Help, nog 2 namen over!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Beeps, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Haai meiden,

onze zoon heet Rafael, nu komt er nog een zoon die we ook een spaanse naam willen geven ivm de spaanse achternaam.

We willen in de zelfde lijn als Rafael, sjiek, geen uitspraakprobleem en toch spaans en dus origineel.

Nu twijfelen we tussen:

- Florian
    (vind ik te nederlands en een beetje 'soft' terwijl het in Baskenland een veelvoorkomende naam is)

en

-Alvaro
    (ik vind namen die eindigen op een 'o' niet sjiek, eerder ordinair. Op zich valt dat bij deze naam wel mee, maar vandaar de twijfel)

Wat vinden jullie?

Rafael & Florian
    Rafael & Alvaro

Alvast onwijs bedankt voor jullie reacties!

2. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Alvaro.
    Vind de o op het eind in de meeste gevallen niet sjiek, maar bij een Spaanse naam als dit stoort het me niet.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Florian.

Heb dezelfde associatie met een O op het einde en dat vind ik bij deze naam niet anders. Vind Alvaro zeker niet sjiek.

5. Mama7

Mama7 Lid

19 nov 2012
    70
    0
    0
    Berkel en Rodenrijs
    Florian, hou ook niet van 0 op het einde van een naam

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Vind Florian mooi!

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Florian

8. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Nou, lijkt me heel duidelijk!

dank jullie wel

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind Florian helemaal niet Spaans eigenlijk :) Alvaro wel, maar dat vind ik weer geen leuke naam ...............

10. Onzeker90

Onzeker90 Lid

5 okt 2013
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad ook voor florian gaan, vindt ik in dit geval hete beste passen en het mooiste klinken met Raffael

11. kids0912

kids0912 Actief lid

10 okt 2013
    393
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vindt florian het leukste

12. Jemm

Jemm Actief lid

5 okt 2013
    277
    0
    0
    Florian

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Florian zeker weten! Heb die naam ook in gedachten gehad, helaas vond mijn vriend het niets...

14. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
  15. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Florian!! :)

16. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Florian vind ik mooier dan Alvaro.Ik zou wel de Spaanse schrijfwijze aanhouden ook voor de uitspraak: Florián

R.afael en Tomás
    R.afael en Julen
    R.afael en Xavi(er)

17. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt meiden, dan zijn we er uit.. fijn om hier tips te krijgen, je zit zolang naar een naam te staren dat je er nog amper fatsoenlijk over kunt nadenken..

bedankt!

18. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Vind Alvaro een super mooie spaanse jongensnaam.

Alleen ben ik bang dat de naam in nederland niet zo mooi zal worden uitgesproken met een aangedikte -o op het eind.
    Ook de -v zal gewoon als -v worden uitgesproken.

Misschien dat Florian dan makkelijker is.

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind beide namen wel leuk!

Ik ken alleen Florian niet als Spaanse naam? De naam komt van de Romeinse naam Florianus, een afgeleide van Florus, wat een Romeinse bijnaam is, afgeleid van het Latijnse woord flos, wat 'bloem' betekent. De naam wordt voornamelijk in het Duits, Pools en Frans gebruikt voor zover ik weet.
    Spaans zijn wel: Florencio en Florentino.

Álvaro is inderdaad jammer van die 'o', maar ik vind 'm niet plat, maar juist wel leuk. Ook leuk: weer 6 letters net als Rafael.

(Andere Spaanse namen nog: Aarón - Alesander - Amando - Armando - Artur - Benjamín - Dani - Daniel - David - Eduard - Elías - Eloy - Emilio - Fabio - Felip / Felipe - Félix - Fernando - Ferran - Gabriel - Gaspar - Iago - Iván - Jonatan - Jordi - Julian / Julián - Julio - Leandro - León - Lino - Lisandro - Lorenzo - Lucas - Matia - Matías - Nando - Noé - Óscar - Quirino - Sabas - Salomón - Salvador - Sebastián - Tomás - Tristán - Valentín - Víctor - Xavier)

20. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @Michelle, dank je voor het meedenken, dit is dus precies wat ik jammer vind aan de naam, dat mensen hem niet zo spaans vinden.

Ik heb hem gevonden op een Baskische namenlijst (mijn vriend is Bask) en daar is het een veelvoorkomende naam, maar inderdaad in vele andere landen ook. Vandaar ook mijn twijfel, het is niet zo spaans.

Valentin vond ik ook nog mooi, maar uitspraak eindigt op 'tien' en vinden we dan wat vrouwelijk (Christien, Leontien, Laurentien..)

Felix ook prachtig, maar dan wil ik uitspraak gewoon Felix, en mijn vriend wil het dan zoals het hoort, Felies.. wat ik dan weer vrouwelijk vind.

Moeilijk hoor, maar onwijs bedankt, ik denk dat we gewoon voor Florián gaan, wellicht niet zo spaans, maar wel heel Baskisch!

Deel Deze Pagina