meiden die in de verzorging werken

Discussie in 'De lounge' gestart door fantasie, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Haloow meiden,

Misschien is het wel leuk om hier over met elkaar te kletsen!
    om ff je hart te luchten over de zware werkdruk, en de leuke dingen natuurlijk. :D

Groetjes!!

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hey,

Hier ook iemand die in de zorg werkt. In een verpleeghuis op een somatische afdeling.

(ik denk dat dit topic verplaatst wordt naar algemene clubs)

3. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    ik zal maar beginnen!

Ik heb vorig jaar mijn IG gehaald, nu bezig met me EVV.

werk in een verzorgingshuis, op de somatiekafdeling, en sta alleen op een gang waar ong. 30 mensen wonen.
    waarvan er 5 geholpen worden met tillift.

pff soms denk ik weleens, waarom doe ik dit werk?

Maar ik hou der gewoon van:)

4. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Oh, ben nog niet heel erg bekend hier :)

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    We gaan gewoon door met kletsen en we zien wel wanneer hij verplaatst wordt.

Ik heb al weer 3 jaar mijn VIG diploma, en ik was ook EVV-er. Niet officieel met cursus want daar zijn ze sinds kort mee gestart.

Ik werk nu nog maar 18 uur. Iedere week nachtdienst en één weekend per maand. Echt heeeeerlijk. Straks weer werken.

Op mijn afdeling zijn 18 bewoners. Het is een vrij zware afdeling. Maar 's nachts gelukkig veel minder.

6. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    werk je alleen maar nachtdiensten?

Ik kom net uit de nacht.
    Trouwens ik werk 32 uur alle diensten.

ja klopt die evv is weer verandert in 2009, je krijgt nu ook juridische aspecten, en al die wetten.
    Maar als je hem heb ga je naar schaal 40, en zoveel verandert er niet voor mij.
    ik was al Persoonlijk Begeleider.. hihi

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier ook werkzaam in de zorg...zo'n beetje alle werkvelden al eens gedaan en ben het meest te spreken over het werken in een verpleeghuis.
    Ik werk momenteel in de thuiszorg (wijkverpleging) en moet zeggen dat dit ook erg leuk werk is. De zorgzwaarte is niet zo groot en je hebt te maken met vele verschillende werkzaamheden.

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht

Ik werk idd alleen maar nachtdiensten, maar in het weekend dag of avonddiensten. Dat is het beste te combineren met mijn dochter.

Ik zit al in schaal 40. :)

9. Ik werk nu vijf jaar als VIG met dementerende ouderen. Het is kleinschalig en wonen zeven bewoners. Heb het super naar mijn zin!

10. Amika

Amika Actief lid

12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Ik werk ook in de zorg. Ik werk op een somatische afdeling en ook op de demente afdeling (pg). Bij ons is er wel personeel te kort en dat merk je bij ons heel erg

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    PG is echt niks voor mij hoor. Heb daar het geduld niet voor.

Recpect voor jullie!

12. Amika

Amika Actief lid

12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Ik kon er in het begin ook niet mee omgaan, maar je leert het op den duur. Je kan af en toe echt in een deuk liggen om die mensen, en ook gewoon met ze lachen maar soms is het ook moeilijk hoor zeker als ze agressie tonen

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Op mijn afdeling zat een man die dementerend was. één vind ik echt genoeg hoor. daar kan ik nog wel tegen.

Maar idd als hij agressief werd dan is de lol er gauw af.

14. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Hier nog een VIG-er, al een poosje hoor, sinds 2003.
    Ben toevallig afgelopen maandag naar de BIG bijscholing geweest en heb over 2 weken de toetsen...

Ga per half Januari ergens anders beginnen!

Vraagje, hoe doen jullie het met oppas enzo? aangezien je onregelmatig werkt....ik geef altijd dagen op die ik kan werken want mijn vader (oppas) werkt ook in de verpleging, en vrijdag is mijn vaste werkdag, dan gaat me dochtertje naar mijn moeder.
    En Sniffy, hoe doe jij het met nachtdienst? breng je dan je kindje s'morgens weg zodat jij kan slapen ofzo?

15. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ik werk ook in dezorg, ik werk met ernstig meervoudig gehandicapte mensen, de mensen zijn geweldig, alle regels en wetten zijn vreselijk en gaat ten koste van mijn bewoners!

16. babs81

babs81 Niet meer actief

Ik werk ook in de zorg.. en vind de zorg ZWAAR achteruit gaan.. tijd en geld is er voor niets meer

ik werk overige op de pg... ben bijna v-ig er.. op 2 proeves.. en die ga ik weer halen in 2010

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Ladylittleangel, ik ga op maandagavond de nacht in. Op dinsdag brengt mijn man Fenna naar mijn schoonmoeder.

Als ik op woensdagochtend uit de nacht kom, ga ik eerst een uurtje op bed liggen. Dan geef ik haar een fles als ze wakker wordt en leg ik haar bij mij op bed. Dan mag ze even spelen en tv kijken. Als ze dan weer moe wordt (na een klein uurtje) leg ik haar weer op bed en ga zelf ook slapen. Tot ze wakker wordt. Dit is goed te doen hoor.

Als ik het weekend moet werken, dan is mijn man thuis.

Ik heb het gelukkig op mijn werk goed kunnen regelen. Ik vind nachtdiensten helemaal niet vervelend om te doen. zeker 2 nachten is echt goed te doen.

Ik heb dus altijd hele diensten en werk er dus maar 2 per week.

18. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    ik heb nog geen kinderen, maar bij ons kan je 1 dag vast zetten die je niet wil werken..

ja ze gaan bijna startte met de ZZP's ben benieuwd of we dan meer personeel krijgen..

19. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Allemaal meiden die in de ouderenzorg werken.
    Ik werk zelf ook in de zorg, alleen dan aan de hele andere kant, ik werk nu alweer 3 jaar als kraamverzorgende.
    3,5 jaar geleden m'n diploma verzorgende met als uitstroom kraamzorg gehaald. Eerst begonnen bij een kleinschalig bedrijf, dat nu is gefuseerd tot 1 van de grootste bureaus van NL.

20. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Dag dames,

Ik ben zelf verpleegkundige in de psychiatrie. Ik heb voordat ik de psychiatrie inging bijna in alle settingen van verpleging gewerkt/ stage gelopen. Het is echt iets wat ik van kleins af aan wilde doen :D

Deel Deze Pagina