Haai meiden, onze zoon heet Rafael, nu komt er nog een zoon die we ook een spaanse naam willen geven ivm de spaanse achternaam. We willen in de zelfde lijn als Rafael, sjiek, geen uitspraakprobleem en toch spaans en dus origineel. Nu twijfelen we tussen: - Florian (vind ik te nederlands en een beetje 'soft' terwijl het in Baskenland een veelvoorkomende naam is) en -Alvaro (ik vind namen die eindigen op een 'o' niet sjiek, eerder ordinair. Op zich valt dat bij deze naam wel mee, maar vandaar de twijfel) Wat vinden jullie? Rafael & Florian Rafael & Alvaro Alvast onwijs bedankt voor jullie reacties!
Alvaro. Vind de o op het eind in de meeste gevallen niet sjiek, maar bij een Spaanse naam als dit stoort het me niet.
Florian. Heb dezelfde associatie met een O op het einde en dat vind ik bij deze naam niet anders. Vind Alvaro zeker niet sjiek.
Ik vind Florian helemaal niet Spaans eigenlijk Alvaro wel, maar dat vind ik weer geen leuke naam ...............
Ik zou inderdaad ook voor florian gaan, vindt ik in dit geval hete beste passen en het mooiste klinken met Raffael
Florian vind ik mooier dan Alvaro.Ik zou wel de Spaanse schrijfwijze aanhouden ook voor de uitspraak: Florián R.afael en Tomás R.afael en Julen R.afael en Xavi(er)
Bedankt meiden, dan zijn we er uit.. fijn om hier tips te krijgen, je zit zolang naar een naam te staren dat je er nog amper fatsoenlijk over kunt nadenken.. bedankt!
Vind Alvaro een super mooie spaanse jongensnaam. Alleen ben ik bang dat de naam in nederland niet zo mooi zal worden uitgesproken met een aangedikte -o op het eind. Ook de -v zal gewoon als -v worden uitgesproken. Misschien dat Florian dan makkelijker is.
Ik vind beide namen wel leuk! Ik ken alleen Florian niet als Spaanse naam? De naam komt van de Romeinse naam Florianus, een afgeleide van Florus, wat een Romeinse bijnaam is, afgeleid van het Latijnse woord flos, wat 'bloem' betekent. De naam wordt voornamelijk in het Duits, Pools en Frans gebruikt voor zover ik weet. Spaans zijn wel: Florencio en Florentino. Álvaro is inderdaad jammer van die 'o', maar ik vind 'm niet plat, maar juist wel leuk. Ook leuk: weer 6 letters net als Rafael. (Andere Spaanse namen nog: Aarón - Alesander - Amando - Armando - Artur - Benjamín - Dani - Daniel - David - Eduard - Elías - Eloy - Emilio - Fabio - Felip / Felipe - Félix - Fernando - Ferran - Gabriel - Gaspar - Iago - Iván - Jonatan - Jordi - Julian / Julián - Julio - Leandro - León - Lino - Lisandro - Lorenzo - Lucas - Matia - Matías - Nando - Noé - Óscar - Quirino - Sabas - Salomón - Salvador - Sebastián - Tomás - Tristán - Valentín - Víctor - Xavier)
@Michelle, dank je voor het meedenken, dit is dus precies wat ik jammer vind aan de naam, dat mensen hem niet zo spaans vinden. Ik heb hem gevonden op een Baskische namenlijst (mijn vriend is Bask) en daar is het een veelvoorkomende naam, maar inderdaad in vele andere landen ook. Vandaar ook mijn twijfel, het is niet zo spaans. Valentin vond ik ook nog mooi, maar uitspraak eindigt op 'tien' en vinden we dan wat vrouwelijk (Christien, Leontien, Laurentien..) Felix ook prachtig, maar dan wil ik uitspraak gewoon Felix, en mijn vriend wil het dan zoals het hoort, Felies.. wat ik dan weer vrouwelijk vind. Moeilijk hoor, maar onwijs bedankt, ik denk dat we gewoon voor Florián gaan, wellicht niet zo spaans, maar wel heel Baskisch!