Help! Niks te zien op echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Annesophieroos, 16 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    De volgende stap wordt dat ze het nog even twee dagen willen afwachten om zeker te weten dat het HCG level nog stijgt en dat er niks te zien blijft in de bm. Zo lang ik geen klachten heb durven ze dat nog aan. Als dat wel zo is, direct aan de bel trekken :( ik heb geen hoop meer dat het nog goed komt
     
  2. SiMaNo

    SiMaNo Actief lid

    11 feb 2019
    213
    112
    43
    Wat erg voor jullie. Vind eerlijk gezegd dat heg ziekenhuis wel behoorlijk risico neemt. Natuurlijk begrijp ik wel waarom, maar de kans op een bbz is behoorlijk groot. Zeker gezien de ICSI (meer kans) het plekje op de eileider wat toch groter is geworden (toch meegegroeid met hcg?) En het feit dat er niks zichtbaar is in de baarmoeder (bij dreigende miskraam toch wel vaak iets te zien) en de hcg is wel gestegen wat óók wijst op bbz. Lieve vrouw ik wil je niet bang maken of eem rot gevoel geven maar blijf alert en kritisch op het ziekenhuis. Desnoods nog een keer bellen met je zorgen of een second opinion. 2 dagen is toch best lang, als je zo in spanning zit zeker als het een bbz is.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Wat een rot bericht! :( ik hoop dat een operatie je bespaard blijft
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Haar hcg is nog stuk onder de 5000 en dan mag je nog kort afwachten en kijken. Daalt hcg dan doen ze niets, stijgt het iets maar onder de 5000 en geen hartje dan is de kans op mtx injectie.

    Maar ik snap je wel en ik vind 2 dagen afwachten ook best veel omdat je met 3200 hcg echt wel wat in de baarmoeder moet zien... Als je klachten hebt, is t al geknapt is mijn ervaring ook helaas.
     
    SiMaNo vindt dit leuk.
  5. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Ja vind het zelf ook spannend eerlijk gezegd. Ik ga uit van hun professionaliteit als zij denken dat het nog even aangekeken dient te worden. Maar aan de andere kant is het misschien dom of naïef om te denken dat het nog iets uitmaakt.
     
  6. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    En wat betreft MTX of operatie, wat is aan te raden en waarom?
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ligt mede aan je hcg wat is aan te raden. Operatie brengt gewoon altijd risico's met zich mee en je eileider ben je kwijt (ik had t op mijn eierstok en dat hersteld wel mooi gelukkig na dichtbrandden maar ben wel eicellen verloren) maar je bent wel gelijk uit gevarenzone omdat ze alles meenemen en gelijk ook onderzoeken door patholoog. Gezien je traject maakt voor je vruchtbaarheid niet veel uit want jouw eicellen worden opgezogen door een naald ipv door eileider. Ingreep vond ik iig heftig, veel last van narcose gehad en ook mijn littekens zijn erg lelijk geworden en ook lang last van die wondjes gehad.

    Mtx, je mag 3 maanden niet zwanger worden en je hcg wordt zeer regelmatig opgevolgd maar is minder invasief dan operatie maar gaat langzamer en je kan meerdere injecties nodig hebben. Je eileider houdt je gewoon
     
  8. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    dank je. Bij mtx heb je dan dus ook meer kans dat het weer gebeurt, een kans die je - als je eileider weg is - misschien verkleint. Of is dat te kort door de bocht.
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Helaas is de kans op nog een bbz sowieso verhoogd. Zelfs al ben je beide eileiders kwijt. Maar de kans op een goede zwangerschap is wel veel hoger gelukkig!
     
  10. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Nog even een vraagje. Hoe ver was jij toen je er achter kwam?
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    9 weken. Maar was al geknapt met 6,5 week en zijn vooral grove fouten gemaakt door de verloskundige en echoscopiste
     
  12. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat verdrietig! Ik herken je verhaal helaas. Ook geen klachten, niks te zien op een echo, maar wel een stijgend hcg. Bij mij hebben ze toen ook later gewacht, maar uiteindelijk toch geopereerd. Ik heb daarvoor gekozen, omdat ik geen zin had om zoveel maanden te wachten met weer zwanger raken. Het is me heel erg mee gevallen qua operatie, maar mentaal vond ik het wel zwaar. 2 maanden later was het helaas weer raak, nu zat het op mijn eierstok, weer geopereerd. Veel sterkte de komende tijd!
     
    Annesophieroos vindt dit leuk.
  13. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Jeetje wat erg :(
     
  14. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Dank voor je berichtje. En wat verdrietig dat het je twee keer is overkomen. Is het ooit wel goed gekomen?
     
  15. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Oh ja en
    sorry ik zie je banner nu :) bij hoeveel weken had jij de operatie?
     
  16. MJ1987

    MJ1987 Niet meer actief

    Nee, wat ik bij mijn goede zwangerschappen niet heb gehad en toen wel is telkens wat bruinig bloedverlies. Verder echt geen pijn ofzo. gelukkig zijn ze er gauw bij, om tijdig in te kunnen grijpen indien nodig. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust hoor...
    sterkte voor nu.
     
  17. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Tja helaas herken ik dit. Dit is mijn eerste zwangerschap dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik zie bij het afvegen licht bruinige kleur. Ik heb nog steeds geen pijnklachten gelukkig. Morgenochtend ga ik (nuchter) terug en word ik waarschijnlijk direct geholpen. Ik ben er kapot van, want dit was onze laatste (verzekerde) ICSI-poging. Het was wel pas de eerste terugplaatsing, want in al die jaren zat er nooit een geschikt embryo bij (translocatie bij man). Wie weet hoe lang het nu gaat duren voor we weer opnieuw een kans krijgen. Wat een pech :(
     
  18. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ja, het is helemaal goed gekomen, en uiteindelijk is het het toch waard geweest, al die ellende! Dus houd hoop!
    De 1e operatie had ik rond 8 a 9 weken, de 2e al eerder, ik denk een week of 7 a 8.
    Het bloedverlies was bij mij een van de 1e tekenen dat het niet goed zat.
     
  19. MJ1987

    MJ1987 Niet meer actief

    Ik ga je een pb doen, kan dat hier ook?
    Heb met je te doen! ik wil je even wat uitleg geven vwb verzekering etc.
     
  20. Annesophieroos

    Annesophieroos Actief lid

    2 sep 2020
    124
    113
    43
    Vrouw
    Volgens mij bij dat envelopje kan je privé berichtjes sturen. Ik wacht het af en anders stuur ik jou wel 1tje om te testen. Dank je!
     

Deel Deze Pagina