Vraagje, het is nu al een paar dagen warm weer en ik vroeg me ineens af, is mijn borstvoeding voldoende om ons mannetje van genoeg vocht te voorzien? Hij drinkt 5 keer per dag er zit telkens zo'n 4 uur tussen. Is dit genoeg of kan/moet/zal ik hem op warme momenten wat extra's geven. (lauw water) Of moet ik gewoon opletten of zijn plas luiers goed vol zijn en pas water er bij geven als deze niet heel nat zijn?
zowieso op de plasluiers letten,en je kunt een beetje water proberen. e.v.t ietsjes opwarmen,die van ons wou het niet koud.
Dank je, zal het vanmiddag is proberen... Is misschien dan wel het slimst om dat tussen de voedingen in te doen zeker...? Zodat het zijn eetlust niet "bederft." Of is dat onzin? Hij krijgt natuurlijk geen liters tegelijk maar toch?!
Je hoeft helemaal geen water te geven, als je het idee hebt dat ie dorst heeft kun je hem gewoon aanleggen. Bv kan net zovaak als hij wilt natuurlijk.
Klopt wat Adi zegt. Als je denkt dat ie dorst heeft gewoon een keer extra aanleggen. Borstvoeding is helemaal ingesteld op de behoefte van je kindje en je kunt je kindje daar niet snel te veel van geven.
Nee, bij borstvoeding hoef je echt geen extra water te geven hoor! Je kunt wat extra aanleggen, als je denkt dat je kindje niet zelf vaak genoeg komt. Bv past zich aan aan je kindje en aan de warmte!
Geen water geven hoor, dan gaat je kindje minder bij jou drinken en keldert je productie! BV is gewoon voldoende en idd zoals de rest al zegt, een keer extra aanleggen kan nooit kwaad als je bang bent dat hij te weinig vocht binnen krijgt.
Alles al gezegd, maar in principe bij dit weer hoef je niet per sé meer te geven. Als hij goed drinkt is er geen probleem en drinkt hij misschien per keer ietsje meer, maar het zal niet veel zijn. Straks als het boven de 25 graden komt dan zou ik er even op letten, maar nu valt het nog wel mee.
Goede vraag! Ik vroeg het me ook al af. En bij fs dan? Mijn zoontje drinkt nog maar 4x per dag. Af en toe wat extra water geven?
Ja, bij fv kan je gewoon wat extra water in de fles doen. Bv wordt wateriger als het warmer wordt. Als je kind voldoende plasluiers heeft, is extra vocht niet nodig. Zo warm is het nou ook nog niet in de schaduw/in huis, toch?
Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat ik hem zo nu en dan toch maar eens wat water ga geven, om eraan te wennen voor als het straks echt warm is!
Vervelend met warmte en bv is natuurlijk wel dat al eerder afgekolfde melk zich natuurlijk niet automatisch zo mooi aanpast aan het weer Ik wil ook geen water geven om mijn productie te beschermen, maar twijfel wel, ze drinkt als ik er niet ben niet zo best momenteel, en haalt 's avonds wel in, maar ja, dat is dan wel een dorstige warme dag voor haar! En ze piept ook wel veel de afgelopen dagen. Zouden jullie in dat geval wel wat water (niet veel, 20cc bijv) naast de flesjes aanbieden? Ze drinkt altijd graag water - interessant uit je glas (krijgt ze natuurlijk niet) en drinkt ook uit bad. Ben soms bang dat ze nu die minder waterige bv gewoon niet wil maar ook niet aan iets anders komt. Ik heb zelf ook vaak dorst en dat is niet zo'n fijn gevoel natuurlijk.
Vanaf 6 maanden kan je gewoon slokjes water aanbieden hoor, daar loopt je productie echt niet van terug!
Idd op die leeftijd zou ik me niet al te druk maken. Wij zijn ook vrij snel begonnen met water en thee naast de BV. In het begin was dat ook niet meer dan 15 a 20 cc per dag. Dat is vanzelf meer geworden naarmate ze ouder werd.
ik heb met 5 maanden ook wel eens slokjes water gegeven naast de bv,productie liep echt niet terug hoor. ik had ook niet altijd steeds zin om nou de HELE dag mijn zoon aan de borts te hebben,als ik ergens was ofzo. waarom zou de productie terug lopen dan? er word toch nog steeds hetzelfde aantal x gevoed,van een beetje water gaat de honger niet weg hoor. tenminste hier niet
Die paar cc raken ze vast niet heel vol van hoor! Ik heb het net gedaan en alles komt er zo weer uit... Maar mijn mannetje spuugt dan ook veel. Kan dat moeilijk gaan indikken met nutriton!
Tja het zal ook wel per persoon verschillend zijn, maar ik had het niet hoeven proberen. Een paar cc zal niet veel verschil maken, maar als je echt altijd water bijgeeft gaan ze minder bij je drinken. Mijn productie reageerde zeker de eerste 6 a 7 maanden overal op, bij mij zou het niet gewerkt hebben. Daarbij is het toch ook niet nodig?