Mijn baas is eigen baas en ik denk niet dat hij mij verlof uit zal keren. Of dit dan wel via het UWV kan, weet ik niet. Maar dat gaat ook op het 'uitzoek-lijstje'. Dankje voor de tip in ieder geval! Mijn moeder is ook jong moeder geworden, op haar 20ste. Mijn vader is wel 14 jaar ouder dan mijn moeder, maar hij is niet de biologische vader van mijn broer. Hij is er wel altijd voor mijn broer geweest als papa. Ik vond het ook altijd wel leuk om een jonge moeder te hebben, maar het was ook wel grappig dat mensen dachten dat ik met mijn opa op stap was, als ik met mijn vader weg was . Daar heb ik geen trauma aan over gehouden. (Niet dat mijn vader zich als een opa gedroeg hij was heel sportief en echt jong van geest.) Vannacht heb ik al gedroomd dat ik bevallen was, van een meisje. Ik heb wel vaker zulke dromen gehad, maar nooit zo duidelijk ook 'mijn' kindje gezien. Ze had een redelijke bos blond/rood haar en er waren echt kenmerken van mij en mijn vriend in te vinden. Best apart. De naam die we haar gegeven hadden was Fèline Elizabeth. Fèline gaat hem niet worden als naam , maar Elizabeth is wel in de planning als tweede naam, mocht het een meisje zijn. Mijn moeder en oma heten allebei Elizabeth (wel een andere roepnaam), dus dat vind ik wel mooi om door te geven. Het geboortekaartje kwam ook in mijn droom voor en die was wel erg gaaf. Dus ik kan aan het ontwerpen, haha.
Het is het UWV die je zwangerschapsverlof uitkeert, niet je baas. Maar het kan zijn dat je via je werkgever die uitkering krijgt. Dan is het feitelijk zo dat het UWV aan je werkgever uitbetaald en je werkgever betaald dat vervolgens weer aan jou. Gebeurt dat nu niet, dan krijg je elke week een bedrag via het UWV. Het is maar net hoe je werkgever dat heeft geregeld of wilt regelen. Zwangerschapsverlof is een speciale uitkering, de WAZO. Dat moet via je werkgever aangevraagd worden. Op de website van het UWV kun je er iets meer over vinden en anders kan je ze altijd bellen. En protesteren als je baas er niet in mee wilt gaan, omdat je er gewoon recht op hebt.
Ik heb in een soort gelijke situatie gezeten als jij, ook ik was 19 toen ik zwanger werd, Bijna 20, mijn schoonouders waren het er ook helemaal niet mee eens, mijn ouders moesten het even laten bezinken maar stonden wel achter me, toen onze dochter 1 jaar was, besloot mijn man om verder te gaan met ons bruidsmeisje, ook mijn beste vriendin (toen) ik leerde mijn huidige man kennen en we zijn al 8 jaar dolgelukkig, samen kregen we nog 2 jongens en zijn nu zwanger van nr 4, mijn huidige man is op en top vader voor m'n dochter en ze noemt hem ook papa, Ik wil hiermee een beetje aangeven dat ik mijn hart heb gevolgd, en ook zonder evt de biologische vader kan je leven er heel mooi uitzien met je kleine wondertje, Ik zelf heb nooit voor de keuze gestaan voor een abortus, omdat ik meteen wist dat ik m'n kindje wou houden, en niemand die daar wat over kon zeggen op het geboorte kaartje stond ook "wie de vreugede van ons kind niet ziet, begrijpt het hele leven niet" Meis ik hoop dat voor jou ook alles helemaal goed komt en dat je een prachtige toekomst tegemoet gaat, met je kleine wondertje
meid wat goed dat je je kindje houd! Volgens mij was jou enige twijfel door je vriend en schoonouders. Ben echt heel blij dat je voor jezelf en je kindje gekozen hebt. Ik heb niet alles gelezen, maar heel erg gefeliciteerd met je wonder en dat alles maar goed mag gaan en je heerlijk mag gaan genieten.
Dankje Erica82 voor je informatie! Ik snap er nu al wat meer van. Ik zal het tezijnertijd wel een keer met mijn baas over hebben. @Loontje, wauw, dat is een mooie uitspraak! En zo voelt het ook wel. Een kindje is iets moois! Dat moet iedereen toch kunnen begrijpen.. Super dat bij jou alles meer dan goed is gekomen je nu op en top gelukkig bent. @Biancah, ja dat klopt wel enigszins. Maar het was ook wel mijn eigen toekomst die vragen opriep, maar ik weet dat ik minder gelukkig zou worden als ik dit kindje niet hou. Bedankt voor je reactie. Mijn vriend weet nu de beslissing en hij zei er eigenlijk niets negatiefs over. Hij kon al meedenken over de naam en over spullen kopen. Het is voor hem wel wennen, maar het zij zo. Zijn ouders reageerden anders toen hij het aan de telefoon vertelde, zijn moeder vroeg of hij gezegd had dat hij het daar niet mee eens was. Mijn vriend zijn antwoord was toen dat hij dat wel kan blijven zeggen, maar daar schiet hij niets mee op. Super reactie dus in mijn ogen. Mijn vader reageerde eigenlijk ook zo van het is jouw keuze en ik kan je alles kanten belichten, maar het blijft jouw keuze. Hij steunt me daar ook in. Mijn zus smste dat hij gezegd had dat hij het toch ook wel leuk vind (weer) opa te worden, het is wel te vroeg, maar toch ook wel leuk. Dinsdag heb ik om 11:15 een afspraak met de gyneacologe en om 13:15 een echo. Daar kan ik echt niet op wachten! Gelukkig gaan de dagen snel, als ik moet werken. Ik hoop nu ook echt dat ik een mooie echo met een kloppend hartje te zien ga krijgen. Ik weet alleen niet of ik eerst de echo moet hebben voor ik de afspraak met de gyneacologe kan hebben, maar daar moet ik nog over bellen.
Meis ga lekker genieten van je echo en je mooie wonder. En met de echo geniet echt want voor je t weet zijn ze alweer klaar. Fijn dat je vriend toch achter je staat. Het is toch t prettigst om t met zn 2en te doen. Veel S6 en moois voor jullie toekomst.
Fijn dat je een keuze gemaakt hebt..! Nu voorbereiden, dingen uitzoeken en ondanks het onverwachtse ervan: probeer er ook van te genieten..! Veel mensen hebben vaak wel wat over en op mp is ook veel te vinden voor een leuk prijsje. Qua werk: als je uren op papier hebt, dan heb je gewoon recht op zwangerschapsverlof en uitkering. Ook als je het niet op papier hebt, maar wel de laatste x maanden zoveel hebt gewerkt, dan heb je daar recht op. Ik zou het UWV er even over bellen. Ik heb namelijk 20 uur op papier gehad (jaarcontract) en nu vanaf mei heb ik een vast contract voor 12 uur gekregen. Meer kon niet.. Maar in mijn verlof krijg ik wel 20 uur uitbetaald omdat ik de laatste maanden wel 20 uur gewerkt heb. Wat fijn dat je vriend het langzaamaan lijkt te begrijpen en in te zien. Hopelijk kunnen jullie er dan toch samen van gaan genieten. Ja die dromen die je kunt hebben zijn soms heel echt hè..! Ook een fijne reactie van je vader. Valt niet tegen toch? Meid, wat goed dat je het allemaal zo oppakt..! Het zal vast niet allemaal even makkelijk worden, maar als je straks je kleintje gaat voelen, spulletjes krijgt of koopt, namen bedenkt, en uiteindelijk je kleintje in je armen hebt zul je zoveel liefde voelen....! Veel plezier met de echo!!! Normaal hoef je niet eerst een echo te hebben voor de afspraak met de gyn.
Hoe gaat het inmiddels met je @ azucena. Zie dat het alweer 2 weken rustig is... Alles goed verder, en de kleine?
Wat lief dat je nog aan mij gedacht hebt! Erg leuk om te lezen dat je nog belangstelling hebt voor mijn verhaal. Ik schrijf nu nog mee in andere forums, vooral de december forums. Hier gaat het inmiddels wel goed! Heb een echo gehad twee weken geleden en alles was dik in orde. Dinsdag weer een echo. Donderdag zou ik volgens eigen berekening 12 weken moeten zijn! Tussen mij en mijn vriend zit het ook nog goed. Hij begint het ook steeds leuker te vinden en denkt ook mee over namen ed. Zijn ouders zijn nog steeds niet echt gewend, maar al wel meer. Ze wilden zelfs al een babykamer van een collega overnemen . Dus het zal allemaal wel goed komen! Tussen mij en mijn stiefmoeder komen wel een beetje strubbelingen, omdat ik de dingen graag op mijn manier doe . Ik wil zélf een kinderwagen uitzoeken/kopen en zelf dingetjes uitzoeken. Ik geef ook eerlijk toe dat ik niet overal blij mee ben, met wat ik eventueel ga krijgen. Dat klinkt misschien ondankbaar, maar ik denk dat je goedkoop ook leuke dingen kunt uitzoeken, naar eigen smaak. Daarvoor werk ik nu ook. Ik ben vooral heel moe van alles, denk dat nu een beetje de klap komt van alle spanning van de afgelopen weken. Hopelijk zal dat snel wegtrekken, want dat kan ik niet gebruiken! De babykamer hebben we al, voor 60 via marktplaats kunnen overnemen en hij is super gaaf. In september ga ik beginnen met de opleiding kinderopvang niveau 4, daar kijk ik ook wel naar uit. Weet niet of ik pas op het MBO, maar misschien ben ik daar te bevooroordeeld over. Ik ben gewoon heel serieus en al helemaal als ik het straks voor de kleine doe. Dat was het geloof ik wel ongeveer!
pfff wat een schoonouders zeg... bah bah ik las ook dat je het heel graag wil houden en dat je tegen arbortus bent... maar je heb haas geen inkomen nou meid zal je vertellen wij ook niet... en we krijgen een 2e groot worden doen ze allemaal met of zonder oma en opa maar denk dat je moeder je zeker zal steunen welke keus je ook neemt.. Zo zijn moeders praat rustig met je moeder erover en zeg wat jij wilt en wat je denk... Je schoonouders hoeven jou niet optevoeden jij bent oud en wijs genoeg... me nicht was ook 19 toen ze de eerste kreeg nu heeft ze er 8 rond lopen... en ook met een te laag inkomen... laat je gevoel en je hart spreken en vertel wat ej denk en wilt dan komt alles goed... sterkte ermee...
Azucena, ben blij om te horen dat alles goed met je gaat, ook met de relatie enzo, prettig dat je vriend nu ook leuk meedenkt. Kwa spulletjes uitzoeken zou ik ook het liefst zelf willen doen, gewoon echt je eigen smaak/ keuze, maar het is wel aardig van je schoonouders dat ze nu ook wat meer om de kleine gaan geven. Ik had nog helemaal niet op je allereerste verhaaltje gereageerd, maar heb wel alles vanaf de eerste minuut meegelezen. En was nu na 2 weken stilte wel benieuwd hoe het allemaal was afgelopen. Heel veel sterkte...