HELP! Nog doorwerken of stoppen ...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eikie79, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Ik zit met een grote twijfel. Nog 3 (inc deze) doorwerken of toch stoppen 6 wkn van te voren...

Weet het niet meer...

Over 7 wkn uitgerekend.. draag hoog, heb echt bolle buik. De cm nu zijn al 5 cm meer dan bij mijn eerste zwangerschap dezelfde tijd.

Werk sinds vorige week de middagen thuis. Heb smiddags veel harde buiken.doe zittend kantoorwerk, dus met mega buik geen pretje...

2 wkn geleden kon ik niet meer lopen vd indalingspijn. Mijn stuitje, onderrug, bekken, lies, alles deed zeer. Paar dagen aangehouden, nu af en toe met vlagen weer pijnlijk aan de onderkant. Vk zegt dat als ingedaald is, het bewegen van het kindje zeer kan doen.

Snachts onrustiger, vaker wakker, vannacht pijnlijke steken in rug en linkerzij..trok na paar keer wel weg. Snachts vaak last van knieen en heupen van het liggen...

Bij lopen voelt mijn buik echt niet fijn. Alsof de kleine naar beneden zakt. Vaak ook harde buik dan...

Het is allemaal nog wel "te doen" denk ik...maar is dit wel goed...

het plan is om 4 wkn van te voren te stoppen... Ben nu iemand aan het inwerken maar vind het zo moeilijk! Heb het idee dat mijn lichaam zegt stoppen..maar dat zou inhouden dat ik do al moet stoppen. Mijn vervanging weet echt nog miet alles en ik wilijn collegas ook niet belasten....
    Maar ja of ze over 2 wkn wel alles weet...

Wat denken jullie... ?
    Zijn al die klachten slecht voor de baby als ik nog doorwerk...

Vind het zo moeilijk..ik hou niet van opgeven....

2. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je moet na je lichaam luisteren. Ik zou als ik jou was stoppen 6 weken van te voren. En zeker niet met klachten en tegenzin doorwerken.

3. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja niet druk maken over vervanging. Dat komt wel goed!

4. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Gezien de klachten lijkt het me voor je eigen rust beter om idd 6 weken van tevoren te stoppen. Die regel is er niet voor niets.

Je moet het zeker niet zien als 'opgeven'. Zwanger zijn vergt gewoon veel van je.

Jij kent je lichaam het beste en als het nu al zo moelijk wordt.....dan zijn het nog 3 hele lange weken lijkt me.

Succes met je beslissing!

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Je werkgever weet ook dat je kan doorwerken tot 4 weken van te voren maar dat er altijd een kans is dat je dat niet haalt en toch 6 weken van te voren moet stoppen. En je gezondheid en kindje gaan voor alles. Je werk komt toch wel op zijn pootjes terecht, niemand is onmisbaar.

6. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Herkenbaar, niet willen opgeven.
    Heb ik ook meegemaakt bij 1e zwangerschap.
    Ukkie was het daar niet mee eens, dat mama maar bleef doorbikkelen ondanks al die harde buiken en klachten en besloot met 34w6d spontaan te komen. Dat is niet tof!

Nu zwanger van de 2e en ben nu zelfs 7,5 van te voren gestopt. Opgeven of niet, ik wil dit niet nog een keer meemaken en hoop dat dit kindje nog even blijft zitten. 100x liever eerder stoppen dan straks weer 2 weken lang 2x per dag naar het ziekenhuis naar de couveuse-afdeling......

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou stoppen.. vind je verhaal erg duidelijk.

Luister naar je lijf dat is het allerbelangrijkste en daar heb je zelf (en dus ook kindje) het meeste aan.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Stop op tijd. Je weet nooit hoe lang je kindje nog blijft zitten. Straks werk jij door tot 36 weken (met hangen en wurgen, dus je bent dan echt moe) en komt je kind 1-2 weken later al. Ben je er dan klaar voor, of moet je dan nog bijkomen van het lange doorwerken?

4 weken van tevoren stoppen is echt alleen als je je supergoed voelt. 6 weken van tevoren zou in mijn ogen de standaard moeten zijn (wat heb ik een spijt, dat ik de tweede keer tot 35 weken ben doorgegaan, ik was helemaal kapot! maar ook ik zat ermee dat de overdracht niet goed was gegaan omdat mijn vervanger zich twee weken voor mijn laatste werkdag terugtrok, en ik dus aan iemand anders alles moest overdragen, wat had ik daar de balen van).

Mijn tip aan iedereen die nog wat verder van de bevalling af zit: spreek af wat je wilt als einddatum, maar organiseer het zo dat je bij 34 weken weg kúnt mocht dat nodig zijn.

Heel veel sterkte, wat er ook gebeurt, het duurt voor jou niet lang meer voor je je thuis kunt gaan voorbereiden op de komst van je kindje. Voel je niet schuldig, die laatste weken kunnen gewoon hartstikke zwaar zijn. Vertrouw op je vervanger, en op je collega's. Samen komen ze er wel uit.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je verhaal lijkt me duidelijk. Lees het zelf eens terug alsof iemand anders het geschreven heeft. Wat zou je adviseren? Stoppen, of niet dan?!
    Het is leuk, tot 4 weken doorwerken, maar mijn vk vertelde me dat ook als alles goed gaat, dit eigenlijk te veel van het goede is. Je lichaam en je kindje hebben de rust gewoon nodig. En stel je bevalt te vroeg, zeg 2 weken. Dan heb je maar twee weken voor jezelf gehad. Il heb er nu net een week verlof opzitten en heb totaal geen klachten, maar moet er niet aan denken dat de bevalling nu al zou.beginnen!
    Luister aub naar je lichaam en denk aan je kindje!

10. Dana

Dana Niet meer actief

stoppen, je hebt niet voor niets de keus, het is namelijk bij iedereen anders, de een werkt met gemak door tot 4 weken voor die tijd en de ander niet en daar kan je dan niks aan doen, vandaar de keus ook ;)

11. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    je lichaam geeft nu al signaal af dat je teveel hooi op je vork neemt, zou zsm stoppen met werken!

12. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    ik zou stoppen.. hier ook precies hetzelfde met pijn en moeite heb ik het gered tot precies 36 weken. Had wel 2 dagen eerder vrijgenomen dus met 35+4 gestopt met werken met 35+5 braken mijn vliezen en uk besloot om precies op mijn eerste officiële verlofdag te komen dus 4 weken te vroeg... gelukkig alles goed en we mochten na 5 dagen naar huis... maar heb meteen gezegd bij een eventueel brusje stop ik echt met 34 weken.

Maar heb me niet kunnen voorbereiden en was er nog niet klaar voor daar heb ik toch nog wel last van gehad hoor de eerste 2 a 3 weken.

Dus luister naar je lichaam!

Succes nog met de laatste loodjes :)

13. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Volgens mij heb jij je keuze onbewust al gemaakt, lees je verhaal maar eens terug ;)

Ik zou stoppen, 6 weken vooraf stoppen is geen opgeven, dat is gewoon volgens de regels en ik vind het al knap dat je dat volhoudt! 4 weken is inderdaad als alles super goed verloopt, maar 6 weken is volgens mij ook standaard in Nederland. Ik stop ook 6 weken van tevoren, alleen heb ik het geluk dat mijn verlof officieel pas ingaat na de herfstvakantie (ik sta voor de klas) dus officieel ga ik er 5 weken vooraf uit!

Als ik hierboven van een aantal hoor dat hun kleintje binnen een week na de eerste verlof dagen al gekomen is, zou ik daar persoonlijk niet op zitten te wachten. Natuurlijk omdat je kindje dan te vroeg is, maar ook omdat je er zelf volgens mij dan nog niet klaar voor bent! Ik verheug me echt op mijn verlof, dan kan ik lekker alles gaan wassen en gaan rommelen. De kamer van de beeb is al wel klaar maar dan kan ik mezelf ook echt gaan voorbereiden!

Succes met je beslissing!

14. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Heb ook nog even gesproken met de vk over mijn klachten etc en mijn twijfels... en toen brak ik. Tranen met tuiten ! Ze zei toen meteen dat ik waarschijnlijk al "te ver" ben gegaan en omdat het emotioneel zo hoog zat, het toch echt het verstandigst is te stoppen.

Diep van binnen wist ik het wel..maar het is niet zo makkelijk.. De vk zei ook dat er veel vrouwen zijn die er moeite mee hebben.

Dus ik heb effe lekker een potje zitten janken en besloten dat do mijn laatste werkdag is! Heb alvast mijn werkgever en directe collega op de hoogte gesteld.

Ik kan je vertellen: dat lucht op! Ik ben nu even helemaal emotioneel uitgeteld... volgens mij zat het veel dieper dan dat ik eigenlijk wilde toegeven. Wilde mezelf groot houden...

IPV bloemkool (stond op het menu vanavond) eten we lekker broodje shoarma..als troost ;)

Het is goed zo.. en net wat jullie zeggen...mijn vorige is ook 3 wkn te vroeg gekomen, toen was ik al wel met 6 wkn gestopt ivm te hoge hartslag... Stel dat ik idd zou doorwerken en deze komt ook weer eerder , dan ben ik er nog geen eens goed op voorbereid.

En zoasl de vk zei, je moet goed uitrusten voor de bevalling en het kraambed!

DIt was effe het duwtje wat ik nodig had.

Dank allemaal! Ik kijk nu al uit naar donderdag middag! Rust...........

Liefs

15. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Goed zo!!

En geniet van je verlof!!

16. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    goeie beslissing meis! geniet lekker van je verlof en nogmaals succes met de laatste loodjes :D

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Meidje toch... Goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt! De opluchting die je nu voelt is een teken dat het de goede beslissing is lijkt me.
    Geniet van je verlof!

18. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Goed gedaan!!!

Was is dat toch met ons vrouwen en verlof? Alsof we falen als we rust nemen. Ik lees het overal terug. Mogen we een keer rustig aan doen in ons multi-task-leventke, doen we het nog niet.

Geniet ervan!!!!!

19. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Goed zo meis.... Nu kun je lekker naar donderdag toeleven en genieten van je welverdiende rust!

succes met de laatste loodjes :)

20. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Goede keuze! Nog even ter info, veel mensen denken dat je OF 6 OF 4 weken van te voren met verlof moet gaan...maar je mag ook gewoon 5 weken als je het net niet gaat redden of 4 weken en 5 dagen van mijn part, als het maar tussen de 4 en 6 is!

Deel Deze Pagina