd of toch niet helemaal tof bij. Een paar naam-suggesties voor je; Emiel Tristan Nander Tobias Matthias Hugo Joris Jeen Rafael Boudewijn Imme Afterthought: Ik vind alleen de naam Jorian verschrikkelijk uit jou lijstje, dit omdat het mij aan Jorian van de Sloot doet denken (hetgeen ik geen enkele baby mee wil associeren).
ik heb zelf de allleeerleukste jongensnamen en had voor deze uk die die in november verwacht wordt maar 1 naam en niet meer verder gekeken dat was m gewoon ook al staat hij boven in de top 10 van meeste voorkomende namen ... ik ben helemaal dol op de naam maar ik zag in je lijstje RIES staan , misschien vind je Rhys ( zelfde uitspraak) wel leuk >
De dik gedrukte vind ik de leukste. Zijn mooie namen! Denk niet dat je er nog meer bij moet zoeken, eerst een paar wegstrepen.
Van jouw lijstje vind ik Aron, Leon, Roan, Ronan en Seth leuk. Vooral de laatste twee. Ik denk ook niet dat je er echt nog namen bij moet zoeken. Met zo'n lijst wordt het dan al snel moeilijker ipv gemakkelijker. Ik vind het idee van Lavalamp goed; gewoon wat namen "uitproberen", dan krijg je vanzelf het gevoel dat het klopt of juist totaal niet. Jorian vind ik trouwens prima kunnen. Het lijkt wel op Joran, maar is toch naar mijn mening wel een totaal andere naam. Jammer van Joran eigenlijk, want dat vind ik best een leuke naam. Alleen de associatie is zo naar.
Variaties op namen uit je lijst: Rins Dies Midas Milas Roas Amon Stach Jaron Jens Zias Ronin Rodin Boris Seph / Seff / Sef Sid Deon Lias Andere suggesties: Jonas Isar Abel Mels Julan Karsten / Karst / Kars Maxim Wessel Jorrit Ferris Silvan Olaf Noël Lennard Arnoud Zeger Silas Faas Moos Jins Nard Nijs Elias Sebas Clemens Mathies Silvijn Joas Rubin Jannes Bastiaan Sion Sars Sven Sten
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik ga proberen er even niet meer aan te denken en dan over een tijdje de lijst er nog eens bij te pakken. En dan inderdaad eens wat namen uitproberen Bedankt ook voor de tips! Ik ben trouwens Belgisch, Joran van der Sloot is hier niet bepaald iemand waar je aan denkt bij de naam Joran
Ik vind Joran ook een hele leuke naam en ik heb nou niet zoiets dat je die niet meer kunt gebruiken, omdat er een achterlijke idioot op deze wereld rondloopt die toevallig ook zo heet. Als je die naam leuk vindt, lekker gebruiken!
Ik houd zelf niet zo van Joran. Jorian vind ik wel leuk maar is niet echt onze favo naam dus denk niet dat dat m wordt.
Hahaha, ja dat bedacht ik me later die avond in bed ook. Dom, maar het doet me er dus wel aan denken... (En die R in z'n achternaam is een foute spellingscontrole "correctie").
Er staan mooie namen tussen! Bijvoorbeeld: Laurens, samuel, Isaac, Seth, Leon, Flori, Julius. Nog wat ideeen: Nathan Jacob Simon David Benjamin Sebastiaan Philip Noud Manuel Jorn Casper Gijs Owen Onno
Uit jouw lijstje vind ik Ewout / Ewoud, Jorian, Floris, Stas en Roan het leukst Ideetjes, allemaal nog niet genoemd: Albin, Alwin Alex Almer, Almar Andreas Arend Arjen Arne * Bastian Ben Bendt, Bengt Bernt / Bernd Birger Bjarne Björn Bo / Beau Broes * Cas Christer Christoph * Danne Dieter Douwe * Ebbe Eduard Einar Elmer, Elmar Elon, Eon Elwin Erik / Eric Erwin Esben, Espen Ewald Eward / Ewart * Fabian Felix Fender Ferdinand Ferre, Ferren, Ferran Fiete Filip Finn, Flynn Frederik * Gerwin Giel Gies, Goos Gregor Gunnar Gustav * Halle, Hasse Hans Helmer Henning, Hemming Henrik Hessel Hidde Holger Huub * Iben Igor Ilan, Idan Ingmar Ivo * Jannik / Jannick Jarne Jelger Jelmer, Jelmar Jelt, Jelte Jerrik Jesper Joachim, Joakim Jochem, Jochen, Jochim Johan Jon, Joon Jonah Jonathan Joos Jorben Jorik / Jorick Joren Jort Jos, Josse Jurgen, Jurjen Jurrian Justus * Kai / Kaj Kalle Karl / Carl Kasper Kees Kjell * Lander, Leander Lanzo Lars Lasse Laszlo / Lazlo Laurits / Lauritz Len / Lenn Linus Lode, Lodewijk Loet, Loek Lorens Lucas Lutz Luuk
Mads / Mats Magnus Malthe / Malte Marnik / Marnick Marnix Mart, Marten Mas Matthis Maurik / Maurick Maurits Max Mees, Maas Melle Menno Merijn, Merlijn Michiel, Machiel Miel Milas Morits / Moritz * Nanne Nels, Nils Nicolas / Nikolas Niel Noah, Noam, Noak * Olivier Olle, Ole Onne Orvar Oscar / Oskar Othmar / Otmar Otto Ove * Pelle Per, Perre Pieter Pim * Quint, Quinten Quirijn * Raf Ralf / Ralph Rein, Reinout / Reinoud, Reinier Remi Rien Rik / Rick Roald Roar Robbe, Ronne Roderick Roel, Roelof, Roeland Rolf Ronne Rowin Ruben, Rubin Rune Rutger * Sam Seb / Sepp Sebastian Siem Silvian Silvester Simen Stan Stellan Stian Stijn Svante Sverre * Thilo / Tilo Thore / Tore Thorsten / Torsten Tias Tibbe Ties Tijmen Tim Timo Timon Tobe Tobin, Toben Torben / Thorben Tuur, Thure / Ture Twan * Waldemar Walt, Walter Wander Warre William, Willian Wim Wout, Wouter
Joh, dames kopieer gewoon een hele namensite. Dan heeft ze zeker keuze genoeg Tjonge wat een lijsten! Ik denk dat je nu toch wel keuze hebt. Ik denk dat je nu moet gaan strepen tot je een aantal namen over hebt en daar gewoon over nadenken. Ik maak zelf meestal een lijstje met mogelijke namen en manlief gaat er met de rode pen doorheen. Hij streept de namen die hij niet mooi vind weg. Dan blijven er een paar namen over en daar kiezen we uit.
Mats, Fedde (Friese naam, dus weet niet hoe dat in België valt), Sep, Kian, Roan, Milan... Dat vind ik leuke korte namen die toch net even anders zijn.