bed/matras ikea

Discussie in 'De lounge' gestart door setje, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hallo,

Wij hebben een nieuw bed nodig met matras en lattenbodem. Nu waren we toevallig vandaag bij Ikea, en daar eens gekeken.

Maar, ik heb dus geen idee of het een beetje kwaliteit is! Wie van jullie heeft een ikea bed en/of matras, en wat is jullie ervaring hiermee. En, als je het nog weet, uit welke serie is het bed en/of matras? Wij zitten zelf te denken aan een binnenveringsmatras.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

groetjes Setje

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Wij hebben ook een bed en matras van ikea. Bevalt tot nu toe erg goed, maar we hebben hem nog niet zo lang, een half uurtje ongeveer. We hebben ook een binnenveringsmatras.

We wilden eerst Sultan hasselback, maar die 30 cm dik, erg lastig met hoeslakens. We hebben nu de sultan hedfors.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahaha..je bedoelt jaartje?

:) :) :) :)

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij hebben al 4 jaar matrassen van de ikea ze liggen nog steeds heerlijk.op de matrassen die wij hebben zit zelfs 25 jaar garantie.

5. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    de hasselbach is heerlijk, liggen er al tijden op en echt gewelddig

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113

hahaha, uiteraard! een half jaartje!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ghehehe...

8. Maia

Maia Niet meer actief

het bed is prima, stevige kwaliteit.

Ook hadden we een matras van de ikea 3 jaar geleden gekocht maar daar zijn we allang flink doorheengezakt (en zo raar doen we niet eens :)) het laatste half jaar kregen we steeds vaker last van ons rug.
    dus we hebben toevallig vorige maand een nieuw matras van een wat duurder merk gekocht en dat ligt weer heerlijk :)

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Wij hebben een bed van ikea gehad... uhm... NIET DOEN!... we waren aan het klussen en het bed begon steeds meer te kraken en te piepen... en de middenstang hing helemaal door... (we deden het rustig aan;))

10. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben nu een bed en matras van ikea, maar dat is echt bagger kwaliteit. Bed kraakt verschrikkelijk, bodem past niet goed, en het matras is ook niet super.

Heb in het verleden een bed van ikea gehad met een matras met springveren. Dat was echt een super matras!

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hebben verschillende bedden van de ikea gehad (verschillende huizen bieden verschillend ruimte, dus wel eens moeten veranderen) en ze waren allemaal top. liggen ook nu nog op een ikea bed met ikea matras. een sultan, maar welke?! geen idee. en dikke binnenvering. nu we weer groter wonen kan er ook weer een groter bed in, dus komend zomer zoeken we een nieuw bed uit met weer 2 afzonderlijke matrassen. ook weer van ikea ;)

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben ook een matras van ikea, zo'n hele dikke...weet de naam even niet meer! Hij ligt super...het enige nadeel vinden wij dat ie niet echt "ademt" mn vriend zweet 's nachts best wel...en dan is heel de matras zeiknat en vies!

13. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Ze hebben nu sinds een jaartje of wat een hele lijst waar je eerst naar moet kijken voordat je een matras aanschaft.
    Je lengte en gewicht spelen allereerst een grote rol. Moet je een soepel , midden of stevig matras hebben?

En daarnaast kun je kijken of je veel zweet of niet en welk dekmatras je het beste kunt nemen.
    Wij hebben sinds kort ook matrassen en een dekmatras van de ikea, en het is opperstebest.
    Het ligt prima!
    Dus laat je daar informeren, kijk wat je hebt te besteden, en ga proefliggen!
    Succes! Enne bevalt dat matras niet, kun je het altijd binnen 90 dagen terugbrengen..

:s hoezo heb ik een aandeel bij ikea...

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wij hebben 8 jaar lang op de meest scrappy matras van Ikea gelegen. Maar altijd goed geslapen tot ie het begon te begeven.

Anderhalf jaar terug hebben we een nieuwe gekocht, weet de naam even niet, maar wel een van de duurdere en die ligt heerlijk! En voor relatief erg weinig geld.

Zijn op een dinsdagochtend gewoon gaan proefliggen, das toch net wat relaxter dan om 3 uur op zaterdag met nog 23 mensen naast je :D
    We hebben overigens ook al 9 jaar het zelfde ledikant en lattenbodem en die bevallen ook perfect.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Sommige matrassen komen goed uit de test bij de consumentenbond van Ikea, maar let wel op...als je dan goed gaat lezen staat er tot 80 kg ofzo, maar daar gaat mijn man overheen, dus dat heeft geen zin in ons geval. Wij hebben nu onze matrassen van de Kwantum, ook die kwamen goed uit de test en liggen perfect. Gewoon kijken wat bij je past.

16. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Wij hebben boxspring van ikea, hij slaapt heerlijk! lig er veel te weinig op.. ;)

17. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Wij hebben een matras van de ikea. Wat voor een weet ik niet precies, wel een hele dikke dus met hoeslakens is het af en toe lastig (28 cm). Maar we hebben hem 2 jaar en hij slaapt heeeeerlijk

18. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij hebben ook bed en matras van ikea, vraag me niet welk matras.
    ik weet dat hij echt supergoedkoop was, het is een dun matrasje maar wel lekker hard.
    tja de een wil een dik matras en de ander een dunne, maar bij ikea hebben ze voor ieder wat wils.
    wij slapen er echt heerlijk op!

ik geloof dat de matrassen bij ikea ook goed uit de bus komen bij de consumentenbond!

joyce

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

kheb alleen aan binnenveringsmatras van de ikea, opzich wel goed hoor! alleen k krijg nu steeds meer last van me rug :( weet niet of dat nou met het matras of met mezelf heeft te maken :D

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Bedankt voor de reacties!

Ik heb de test al gedaan op de ikea site. En dan komen er een aantal matrassen uit die dan geschikt zijn voor je. Maar ik wilde toch graag wat ervaringen horen.

We hebben een leuk bed gezien, maar ik vind em er toch niet echt stabiel uitzien. Dus misschien wordt het bed zelf dan toch van een andere winkel.

Hoeveel hebben jullie ongeveer betaald voor je matras? Degene die ik in mijn gedachten heb komen op 239 p. st. voor 90x200.

groetjes Setje

Deel Deze Pagina