Dat vroeg ik me dus af. Wanneer gebruikten jullie de wandelwagen helemaal niet meer, maar alleen nog maar de buggy? En hebben jullie nog advies welke buggy echt goed is ( prijs / kwaliteit verhouding) We hebben nu de Mutsy transporter. Maar ons zoontje hangt echt in de wandelwagen. Zelfs met de rugleuning helemaal recht, zakt hij onderuit doordat de bevestiging tussen zijn beentjes te ruim zit. Herkent iemand dit?
Een buggy is in princiepe precies hetzelfde als een wandelwagen. Het is voor het zelfde gewicht/leeftijd. Alleen heeft een buggy wat minder vering en is vaak een stuk kleiner handiger in te klappen. Dus het moment dat je de wandelwagen helemaal niet meer gebruikt is wanneer jij het niet meer fijn vind of handig. wat betreft het wegzakken in de wandelwagen: Je hebt speciale verkleiners die de zit wat verkleinen zodat ze minder snel gaan hangen omdat de zit nog te breed is.
Thanks voor je reactie. Toch vind ik het nog fijn om te lezen wanneer anderen over gingen naar alleen de buggy. En tips voor het kopen van een buggy hoor ik ook graag.
Vorig jaar op vakantie namen wij de buggy mee ipv de wandelwagen, dochter was toen tien maanden. Daarna in de zomer de buggy gebruikt en in de herfst/begin van de winter nog een tijdje de wandelwagen omdat ze daar meer beschut in zat. Toen dochter anderhalf was hebben we de wandelwagen naar zolder gedaan. We hebben nu de buggy beneden staan, maar gebruiken hem maar af en toe; meestal loopt dochter gewoon.
Wij hebben een buggy van prenatal ooit voor mijn nichtje gekocht. Werkte prima. Maar voor veel gebruik, is een iets 'luxere' misschien prettiger. Ik ken mensen met een mc claren die heel tevreden zijn. Zelf lijkt mij een chicco wel fijn! Misschien kun je iets van een verkleiner kopen voor in de buggyinzet, zodat hij wat minder weg zakt?
ohja, en wij hebben een McLaren Quest Mod Sport buggy. Redelijk prijzig (maar in de aanbieding gekocht) maar wel een heel fijn ding! Hij is licht (handig voor op de fiets, hoewel dat maar kort nodig was) en, wat ik prettig vind, hij rijdt heel soepel en is met één hand te besturen. Mijn ouders hebben ook een buggy voor onze dochter, een Chicco, maar je merkt echt verschil in die dingen.
Ik vind een buggy geen vervanging van een wandelwagen maar een alternatief....Wij gaan er een kopen voor de vakantie en zullen hem daarna ook nog wel gebruiken om even snel weg te gaan of om in de auto mee te nemen, maar ik blijf zeker ook de gewone wagen gebruiken, die is een stuk comfortabeler.
Wij hebben een buggy gekocht (de nuna pepp) maar vooral voor op de fiets. Verder gebruiken we de wandelwagen. Ik vind de wandelwagen veel comfortabeler en dat vind ik toch wel belangrijk. Met wandelen of als we met de auto weg gaan gebruiken we dus eigenlijk altijd de wandelwagen. Met de fiets de buggy.
Ik heb een buggy van Mac Laren, een die helemaal plat kan en daardoor geschikt is voor 0+ maanden. Mn dochter heeft er op vakantie in gelegen, toen ze 8 weken oud was. Alleen is het hier kouder waardoor ze in de kinderwagenbak beter beshut ligt. Het was een dure buggy maar op vakantie gekocht dus school ruim 100 euro tov Nederland. Toch een erg fijn model, in 5 standen, vering, licht ( 6 kilo ) met 1 hand in en uit te klappen, reflectors op de wielen en bekleding dus ook veilig in het donker.
Hier nog steeds de wandelwagen in gebruik ik vind dat veel comfortabler zitten voor Quinten dus heb ook nog geen buggy in huis.
onze jongste wordt van de week 2 maar ik heb veel liever de wandelwagen. we zijn een keer over de kop gegaan met die &^%$$% buggie toen ik in een water rooster bleef hangen. ik heb alle moeite moeten doen om hem niet met zijn hoofd op de grond te laten klappen. het is al dik 4 weken geleden maar mijn been doet nog zeer. die is van de knie tot onderaan groen geworden. voor mij geen buggie, vond het sowieso al niet fijn lopen. maar nu is het einde verhaal.
Rond haar eerste verjaardag is onze dochter overgegaan naar de buggy. De eerste tijd gebruikten we de buggy en de wandelwagen naast elkaar maar al snel bleek de buggy veel handiger. Minder lomp, kleiner op te vouwen en veel makkelijker in winkels.
Pas na haar eerste verjaardag heb ik haar af en toe in de buggy zitten. Als we met de auto of lopend weg gaan nemen we altijd de gewone wandelwagen mee. Alleen als ik op de fiets ga, pak ik de buggy. We hebben er 1 van de prenatal zelf. Fijne wagen, kan in 5 standen en is mee te nemen op de fiets.
Oke, ik lees dus zeer wisselende verhalen. Een deel geeft aan dat de wandelwagen prettiger zit en de ander gaat toch voor het gemak van de buggy. Ik heb idd goede verhalen gehoord over de Mc Laren. Ik ben gewoon niet kapot van de wandelwagen van de mutsy. ( daar hoor ik meer klachten over) Ik ga gewoon eens naar een babyzaak en ga eens zelf ervaren hoe een buggy rijd en nog belangrijker, hoe de kleine er in zit. Bedankt