Even onder een andere account i.v.m. herkenbaarheid (in overleg met beheer). Wij zijn op zoek naar DE naam voor ons derde kindje, we verwachten weer een jongetje en hebben dus al 2 jongens. Onze zoontjes heten T., h., i., j., s., en R., i., c., k., (graag namen niet herhalen in reacties) onze achternaam begint met een D. Tot nu toe komen we op Jos (vind ik wat leuker dan m'n man) wat vinden jullie daarvan? En wat zou je als 2e naam kiezen? (de jongens hebben allebei een wat langere 2e naam) Of welke andere naam vinden jullie er leuk bij passen (liever echt duidelijk een paar namen dan een hele waslijst) Alvast heel erg bedankt!
Joost of Job, een oo en een j klink vind ik een mooie aanvulling op de andere jongensnamen. jos moet ik nog even aan wennen, maar misschien komt die naam ook wel weer helemaal terug
Bedankt voor de tips. Ik zie DE naam er nog niet tussen staan. Jullie noemen wel veel namen die wij ook wel leuk vinden/vonden maar het net niet zijn. Veel namen zijn ook namen die ik nu veel lees en hoor en voelen daardoor wat onorigineel. We zoeken trouwens echt een naam met 1 lettergreep. En dan wel een hollandse naam. Namen als Siem en Wout vind ik wel leuk klinken maar het voelt voor mij als een afkorting ipv een echte voornaam. Pff vind het zo moeilijk! Zeker omdat we al 2x een jongensnaam uit hebben moeten zoeken en we bij zoveel namen al iemand kennen die zo heet of dat maar een van ons de naam leuk vind. Dat vind ik weer leuk bij de naam Jos, het is wel een bekende naam waarvan de uitspraak duidelijk is. We kennen wel wat volwassenen die zo heten maar die relatie is ver weg genoeg dat het niet uitmaakt dat ons kindje ook zo zou heten. Zag dat Jos vorig jaar volgens mij maar 10x is gegeven, dus in deze tijd wel origineel Nog meer namen/ideeën zijn welkom!
Bart: vinden we wel leuk, maar een bevriend stel heeft al een Bart en hun oudste heet ook al hetzelfde als ons. En nu ik erover nadenk heet de stiefzoon van mn schoonzus ook zo. Kars, Cas, Mats, Jens vind ik teveel afkortingen. Job, Teun, Juub, Joep en Pim vind ik echt te ouderwetse/boerse namen. Max, zo heet de hond van mn oom en tante Bas, Bram heten collega's van mn man Niek, vonden we op zich wel leuk maar eigenlijk teveel lijken op de naam van ons zoontje R. i. c. k. Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken! Maar het lijkt erop dat mn man om is! Hij vind Jos toch wel een leuke naam en als 2e naam zou hij het erg leuk vinden om zijn eigen voornaam te doen (zijn moeder heet ook zo maar dan de meisjesvariant). Alleen loopt het nog niet zo lekker. Zou misschien mooier zijn als we van Jos een wat langere naam maken en dan Jos als roepnaam geven. Maar ik kom niet verder als Jozef of Joshua, de eerste vind ik niet mooi en de 2e eigenlijk iets te Engels. Iemand daar nog tips voor?
Zoals ik al eerder zei : ik vind Jos leuk. Fijn, dat je man de naam ook leuk vindt. Als langere naam misschien : Josten Jostijn Jostin Josse Josias Joska - Josca Joscha Jossan Josbert Joshan Josian Josimar
Jor of Jort is ook leuk. Als lange variant misschien Joris...en dan roepnaam Jos. Ik vind Jos wel een leuke naam hoor