Hoi Allemaal, Ik ben nog nieuw in het hele zwanger worden e.d. Omdat ik liever niet in mijn omgeving ga vragen, omdat ik liever (nog) niet vertel dat we aan het proberen zijn, hoop ik dat hier dames zijn die mijn vragen willen beantwoorden - Op de verpakking van ovulatietesten staat dat een lichte streep negatief is.... Ik heb verschillende keren getest, maar veel beter dan een lichte streep werd het niet. Wil dat zeggen dat ik dan niet vruchtbaar ben? of deugen de testen niet? of is een lichte streep toch wel iets??? - Hoe snel kan vermoeidheid ontstaan in de begin van een zwangerschap? Ik ben, volgens mijn app 9 dagen na de eisprong, volgens mijn eigen telling 11 dagen na de eisprong. Sinds 2 dagen echt extreem vermoeid, lusteloos, futloos. Kan uiteraard ook ergens anders aan liggen, maar kan het ook zo vroeg al beginnen, de vermoeidheid? -Ik heb een tijd heel netjes bijgehouden;temperatuur, klachten, maar ook baarmoedermond. Over dat laatste heb ik nog wel wat vragen. Ik omschrijvingen las ik over hoog/laag, en wel of niet de opening voelen... Nu heb ik altijd rond dezelfde tijd, maar in verschillende periodes van mijn cyclus gevoeld, tijdens meerdere cycli, maar ik kan de opening altijd heel duidelijk voelen. Ook voel ik weinig tot geen verschil in hoogte. Zijn er meer dames met deze ervaring en/of is hier een verklaring voor? Dat waren mijn vraagjes voor nu Alvast bedankt!
He meid, Ik ben afgelopen maand bevallen van mijn eerste kindje,een zoontje. Wij zijn om zwanger te raken ruim een jaqe bezig geweest en waren net de medische molen ingestapt toen ik zwanger bleek. Ik zal je vragen proberen te beantwoorden. Een lichte streep op een ovulatietest is inderdaad negatief. Dat jij nog geen donkere streep hebt gezien zegt nog niks over of je vruchtbaar bent hoor, maak je niet druk! Het zegt alleen dat je je eisprong nog niet gevonden hebt. Om hem te kunnen vinden moet je echt meerdere testen rondom je eisprong doen en dan wordt er vanzelf eentje donkerder. Ik kan niet bepalen of je het kunt en wilt betalen maar ik heb zelf de testen van clearblue gebruikt met een smiley. Ze zijn prijzig, maar ik vond ze ideaal. Een gezichtje betekent klussen (seksen ☺️ en een leeg rondje is geen eisprong. Wat ook goed werkt is temperaturen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet echt goed in was. Vond het zo'n gedoe! Maar er zijn genoeg meiden die je hier advies over kunnen geven hier. De eerste tekenen van mijn zwangerschap kwamen later dan jij beschrijft. Het waren veranderingen in mijn borsten/tepels, en dat was ook de avond voor mijn eerste positieve test. Moeheid ken ik zeker uit het eerste trimester, maar niet zo vroeg. Zegt natuurlijk niet dat het niet alsnog goed gegaan kan zijn. Het voelen van de baarmoedermond vond ik altijd wel wat vaag eerlijk gezegd. Er zijn dames die zeggen verschil te voelen zodra ze zwanger zijn, maar ik heb zelf nooit iets gevoeld. Denk dat dat ook absoluut niet betrouwbaar is. Het enige wat je kunt doen is, hoe moeilijk ook.... Wachten! Ik zie dat je nog maar bezig bent vanaf april. Probeer het los te laten. Natuurlijk kun je bv ovulatietesten doen, maar hou het dan daarbij. Noteer de vruchtbare dagen (die heb je later eventueel, nodig bij een gyneacoloog) en heb het gezellig. Het is cliché, ik weet het! En het is ook veel makkelijker gezegd dan gedaan, maar zorg dat het geen ding wordt thuis, want het wordt er echt echt echt niet gezelliger van! Hoop voor jou dat je wat met mijn antwoorden kunt en natuurlijk snel op een positieve test 😊 Succes!! Liefs krimpie
Bedankt voor je antwoorden Juist omdat we het 'gezellig' willen houden, wilde ik eigenlijk helemaal niet aan de slag met ovulatietesten, maar we hadden 2 doosjes gekregen van iemand, dus toen dacht ik, laat ik die dan maar proberen. Maar als ik het goed begrijp, is er dus echt maar één dag dat hij een echte streep geeft, of terwijl, je bent eventueel meerdere dagen vruchtbaar, maar enkel bij je eisprong geeft hij een donkere streep? In dat geval maak ik me inderdaad niet druk. Overigens moet ik zeggen, dat we er 'half' fanatiek mee bezig zijn. De eerste maand dat we echt gingen proberen, was het nogal klinisch allemaal, maar nu hebben we het meer losgelaten. We proberen te klussen rondom de ei-sprong. (ik vermoed dat ik hem kan voelen, maar zal dit nog een keer proberen tebevestigen met een ovulatietest (eventueel van clearblue)). Maar we hebben ons er ook op ingesteld dat het nog erg lang kan duren... Het is dubbel. We zijn (nog) niet zenuwachtig continue. Of wat ik van anderen lees er elke dag mee bezig. Ik ben alleen wel een lichtelijke controle-freak en hoop dus o.a. door antwoorden op deze vragen een soort van 'inzicht' in mijn eigen lijf te krijgen haha Het voelen van de baarmoedermond ga ik denk ik loslaten, zeker als ik ook hoor wat jij zegt. Temperaturen kan ik nog wel eens proberen. Ik heb het de eerste maand geprobeerd, maar merkte dat ik het lastig vond als ik bijvoorbeeld wilde uitslapen in het weekend. ('s avonds werkt echt helemaal niet voor mij, dan vergeet ik het ) Nogmaals dank voor je antwoorden!
Hey Nixter, Ik heb zelf geen ervaring met ovulatietesten, maar heb er wel al heel wat over gelezen. Als je weet wanneer je eisprong ongeveer is, begin je enkele dagen op voorhand met testen (niet met je eerste urine). Je zal merken dat het streepje plots donkerder is dan de teststreep. Ongeveer 2 dagen na de positieve test springt het eitje. Om zeker te zijn dat je eisprong heeft plaatsgevonden, kan je hierbij temperaturen. Als je je basale temperatuur kent (temperatuur voor eisprong) en je temperatuur na je eisprong, hoef je eigenlijk maar te temperaturen van zodra je een positieve test hebt. Veel succes! en geniet ervan
Bedankt Ellen, daar kan ik wat mee Mij basale temperatuur weet ik, dus dat komt goed Ik zal nog een keer met ovulatietesten aan de slag gaan, maar juist omdat we er nog niet teveel mee bezig willen zijn, vind ik dat ook weer een risico, dus misschien sla ik volgende maand wel even over en dan zien we de maand daarna wel.